"underlige" navne ... {{forumTopicSubject}}
Til jer med børn der har specielle navne, hvordan reagerede folk så ?
Nu hedder vores egen unge jo Malik... Det var mig der var faldet for dét navn en del år tilbage, inden jeg overhovedet havde mand og børn i tankerne..
På grønlandsk betyder det "Lille bølge" ( Min far er grønlænder ) ...
Min kæreste var efter lidt overvejelse med på den *G*
Vi fik alt fra "hold da op et flot navn" til : "Det kan man sgu da ikke kalde sit barn" ....
Og andre så bare lidt mærkelige ud i hovedet
Jeg er personligt egentlig ikke fan af at børn idag bare skal hedde noget INGEN andre hedder og det bare ender med at være noget man nærmest ikke kan udtale...
Men alligevel endte jeg med at være en af de forældre der gav sit barn et specielt navn *G*
Malik hedder Sebastian til mellemnavn, så hvis han bliver træt af at hedde Malik , kan han jo altid tage det andet
mar 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 8
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 24 Svar: 85
men den værste kommentar var min tante der sagde: "nu har jeres datter sådan et pænt navn så det regnede vi med at han også skulle have"
Hun hedder Mathilde Caroline Kirkegaard Kühnel
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
Marco Moreno Sanchez Rasmussen.
Freya Moreno Sanchez Hansen.
deres navne er meget normale. :o)
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
Så min datter hedder Michela Blaaberg Kun. Og blaaberg er efter hendes far, det har han som mellemnavn.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 5
Både familie og venner reagerede positivt på navnene.... dog skulle de i "udtalelses-lære" omkring navnert Shania *G*
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 35
mar 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 19
de hedder
Zander sylvster
Sille Freje
Matias Marinus
mar 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 24
Jeg sys Maddox er et vildt fedt navn - hvis det er jeres favorit sys jeg i skal holde fast i det - folk vender sig hurtigt til det, og inden længe kan han ikke hedde andet.
Sabrina J
Saseline er super sødt - overvejer det selv til en pige.
Men er blevet forelsket i navnet Isolde - hvilket jeg tror det ender med hvis vi får en pige.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 39
min søn hedder bayram deniz og min datter hedder nadia
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
Men tøserne, faktisk har vi ikke stødt på ret mange negative kommentare, den nærmeste familie har været meget... er i nu helt sikker, i ved godt at det kommer til at genere hende ikke?? og så lige en enkelt DET! kan du ikke mene, fra mormor af *gg*
Her da vi var kommet frem til at Josefina skulle hede det, og jeg efterfølgende snakkede med min bio søster var hun meget... ej helt ærlig, men hun er nem at spise af hun hedder selv Ganja, alle tror hun hedder Anja (lige som Josefina vil støde inde i Josefine) Jeg spurte hende derfor om det generede hende, svaret var som forventet næ, men det generer hende hvis folk siger Helene til hende, hvilket er hendes... hvis du ikke kan lide det vi har givet ekstra navn, hun er stolt over hendes navn, og som hun siger hvis jeg virkelig helere ville hede noget andet jammen så kunne jeg jo bare tage navneforandring... hun er død træt af ogaå at hede Helene.
Ligegyldigt hvilket navn mine børn får, så vil de være de heneste i hele verdenen der hedder det de hedder, vi har et meget dansk mellemnavn og et meget franskklingende (dog tysk) efternavn, bække er familienavne, så ligegyldigt hvordan det end bliver vendt og drejet, er det 100% unikt.
Selv overvejer jeg at tage mit biologiske efternavn ind som endnu et mellemnavn, ikke for at hede noget spicelt (for det gør jeg allerede) men fordi min biologiske familie betyder meget for mig, jeg vil gerne "fortælle" at jeg også hører til der, og det er en af måderne at gøre det på, samtidig ved jeg at mor vil side på hendes stjerne og være stolt over at jeg ikke er flov over hvem jeg er og hvor jeg kommer fra, selv om at der ikke er meget at være stolt over, eneste problem er bare at jeg vil såre mine adoptiv forældre sindsygt meget hvis jeg gør det, det var dem rigeligt at jeg kaserede mit efternavn da jeg blev gift, og det er jo endnu meget normalt at man gør det, så et tillæg vil ikke blive de først kommende år, men dog håber jegh lidt at jeg "når" det inden min bio far stiller træskoene, men desværre begynder det at snærpe for hans vedkommende.
"underlige" navne ...