Min FB.... langt om længe :) {{forumTopicSubject}}
Vi fik tidligt i graviditeten af vide at når vi nu ventede tvillinger så ville fødslen blive sat i gang, i uge 38+0.... (hvis altså baby A lå i korrekt fødselsstilling....altså med hovedet nedad...
Mandag d. 20. september var jeg 38+0, men vi blev ikke sat i gang den dag, da der ikke var kapacitet til at tage imod de små - der var fuldt booket... på Herning Sygehus. Så vi fik af vide vi skulle komme tirsdag i stedet.
Tirsdag d. 21. september, kom vi op på fødegangen, og børnene blev tjekket, og jeg fik en stikpille.....efterfølgende skulle jeg ligge lidt og derefter skulle vi bare tage afsted igen, og ringe til dem om eftermiddagen for at høre om de havde plads og ressourcer til at vi kom igen..... Det havde de så ikke..... Så vi fik besked på at komme igen onsdag.....
Onsdag d. 22. september, kom vi derfor kl. 9 - jeg fik endnu en stikpille og fik besked på at komme igen kl. 16.30 - for så ville de undersøge mig og vurdere hvad næste skridt i processen var....
Da vi kom derop kl. 17.00 - blev jeg undersøgt og jeg havde åbnet mig 2 cm, men vores jordemoder var ikke helt overbevidst om, om hun ville tage vandet eller give mig endnu en stikpille.... så hun gik ud for at snakke med en kollega om det, og bad os snakke om hvad vi gerne ville..... Vi blev hurtigt enige om at vi ønskede at vandet skulle tages....vi ville bare i gang.
Hun kom tilbage ca. 10 min senere og undersøgte mig igen, og der havde jeg så åbnet mig endnu en cm - jeg var altså åbnet 3 cm..... og hun besluttede derfor at tage mit vand....
Mit vand blev taget kl. 18.15
Jordemoderen forklarede mig, at jeg nok ikke ville gå igang lige med det samme og det kunne tænkes at jeg skulle have vestimulerende drop.... Men men.....
Kl. 19.00 startede mine veer....uden drop....
og der kom presseveer inden jeg måtte presse - så jeg måtte gispe og gispe men så åbnede jeg mig også hurtigt, og så måtte jeg endelig presse.....
Vores lille og helt vidunderlige pige Bjørk blev født klokken 22.32
Derefter skulle jeg "bare" lige føde lillebror, og som de sagde var vejen banet og jeg skulle kun bruge tre veer....MEN hele fødslen stoppede og jeg ikke flere veer.....intet...at arbejde med.....Og de kunne ikke få bettemanden vendt og han lå for langt oppe til at de kunne tage vandet.....så de "rodede" rundt oppe i mig for at være sikker på hvordan han ville komme ud....og de (Jordemoderen og en overlæge) blev enige om at det var hans numse...der kom ned.....Jeg blev flyttet rundt i diverse forskellige stillinger for at få hjælp af tyngdekraften....men intet virkede der kom ingen veer......Da der var gået over en time, gik overlægen over og ringede til operations stuen og sagde vi nu ville komme til kejsersnit........ Det hørte moren, og så blev hun stædig, hvis søster kunne komme ud - så skulle brormand også - og så pressede jeg på ren vilje....
Kl. 00.14 (ca. 1 time og trekvarter efter søster) blev brormand født, med numsen og en lille fod først.....Men UD kom han
Derefter blev begge moderkager "født"....
Pludselig gik det stærkt og blev meget dramatisk.....min livmoder træk sig ikke sammen....og jeg styrtblødte.... Jeg mistede ca. 4 liter blod på meget kort tid og endte på operationsbordet..... Der lå jeg i trekvarter og så havde de fået stoppet blødningen....
Det var meget meget dramatisk, og pludselig åndende "døden" mig i nakken - jeg var så bange for at skulle sø - dø fra min elskede mand og børn.....Og min mand var virkelig bange for at miste mig og stå alene med vores ønskebørn.....
Men heldigvis..... og vi er evigt taknemmelige - fik de stoppet blødningen....
Tak fordi I læste med.....
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Og TAK for at jeg ikke skulle forlade min elskede allerede....tak...jeg er evigt taknemmelige....
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 355
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Men ja - jeg fik af vide at jeg mistede ca. 4 liter blod, og det var også meget kritisk..... Fik 4 portioner og plasma efter "operationen".... og i dag er min blodprocent stadig ikke normal - hvilket også har skadet min amning og gør at jeg meget hurtigt bliver sløv.....
Ja man har ikke meget mere blod, men gravide har så vidt jeg ved mere.....
Kan ikke forklare nærmere, men er da lykkelig for at det kunne lade sig gøre og at jeg sidder her i dag....
Mine veer stoppede, da min livmoder blev doven, som de kaldte det, efter Bjørk var blevet født, da mine børn var meget store og derfor var min livmoder meget presset og udvidet.... Jeg fødte ham fordi jeg VILLE føde ham, jeg pressede og pressede uden nogen egentlig hjælp i form af presseveer - de var også imponeret over at jeg kunne - jeg fik bare en mega vilje og styrke...
Min FB.... langt om længe :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside