{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

baby og hunde {{forumTopicSubject}}

jeg er bare nød til at spørge hvad gør i for at fx baby ikk skal hive hund i øre, stikke fingrene i øjne på den osv??? min lille dreng på næsten 1 år gør det nemlig meget ofte og min hvalp på 7 mdr har det med at nappe ham i fingerne og det er træls for jeg skal være der 110% hele tiden

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  baby og hunde
  • #1   28. okt 2008 Vi siger "nej Helene" og så kigger hun op og stopper. Hun har faktisk lært det. Hun er 8 måneder og nusser ham lige så stille smiley Hvis hun kommer for tæt på, går han også bare smiley

• #2   28. okt 2008 jeg tror ikke rigtig man kan gøre så meget andet end at sige nej og fjerne barnet og så i øvrigt sørge for at hunden har steder i huset hvor den kan være i fred

• #3   29. okt 2008 jeg siger også nej mange gange om dagen, hundene hopper i sofaen når de få nok af ham og det er ok for mig for vis vi kommer og skal sidde der går de ned igen så det er intet problem her, vi en kurv hvor hundene også her "helle" og der lader ungerne dem være i fred, ellers flytter de sig og jge flytter børne også

• #4   29. okt 2008 Når man har små børn og hvalpe er altid lidt sværere end hvis det var en ældre hund. Hvalpe har ligesom bare ikke den samme forståelse for små børn, som ældre hunde har. Her har vi altid haft et sted hvor hundene kan gå hen og være i fred for både børn og os andre, hvis de har brug for det. Men det er på den anden side også godt nok at have en hvalp og et lille barn i og med at de lærer hinandens grænser at kende fra starten af og dermed vænner hunden sig jo også til små børn, men i og med at det jo er "to små børn" man har med at gøre, vil det altid være dig/jer som de voksne, der skal sætte grænser for både hunden og barnet, da de to unge er for små og for uerfarne til at have en mulighed for at vide, hvad der er godt og skidt eller rigtig og forkert.
    Derfor sæt altid grænserne tydeligt, når "legen" bliver for vild og for voldsom. Sig "NEJ" kort og kontant(ikke råbe højt, men sig det bestemt og tydeligt) og sæt så hvalpen hen i sin kurv eller på sit tæppe, hvor den kan være i fred og tag barnet med hen til nogle legesager som det godt må lege med istedet for. Så får både barn og hund mulighed for lige at slappe lidt af og "køle ned" igen. Hvis du gør dette mange gange nok, vil både banr og hund til sidst forstå at gå hver til sit(især hunden) når det bliver for meget for den ene eller den anden part.
    Uanset hvilken hund, aldersmæssigt og race mæssigt, vil jeg dog sige at man ALDRIG og jeg mener ALDRIG skal stole på en hund alene med et barn. Vær ALTID tilstede når hund og barn er i samme rum.

Håber mine råd kunne bruges

Knus og kram

CD

• #5   3. nov 2008 vi næsten ikke haft det problem men hvis jeg laver noget hvor jeg ikke kan være der 100% er hunden i et andet rum for at undgå det

Kommentér på:
baby og hunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce