{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal han hedde?
  • #1   4. okt 2009 Vi har lidt ala samme problem lige nu smiley

    men jeg har studset lidt på navnene
    Oliver
    Alexander
    Søren
    David smiley

    hælder mest til Søren - da han så kan opkaldes efter sin oldefar og grandfætter smiley


  • #3   4. okt 2009 Jesper
    Morten
    Brian
    Mikkel
    Martin
    Allan
    Michael
    Nikolaj


    Det var lige hvad jeg kunne komme på..
    De er da meget almindelige synes jeg smiley


  • #4   4. okt 2009 Syntes det er rigtig svært, for de navne jeg rigtig godt kan lide har folk omkring mig brugt! Møgunge... griner

  • #5   4. okt 2009 Hvordan ved man lige at det så er det rigtige man vælger?

  • #8   4. okt 2009 Rikke: Er det mon bare en følelse man får, hvad der er helt rigtigt?

  • #10   4. okt 2009 Jeg er bare så bange for at man vælger forkert... Fordi der er så mange at vælge imellem smiley

  • #12   4. okt 2009 I kan også hver lave en liste med 10 navne i godt kan lide..
    De navne i så har ens på jeres liste, dem samler i på en liste med jeres 3 favoritter og der ud fra kan i finde det i bedst kan lide smiley
    Det er også en måde at gøre det på smiley


  • #14   4. okt 2009 min mor havde sagt at jeg skulle hedde Christina , men da hun så mig skulle jeg så hedde Maiken.. (:

    Bare rolig, når baby er ude er det slet ikke så svært smiley

    Da Magnus var i maven kaldte vi ham engang i mellem magnus, da han kom ud passede det bare perfekt til ham smiley . Han er opkaldt efter sin oldefar nemlig ..

    Jeg syntes jo Esben, Thor og Sebastian er nogle okay normale navne, men stadig ikke FOR normale ...


  • #15   4. okt 2009 Nu er der jo ikke et regelsæt for, hvilken slags børn der hedder hvad - smiler. Så længe det er et drengenavn.
    Ofte er det jo sådan at navnet passer til barnet, ellers kommer det til at passe når han hedder det.
    Så du behøver ikke være bange for at vælge forkert, det er jo dit barn smiley


  • #17   5. okt 2009 Louise
    Rigtig mange mennesker kan ikke lide deres navn - jeg er heller ikke for vild med mit.
    Det tror jeg ikke man kan gardere sig imod lige meget hvad man kalder ungen. Enten er det for normalt (som Rikke) - eller også er det for specielt, så man hele tiden skal gentage og stave.
    Og hvis barnet får krøller vil det have glat hår og omvendt.

    Tror bare man skal vælge et navn man selv kan lide og måske vente med at tage beslutningen til man har set, om man synes det klæder barnet.


  • #19   6. okt 2009 Louise
    Tror jeg afholder mig fra at kalde min datter for Yrsa - så smiley

    Men ja, lige meget hvad man kalder sit barn, er der en risiko for at de ikke kan lide det.
    Rikke er fx enormt nemt at drille med, da ALT bare rimer på Rikke.
    Strikke, prikke, krikke, hikke, ligge, nikke osv.

    Men samtidig er det nemt, for der er aldrig nogen der er i tvivl om, hvordan man staver det - er det nu med c eller k og den slags.

    Så på mange måder tror jeg vi allesammen har et lidt blandet forhold til vores navn.
    Og i virkeligheden tror jeg at man får et positivt, eller i hvert fald neutralt forhold til sit navn, hvis man generelt har det godt med sig selv. Så det bedste vi kan gøre er nok at give vores børn et selvværd, der gør at de holder af sig selv - og deres navn.


Kommentér på:
Hvad skal han hedde?

Annonce