962 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal han hedde? {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes det er svært at finde et navn. Vi hedder Mike og Karina og skal hedde Petersen til efternavn alle sammen. Nogle forslag til et navn, gerne lidt almindeligt da vi ikke hedder noget specielt. Vi har en navnet Simon
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
men jeg har studset lidt på navnene
Oliver
Alexander
Søren
David
hælder mest til Søren - da han så kan opkaldes efter sin oldefar og grandfætter
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
Morten
Brian
Mikkel
Martin
Allan
Michael
Nikolaj
Det var lige hvad jeg kunne komme på..
De er da meget almindelige synes jeg
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 73 Svar: 333
aug 2008
aug 2008
aug 2008
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
De navne i så har ens på jeres liste, dem samler i på en liste med jeres 3 favoritter og der ud fra kan i finde det i bedst kan lide
Det er også en måde at gøre det på
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
Bare rolig, når baby er ude er det slet ikke så svært
Da Magnus var i maven kaldte vi ham engang i mellem magnus, da han kom ud passede det bare perfekt til ham . Han er opkaldt efter sin oldefar nemlig ..
Jeg syntes jo Esben, Thor og Sebastian er nogle okay normale navne, men stadig ikke FOR normale ...
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Ofte er det jo sådan at navnet passer til barnet, ellers kommer det til at passe når han hedder det.
Så du behøver ikke være bange for at vælge forkert, det er jo dit barn
jul 2008
Rigtig mange mennesker kan ikke lide deres navn - jeg er heller ikke for vild med mit.
Det tror jeg ikke man kan gardere sig imod lige meget hvad man kalder ungen. Enten er det for normalt (som Rikke) - eller også er det for specielt, så man hele tiden skal gentage og stave.
Og hvis barnet får krøller vil det have glat hår og omvendt.
Tror bare man skal vælge et navn man selv kan lide og måske vente med at tage beslutningen til man har set, om man synes det klæder barnet.
jul 2008
Tror jeg afholder mig fra at kalde min datter for Yrsa - så
Men ja, lige meget hvad man kalder sit barn, er der en risiko for at de ikke kan lide det.
Rikke er fx enormt nemt at drille med, da ALT bare rimer på Rikke.
Strikke, prikke, krikke, hikke, ligge, nikke osv.
Men samtidig er det nemt, for der er aldrig nogen der er i tvivl om, hvordan man staver det - er det nu med c eller k og den slags.
Så på mange måder tror jeg vi allesammen har et lidt blandet forhold til vores navn.
Og i virkeligheden tror jeg at man får et positivt, eller i hvert fald neutralt forhold til sit navn, hvis man generelt har det godt med sig selv. Så det bedste vi kan gøre er nok at give vores børn et selvværd, der gør at de holder af sig selv - og deres navn.
Hvad skal han hedde?