1. feb 2009 Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Lægesamtale idag og vægtscanning..... {{forumTopicSubject}}
Jeg havde tid til en ekstra vægtscanning idag og samtale med læge.....
Jeg er 37+2 idag og bette fyren blev vægtscannet til 3762g og symfusemål til 40cm..... Ikke noget at sige til man føler man er ved at spænges og helt spændt ud i ens hudlag henover maven.....
For 15mdr siden fødte jeg via akut kejsersnit vores dejlige datter, og dette gør de også har et ekstra kig på mig under denne fødsel og fordi vores datter vejede 4700g og 56 cm lang ved fødslen, og jeg hun kom på 12 dagen over terminsdatoen....
Jeg kunne godt mærke på den kvindelige læge at hun ville anbefale et planlagt kejsersnit istedet for mit eget ønske med at føde selv..... Men hans vægt str gør mig noget nervøs for det, da jeg har termin d. 19 dec, og hvor stor kan han ikke nå at blive endnu..... De vil ikke gøre noget aktivt før efter min terminsdato, da de helst ser jeg selv går i fødsel.... Men det vil ikke blive med igangsætning men via planlagt kejsersnit..... Så hvis jeg ikke føder af mig selv ja så ender jeg ud i et kejsersnit.....
Mit minus med kejsersnittet er, at så må jeg ikke løfte på vores datter de næste 8 uger efter, og da hun kun lige er blevet 15 mdr, vil dette blive noget af en udfordring..... Det heldige er min mand er pt arbejdsløs og arbejdssøgende så her ville han kunne hjælpe.....
Hvis jeg siger ja til et planlagt kejsersnit, ville det blive udført ugen før terminsdatoen altså i uge 39 ca.....
Hvad ville I vælge?? Er helt i vildrede.....
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 61 Svar: 818
Tror jeg ville overveje kejsersnittet meget kraftigt, for der er nok en grund til at de anbefaler dig det og selvom det kan være hård i ugeren efter så kan der også nemt ske noget ved en fødsel som kan gøre at du ikke er så fit for fight som ellers, da det tyder på det er et stort barn der skal ud.
Selvfølgelig er en fødsel da nummer 1 men må også tænke på sig selv og det barn som skal ud. Så ja jeg ville nok overveje kejsersnittet og når din mand er hjemme så er der jo heldigvis hjælp at hente der.
Fik selv skønnet vores kommende datter til 3000-3200 g. igår og har først termin den 23. december, så hun kna også få en god størrelse :O) Men sidder fast så hun kan da bare komme.. :O)
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Ja jeg fik at vide at jeg nok er en der bare får store børn..... Bare nu kan jeg dårlig gå rundt lider af ekstrem mange plukveer, og nu er de begyndt at have en smerte med sig, end jeg har haft før..... Min dreng står ikke fast endnu men ligger med hovedet nedaf..... Blev undersøgt indvendigt og fik at vide jeg havde et par cm livmoderhals tilbage og den kun var blød i det yderste 1 cm, ellers hård resten......
Jeres kommende datter har da en rigtig fin str også.....
okt 2010
Jeg har også denne gang mere ondt veda t gå end jeg havde med vores første, det skulle efter sigende være fordi hun alleree står og fordi at ens underliv ikke er så fast som første gang man fødte. Men det ville nu da være rart hvis han gad sætte sig fast, så er der også større chance for en fødsel..
Jeg går stadig på abejde så er som sådan ikke plaget, det er værst om aftenen, natten og tidlig morgen, men når ejg først er kommet igang så kan jeg holde den kørende. Satser på at kunne holde ud til den 17. december hvor jeg så først går på barsel, men nu må vi se det gælder mit helbred mm. først.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Ja vores datter er 15mdr i dag og hun vejer omtrent de 13 kg og er 84cm høj.... Så un vil frem i verdenen.....
Idag kan jeg bare ingenting, bare flytte det ene ben foran det andet er en pinsel....
Jeg var lige blevet gravid med vores pige, da jeg blev udlært, og sidenhen stået arbejdsløs..... Så jeg savner godt nok at have et arbejde....
okt 2010
Men nu ikke fordi han ligger på en lade side, han kravlede da han var 6 mdr. og gik da han var 10 mdr. Men er bare en lille fyr som på trods af han er 2 år buruger str. 80 meget lidt str. 86 :O)
Men må godt nok ære træls at have det sådan, er selv helt smadret og har ondt når jeg skal vende mig i snegen om natten og op om morgenen. Er kontorassistent så kan enten sidde eller stå i løbet af dagen, så det gør også noget. Havde jeg har et hårdere arbejde så havde jeg også holdt, for tror ikke jeg kunne holde det ud.
Denne graviditet har været hårdere end den første syntes jeg, men nu er den da heldigvis snart til at se en ende på.. Men skræmmer mig heller ikke for endnu en lille bebs:O)
Lægesamtale idag og vægtscanning.....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside