{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Hvor eller hvordan skal i føde? {{forumTopicSubject}}

Vi har her hjemme valgt en hjemmefødsel! smiley

Første gang skulle vi have født i Holbæk, men da jeg d 6 januar 2009 ringede med slem veestorm fra første vee osv, kunne de desværre ikke tage imod mig pga travlhed, så vi blev sendt til slagelse..

Planen var så først, at vi igen ville prøve os med Holbæk, og så håbe at de havde tid denne gang hehe, men da Jordmor sidste gang nævne hjemmefødsel og vi fik stuket brucure (staves) i hånden , sad jeg bare som et stort smil, og fik heeelt sommerfugle i maven !! Og viste bare at det var det jeg ville!! Begge gange har jeg da vist at man kunne vælge hjemmefødsel, men tanken har aldrig stræfet mig at lige netop VI skulle gøre sådan selv;) Og vi har pjettet snakket lidt i venterummet, da der jo hænger de der plakater hvor der står "Hjemmefødsler" osv, og aldrig tænkt vi ville gøre det selv.

Manden siger at jeg må bestemme, da det er mig som skal have de smerter og skal føde. Men han synes os selv det er en go idee, da vi har 3 kvarter til sygehuset, og sidst nåede vi det dårligt, og skal vi til syghuset, kan jeg ikke få alle dem med jeg ønsker til fødslen, da mindst et familie medlem skal passe vores skønne datter, og manden ville skulle bare på den dag jeg føder, skulle køre fast rutefart 5-6 gange frem og tilbage imellem Kalundborg hvor vi bor og Holbæk... Og jeg vil jo os have ham hos mig, men vores datter behøver samtidig os vores begges nærværd smiley

Så vi har nu valgt hjemmefødsel, planen er at når veerne starter, henter manden min mor og hans mor som bor i samme opgang i en lejlighed, fra han kører og er tilbage går der max 20 min, det er til at leve med;) Og så skal vi ringe til min farmor som jeg os ønsker at have med, men hun skal mest være der for Malou, vores datter, men vi kan jo alle være sammen med Malou så længe det ikke er for slemt og jeg ligger og er ved at føde.

1 fødsel havde jeg manden Mark, min mor og farmor med, denne gang min mand, mor, svigermor og lidt af tiden min farmor smiley Tror det bliver vildt hyggeligt og afslappende, ikke kun for mig men alle, og vi er i hjemmelige omgavelser, tager lide et bad eller noget, noget varm kakao, ja hvad ved jeg smiley ser lidt tv, leger med min datter, jamen alle de der ting man gør der hjemme, i stedet for at skulle farer direkte til syghuset ved første vee, pga det gik "så hurtigt" sidst (5 timer og 26 min), havde vi kørt 15 min senere ville jeg have født i bilen, men det er jo svært at vide hvor stærkt det går, når man ikke har prøvet det før.

Ihh jamen, glæder mig bare til forløbet, og ved jo godt, at føder jeg hjemme, jamen så er der da slet ikke mulighed for bedøvelse, udover en pernodil eller så noget, hvilket jeg ikke vlle tage imod, da jeg ikke tror det hjælper en dyt hehe, sidste gang med Malou, ønskede jeg jo Epedural da jeg var ved at dø af smerter nærmest, men var 9 cm åben da vi kom og valgte så derfor slet inden ting, epedural var udelukket da det var forsent, og piller, ilt eller lattergas ville jeg ikke, så tog det uden noget overhoved, men muligheden var der jo, så håber ikke jeg får brug for det her 2 gang ;))

Ja det blev godt nok langt hehe, men håber alligevel nogle af jer kom igennem det ;))

ville gerne høre hvordan i har tænkt jer at fødslen skal forgå, hvor henne, hvme skal med mm ? ;))

Mange Knuser Christina smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor eller hvordan skal i føde?
  • #1   15. jul 2010 Jeg har tænkt meget over det, og jeg kan virkelig godt forstå at en hjemmefødsel virker tiltalende, men ærlig talt så tør jeg ikke da det er første gang og jeg ikke rigtigt ved hvad det er jeg skal igennem... men da min læge spurgte mig om jeg havde tænkt noget over hvordan fødslen skulle foregå sagde jeg at jeg godt kunne tænke mig at føde i vand - og så skulle man lige have set kæresten i hovedet... den havde han ikke lige regnet med smiley Jeg ved godt at det ikke er sikkert, at det er muligt, men man har vel lov at ønske det! smiley Jeg har bare på fornemmelsen at det kunne være rart og lindrende... men hvad ved jeg smiley

  • #2   15. jul 2010 sidse: Ja det lyder bestemt tiltalene;) ikke fordi jeg ikke turde, men jeg ville dengang ikke som 1 gangs vælge en hjemmefødsel, det er mere fordi nu har jeg prøvet en fødsel, ved hvad det handler om og hvordan den kan forløbe, nu ved jeg med min egen krop ca hvor hurtig/langsom en fødsel tager for mig og hvor godt netop min krop arbejder, ja og så er det jo os mest fordi vi har et barn i forvejn, tror ikke overvejelsen havde været så stor hvis vi ikke havde et barn og tænte på i forvejn smiley dengang ville jeg enlig os gerne i vand men det nåede jeg heller ikke, men nu plejer 1 gang os at kunne tage lang tid så man godt kan nå det jo;)

    men Glemte os at sige at vi muligvis låner syghusets badekar og stiller op i soveværelset eller sådan noget, det tilbyder de nemlig os, de der store kar, skal bare lige høre prisen osv, og man kan stille dem i huset hvor man ønsker;)

    Kan godt forstå du gerne vil i karbad, jeg har jo ikke prøvet det, men tror bestemt det er dejligt, lindrende, og så siger de jo at det er den bedste måde for barnet at gå fra vand i moren og DIREKTE ud i vand i karet smiley Og så roligt op af vandet, i stedet for at trækkes ud i verden thi ih;) men frygter os lidt at jeg måske ikke kan klare at ligge i vandet, men som sagt, alle fødsler er forskellige, og for samme person, og jeg havde bestemt ikke troet at jeg 1 gang skulle føde på siden med at ben i luften, holdt af min farmor ;D Men alle andre stillinger, end lige netop på siden, gjorde for mig liiiidt mere ondt hehe ;D ville ellers have født op i siddende stilling, så barnet ved tyngdekraften røj ned af, det skåner mellemkødet osv, men man kan ikke altid selv bestemme, det gør kroppen åbenbart thi hi;))
    Så nu må vi se om jeg kan være i et kar eller om jeg må op at ligge i en seng smiley Men tror nu vi kigger på det med at leje deres store kar;)


  • #3   15. jul 2010 Jeg skal på ingen måder føde hjemem, kun ejeg aldrig drømme om, og slet ikek efter fødslen med lærke, jeg er 100% sikker på at fødte jeg hjemem sidst var jeg død af blod tab, da jeg fik en rift på hovedpulsåren og blødte 4½ L. blod, (normalt har man 5 litter, var jo så gravid, så har man lidt mere men alligevel..) så jeg skal inetet nyde at sådan en omgang.. Og ville for øvrigt heller aldrig få lov af lægerne/jordmoderen..

    Men regner med at min fødsel bare skal være lidt som sidst, vil dog for alt i verden, ungå at bliev sat i gang, da jeg er 100 på at det var derfor mine veer ikke fik mig til at åbne mig så jeg var nød til at få vee drop, og epu. denne gang håber jeg at jeg få en naturlig fødsel uden igangsættelse, samt bedøvelse, og så håber jeg ikke den tager så lang tid, samt at jeg ikke ønsker eller regner med at få en rift på pulsåren denne gang..


  • #4   15. jul 2010 Her bliver det kejsersnit på Holbæk sygehus..

  • #5   15. jul 2010 Nå ja, så skal jeg forresten kun have kæresten/manden med til fødslen - alle andre må pænt vente smiley

  • #6   15. jul 2010 Jeg håber min mand kommer med. Han er i forsvaret og er på arbejde den periode som kejsersnittet lægger i..

  • #7   15. jul 2010 Fru munch hvorfor ved du at det bliver kejsersnit ?

    Til min fødsel skal morten i hvertfald med, og så vil min søs gerne, og vist også min mor, men hun var også med sidst.. Og det bliver silkeborg sygehus.


  • #8   15. jul 2010 Skumtrold: pu ha sikke en oplevelse ;(

    Fru: ejj, håber virkelig os for dig at han når med, alt andet vile være så ærgeligt, så må han sku være hjemme i alt tiden op til termin og til du føder hehe. Hvorfor skal du have PKS hvis jeg må spørge ;)?


  • #9   16. jul 2010 JEg ved at det er planlagt kejsersnit da mit bækken er skruet sammen med en plade. Det gør at bækkenet ikke kan give sig under veerne, så barnet kan ikke kome ud. Min store pige blev også taget ved kejsersnit smiley

    Han har bare at komme med smiley


  • #10   16. jul 2010 hehe ja mon ikke også han kommer med når nu det er planlagt KS, hvorfor er dit bækken skruet sammen hvis man må være så fri at spørger ?

  • #11   16. jul 2010 Fordi det brækkede i 3 stykker ved en rideulykke. smiley

  • #12   17. jul 2010 av av det lyder ikke rart.


  • #13   17. jul 2010 Naa.. Morfin kan gøre meget smiley

  • #14   30. jul 2010 Hmm jeg ved ikke helt hvordan min fødsel skal forløbe endnu, bøvler rigtig meget med mit bækken allerede nu (15+2) så min fys. er lidt i tvivl om det vil kunne klare en fødsel.. men nu må vi se håber det bliver en almindelig fødsel på herning sygehus:-) Og jeg skal helt klart bare have min kæreste med, kan ikke udstå tanken om at der skal være flere tilskurer hehe

  • #15   4. aug 2010 skal føde på thisted sygehus, som sidst.. da vi har hurtige fødsler i min familie.. håber jeg at vi når derop.. inden jeg har født smiley det nåede mine søstre kun knapt nok smiley

Kommentér på:
Hvor eller hvordan skal i føde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce