{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

i vildrede :-( {{forumTopicSubject}}

hej piger, og i fyre der måtte være her

jeg er jo som bekendt gravid, og flyttet fra mit barns far. dette giver nogle kvaler under vejs (!!!)
nu r vi nemlig kommet til hvad skal barnet hedde?
vi ved det er en pige.

mit store ønske er at opkalde hende efter min levende mormor som hedder Karen, fordi jeg synes det er sødt, og fordi det har en stor religiøs betydning for mig.
dette vil han ikke høre tale om. han synes det er et gammeldags kedeligt navn, men kan ikke foreslå et andet navn selv. han siger han tænker meget over det, og det tror jeg på er sandt.

er Karen så skrækkeligt et navn? er det et nemt navn at drille med? signalerer det noget skidt eller dumt?

jeg forstår ikke hans modstand?

er der nogen af jer som måske kan forklare mig, eller hjælpe med nogle gode argumenter for mit ønske?

janne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  i vildrede :-(
  • #1   9. jun 2008 Hejsa... Sys det er enormt svært med navne, selvom vi ikke venter os endnu kan man ikke lade være med at tale lide om navne, og jeg kunne feks. også meget godt tænke mig at opklade min pige efter min bedste. men det skulle så være til mellem navn men det vil han slet ikke, jeg sys det er så sødt, hun hedder dagny, og det er virkelig en dame jeg holder så ubetinget meget af.

Kunne du ikke prøve at snakke med ham om hun kunne hedde karen til mellem navn så..?? Måske det kunne hjælpe?

• #2   9. jun 2008 har har en fælles holdning om længden på børne-navne. kort efter vi gik fra hinanden var vi til en fælles barnedåb hvor barnet skulle have et af de der nærmest kongeligt lange navne. det er er ikke nogen af os der synes om.

et fornavn og 2 efternavne er hvad vi er enige om så langt. han hedder Høgh og jeg hedder kristensen.

Høgh Kristensen til efternavn. det synes jeg godt man kan. ¨

men fornavnet??

ps. jeg synes Dagny er helt vildt sødt- jeg ser intet galt i at kalde en smuk lille pige Dagny. så er der heller ikke 11 piger i den samme klasse der hedder det samme, men det er heller ikke så specielt et navn så det er oplagt at drille med. det synes jeg er rigtig fint i sig selv.

• #3   9. jun 2008 janne K
    Navne har det jo med at komme på mode og hurtigt forsvinde igen smiley
    Synes nu ikke Karen er slemt men jo det er da et navn af ældre dato, men det indbyder da ikke til mobning smiley

• #4   9. jun 2008 nu er jeg alene mor og har ikke talt eller set hendes far siden jeg var i 4 måned.. men da jeg skulle vælge navn havde jeg min egen familie på nakken...
    da jeg luftede at min datter ud over at sku hedde siff, også skulle hedde zenia Ritta, efter min afdøde oldemor og farmor på min fars side.. de synes det var så grimt, og det kunne man ikke osv..
    de havde jo intet at skulle have sagt.. men synes du skulle gå på kompromis..
    jeg synes at karen er sødt, ikke noget man ummiddelbart kan drille med, men ville ikke give dert som fornavn..

• #5   9. jun 2008 jeg syntes Karen er et super sødt navn, og hvis han ikke selv kan komme med et andet navn så må det jo være fordi han syntes at hans syntes Karen er et sødt navn på en eller anden måde.. og jeg vil også selv give min børn nogen lidt gammle navne, altså Villiam, Knud og Bjørg er da heller ikke helt moderne navne lige for tiden.. men altså jeg syntes i hvert fald at Karen er et sødt navn.. og det signalere da intet dumt..

• #6   9. jun 2008 tusind tak for jeres kommentarer.

jeg vil prøve at vise ham denne tråd. måske det kan sætte lidt tanker igang i ham.....

jeg mener, jeg respekterer jo også hans religion.

• #7   9. jun 2008 hvor han fra??

• #8   9. jun 2008 Nana
    han er fra nordjylland og kristent troende i mindre omfang. som folket flest kan man sige.

• #9   9. jun 2008 nåhh.. jeg troede han var udenlandsk.. min datters far er muslim, og dengang vi talte om navne, før jeg skred.. der ville han også bestemme det hele.. hun måtte ikke hedde det jeg villet have.. men man skal respektere hinanden..

• #10   1. jul 2008 hvis det er kan du jo kombinere det med et mellem navn.... som fx. karen marie,

• #11   7. aug 2008 Karen er da fint, jeg kender folk mellem 22 og 81 der hedder det, så det er da hverken særlig gammelt, eller hypermoderne.

Tror du ik bare det er fordi han er lidt på tværs??

• #12   7. aug 2008 Rikke>> jo heldigvis var han bare skabet og på tværs. for nu er hun født, og skal hedde Karen., det er jeg bare så glad for smiley

• #13   8. aug 2008 Tillykke Janne.
    Du er bare en rigtig heldig kartoffel, fordi du har fået din Karen.

Kommentér på:
i vildrede :-(

Annonce