Passer jeres navne:-) {{forumTopicSubject}}
Har lige været helt opslugt af at læse om børnenes navne, og deres betydning. Her passer alle børnenes navne på deres personligheder, sjovt nok. Vi har:
"Den beslutsomme beskytter" han er en dreng på 7 år, meget øm og beskyttende overfor sine små søstre, holder dem altid i hånden når vi går tur, og pigerne opsøger ham altid hvis de mangler "beskyttelse" når de leger. Eller hvis de gør noget galt er han altid først til at forsvare dem.
"Det lille træ" Han er 6 år, og meget følsom. Han tager ret og uret meget alvorligt, og får der af en del "knubs", men retter sig altid troligt op igen. Han skyder sine interesser i mange retninger, men finder altid ro når han er i sin kerne/roden/familien.
"Den huslige og flittige" Hun er 4 år, og alting skal gerne ligge på deres rette plads. Hun lægger selv sit tøj i system, for det har hun helt styr på. Hun kender diverse små husråd, og belærer flittigt os andre "uvidende" om hvordan pletterne fra blusen bedst fjernes.
"Den smukke og filosofiske" Hun er 3 år, og den lille lyshårede pige, med de store blå øjne, de fint markerede kindben, rosenmunden og attituden derefter. Hun stormer rundt med 110 i timen, for pludselig at stoppe op og smide en morale ud i luften om hvordan livet er. Hendes ynglings beskæftigelse er at stave, lægge sammen og gætte tal, og snakke, alt mellem himmel og jord skal vendes og vurderes, og "hvorfor" er konstant hendes følgesvend.
Den sidste og ufødtes navn betyder "Himmelen, beskyttet af gud" og jeg bliver mere og mere spændt på hvad det er for en lille ny person vi får i familien;o)
Hvad med jeres poder, kan I kende dem i deres navnes betydning, og har I nogensinde skænket det en tanke?
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 21
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Simone betyder "Den lyttende", men jeg håber da at hun vokser sig til det
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
dec 2011
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
sep 2008
Det erdog ikke alle navne, som har en betydning...
dec 2011
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Klara "BERØMT".
Hehe, det er meget sjovt..:)
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
freja frue
liva oliventræ/olietræ (ved ikke hva man lige skulle å ud af det personlighedsmæssigt hehe)
men det er meget sjovt, dog tror jeg navnet kun har en lille brøkdel at gøre med personligheden man udvikler
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men hans ene mellemnavn har betydning:
Gabriel: "Gabriel er et gammelt Hebræisk navn der betyder "Guds mand".
Det var ærkeenglen Gabriel der fortalte Jomfru Maria at hun skulle føde Jesus
Gabriel stammer fra navnet Jibril som er navnet på en engel nævnt i Koranen.
Gabriel har navnedag 26. marts"
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
"Anja er en : Russisk form af Anna, der er afledt af det hebraiske Hannah, der betyder "ynde". Kan også staves Ania og Anya.
Anja betyder "skønhed"
Kilde: www.searchtruth.com
Anja er et muslimsk navn"
sep 2008
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
dec 2011
Studser over Dina, er du nu heeelt sikker på det ikke passer bare en smule, lol..
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Feminin form af Viggo.
Viggo betyder Stridsmand, så Vigga må betyde "Stridskvinde"
Her passer det vist ikk helt til tøserne's navne
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
kiki betyder ikk noget
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
Navnet Mikkel er en dansk form af det hebraiske navn Michael med betydningen 'Den der er som Gud?'.
Mikkel kommer fra det bibelske navn Mikael (Ærkeenglen)
Mikkel kan også betyde 'ræv' eller 'ræven'.
Mikkel er et plattysk navn, men faktisk er det også sydeuropæisk da man i f.eks. Spanien er navnet Miguel, Migoel, Mikél mm.
Mikkel har navnetallet 7 "videnskabsmanden" inden for numerologien
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Min dreng har os dobbelt navn første del betyder:
"den der forsvare mennesket" og sidste del findes slet ikke på siden det er ligge mest på af betyder dristig !!
Jeg syntes dig IKKE man kan bruge sådan en side da den bliver skrevet af is som bruger!
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 43 Svar: 310
Her passer min datters navn perfekt;) Hun hedder Victoria- og det betyder sejr! Hun er nemlig en stor sejr, fik nemlig afvide at jeg ikke kunne få børn, for flere år tilbage, også kommer hun bare helt af sig selv, på den naturlige måde;) Derfor er hun min lille sejr:)
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 43 Svar: 310
Hehe fandt lige ud af at mit navn (Janni), betyder smuk på sydafrikansk..;)
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 747
Persisk, afart af Jesper, der betyder borgfoged.
Tysk form af Jasper (Jesper). Navnedato er den 9. maj. Kan også staves Kaspar, Casper og Caspar.
Kasper er et drengenavn, der oprindeligt stammer fra persisk med betydningen "skatmester"
Lidt sjovt det stammer fra Jesper, nu når det er det hans far hedder. Det var ikke noget vi var klar over men valgte navnet fordi vi ku li det.
Men ved ikke helt hvad der menes med "skatmester"??
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 102 Svar: 426
KIA er forkortelse af "killed in action" (Dræbt i krig)
Ordet Kia stammer fra koreanske ord betyder "at opstå til verden fra Asien."
Kilde: http://www.quickbabynames.com/meaning-of-Kia.html
Det afrikanske navn Kia betyder sæsonens begyndelse.
tja ved a ik lige hvad jeg skal synes om det..???
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 102 Svar: 426
Passer jeres navne:-)