{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Undre mig over nogles valg af navne!? {{forumTopicSubject}}

På et andet forum læste jeg om et par der har fundet navn til deres kommende barn, moren skriver således at navnet helt sikkert vil lede til mobning og undrene ansigter.. Men at de bare er glade for specielle og anderledes navne.. Undrer mig simpelthen over hvordan man kan byde sit barn det?? Og hvorfor er det at alle leder efter det mest unikke og specielle navn.. bare et nysgerrigt spørgsmål? :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undre mig over nogles valg af navne!?
  • #1   3. nov 2009 Jeg undrer mig også rigtig meget nogen gange.. Især over de rigtig rigtig gammeldags navne, eller eventyr navne og navne man dårlig nok kan udtale. Men det er jo folks eget valg, måske det handler om folks selvværd eller måske mangel på opmærksomhed siden man kan vælge et navn, man mener barnet vil blive mobbet med, men alligevel barnet skal hedde det fordi det er "SÆRT" !! .. Ja ved det ik ..

• #2   3. nov 2009 Tja, sys nu ikke Tiffanie er specielt og unikt,, men mange der mener det er,, det jo en smagssag, og heldighvis er vi ikke alle enige om sådanne ting..
    men lige med hensyn til mobning,, der ville jeg nok os tænke 2 gange hvis man vidste de ville blive mobbet..

• #3   3. nov 2009 hva navne fx....??

• #4   3. nov 2009 Tja kan godt se hvad du mener, men undrer mig nogen gange lige så meget over hvorfor folk vælger et andet navn som der er SÅ mange andre som der også hedder. Det synes jeg er lidt kedeligt.. Det er vel bare i sidste ende fordi forældrene kan lide navnet og ikke pga hvad alle andre mener eller gør..

• #5   3. nov 2009 Jeg vil ikke nævne nogen navne .. Jo ét - ÅGE ! - hvorfor sådan et gammel navn .. Jeg syntes det er sært og slet ik nutidigt ..

• #8   3. nov 2009 Altså jeg kan da sagtens synes at lidt sjældnere navne kan være rigtig søde og jeg er hellere ikke stor fan af at mit barn skal hedde det samme som ALLE andre.. men når man direkte skriver at man godt ved at navnet vil lede til mobning, ja så står jeg desværre af.. synes det er rigtig syndt.. (jeg vælger med vilje at lade være at nævne nogle navne, da jeg ikke vil støde nogen)

• #9   3. nov 2009 jeg kan nu godt lide de gammel dags navne ... og synes der er noget smukt over a opkalde sit barn efter en person "fx. oldefar"

men synes nu osse a det er mystisk hvis folk vælger et navn som kan være et mobbe navn,, men igen så synes jeg a forældrene skal vælge hva de synes er flot..
    vi have svært ved a finde et navn, for vi havde osse en tanke om a navne skulle kunne passe til alle alders grupper...

mor til asbjørn og fiona <
    JEG synes bestemt ikke Asbjørn er et grimt navn, jeg synes det er et flot navn og Fiona er bare så kært... Dejlige navne...

• #10   3. nov 2009 jeg har engang set at nogen ville kalde deres barn rhododendron - altså navnet på en blomsterbusk.. de fik selvf ikke lov.
    men hvad sker der lige for det???????

• #13   3. nov 2009 Vi valgte Simone fordi det er et "almindeligt/normalt" navn (altså ikke et navn, man studser over eller hun bliver bedt om at stave det hver gang), men samtidig ikke et navn, man hører tit. Så det kan godt lade sig at gøre smiley

• #14   4. nov 2009 Vores hedder Jonathan.. Også en godt gammelt dansk navn smiley
    Men er sgu ligeglad med hvad folk tænker smiley
    Synes selv det er pisse kært til ham, og passer perfekt til knægten smiley

• #15   4. nov 2009 Pernille - det også et godt navn smiley

• #16   4. nov 2009 Begge mine børn har meget specielle navne, min datter hedder Manilla, det har jeg altid syntes var rigtig sødt og da min søn kom til verden fik han navnet Mattie både fordi jeg syntes rigtig godt om det og fordi jeg syntes at Manilla og Mattie lyder godt sammen. der var rigtig mange der var kritiske mht. vores navnevalg, men der er vores børn, vi syntes godt om navnene og vores valg

• #17   4. nov 2009 Jannie - jeg synes faktisk også det er pæne navne smiley

• #18   4. nov 2009 Da vi skulle ha Cecilie for 7½ år siden var vi sikre på, at hun blev en dreng, og vi havde bestemt os for at hun skulle hedde Lucas.......har altid været helt vild med det navn, og på DÈT tidspunkt var det ikke særlig udbredt...
    Der kom så en pige til os istedet, så Lucas-navnet måtte vente.

3 år senere kom lillebror så, og vi kaldte ham Lucas de første par dage, men har var bare IKKE en Lucas (og han kom ikke, når vi kaldte på ham..GRINER)men en Marcus.
    Så måtte Lucas-navnet vente igen...

Sidste år fik vi så ENDELIG vores Lucas (navnet passede perfekt til ham ;o)) og nu skal vi så "høre for" at vi har valgt det navn der er allermest populært for tiden.....

Populært eller ej, så er det nu engang det navn, som VI godt kan li og har haft på listen de sidste 8 år ;o)

Vi har valgt gode gamle navne, som det er nemt at udtale og stave til (self vil drengene blive spurgt om de er C eller K, men det må de så bare lære at leve med...hedder selv Maibritt der kan staves på 573492 forskellige måder;o))

Jeg står selv lidt af, når det er forældrenes "se-mit-fantastiske-baaaarn-kompleks" der går over gevind og børnene bliver navngivet efter alverdens lande, frugt, blomster, tv-figurer i én stor og forvirrende pærevælling.
    MISFORSTÅ MIG IKKE; jeg kan sagtens se det søde i ét lille sødt navn, men alt det der med 3-4-5 navne og at forældrene så VIL ha at man bruger samtlige navne, når man taler til og om barnet....Aaarrgghhhh..

Marcus er i børnehave med en Cirkeline Mango Alvilda....og pædagogerne i børnehaven er uden tvivl træt af, at HUN ikke bare er en Cirkeline ELLER en Mango ELLER en Alvilda
    Navnene hver for sig er supersøde, men jeg tænker bare..når hun er voksen...
    "Hej, jeg hedder Cirkeline Mango Alvilda og jeg er 43 år gammel..."

Mange af navnene passer perfekt til de der små, lyserøde og bedårende bebser, men man skylder børnene at tænke lidt fremad også..

• #19   4. nov 2009 Pernille S
    Ja det et skønt navn smiley
    Specielt til en lille bølle smiley
    Så mangler vi bare Kasper og Jepser smiley Hihih smiley

Kommentér på:
Undre mig over nogles valg af navne!?

Annonce