{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

SU lån {{forumTopicSubject}}

Har lige siddet og læst på SU's hjemmeside, og jeg skal starte på skole efter sommerferien, og før skat vil jeg få 5.177 kr, og dte synes jeg altså ikke er ret meget når min søn på det tidspunkt er ca 10-11 mdr, så vil høre om der er nogen er jer der har taget su lån mens i var i gang med udd., og om det kan betale sig?
For dem jeg kender som har taget su lån siger at det skal man holde sig langt væk fra for man slipper næsten aldrig af med det, og andre siger at det er "billigt" da renten er lav osv?

Og så et andet spørgsmål, kan man søge en form for tiskud til dp når man er på su, godt nok arbejde min kæreste, men et par mdr efter jeg er begyndt på skole, så bliver han vinterfyret (han arbejder på maskinstation, og det er jo sæsonarbejde), og så skal han gå på fagforening...

Håber der er nogen der har nogle svar..
På forhånd tak... (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU lån
  • #1   14. mar 2009 Jeg har su lån , har godt nok ikke børn , men hvorfor skulle man ikk komme af med det igen ?? smiley
    Det er jo bare at betale , og det skal jo ikke betales tilbage før du er HELT færdig med din uddannelse ..
    Og renterne er meget billiger end på andre lån , og begynder først at komme på når uddannelsen er HELT færdig .. smiley
    Så vil da sige at det sys jeg godt man kan for at lave .. smiley


  • #2   14. mar 2009 Får du ikke mere i Su når du har et barn? det tror jeg... Men dem jeg går i skole med som får su lån, de får ikke så meget igen, mener det er 2000 ekstra ommåneden... Men det er da bedre end ingenting...

  • #3   14. mar 2009 min svigerinde kan få dobbelt su selv om hun for med faren vis man får ekstra tilskud fra kommune spm man kan få når man er på su så du skal søge det ved kommunen og vis du får det så kan du også få dobbelt su

  • #4   14. mar 2009 Jeg har su-lån, og kunne ikk ha undværet det.
    Er igang med at betale tilbage nu......

    Billigere løn fåes ikke, og så er det en kæmpe fordel, at man først skal betale tilbage, når man er heelt færdig med at studere.


  • #5   14. mar 2009 Hej!
    Jeg er selv under uddannelse og har begge su-lån, er super glad for det.
    Og til det med tilskud til vuggestueplads, der skal du bare søge på kommunen, ved min søster og hendes kæreste kun skal betale 971 selv, selvom de er 2. Så det er da forsøget værd,
    Jeg får så dobbelt su fordi jeg er eneførsørger.
    Har du flere spørgsmål er du velkommen til og skrive en pb
    Mvh Steffani


  • #7   14. mar 2009 Jeg skal selv starte i skole i år, og jeg kunne ikke få noget ekstra eller nogen hjælp nogle steder fra, da min kæreste og jeg bor sammen. Man skal bo alene med sit barn før man kan få hjælp og støtte til noget. smiley
    Jeg er heldigvis lige blevet 25 så kan tage uddannelsen på SVU (statens voksenuddannelsesstøtte) og kan derfor få højeste dagpengesats, ellers havde vi ikke haft råd til at jeg kunne starte i skole. Jeg ville også helst have haft HHX, men må tage HF da det er den eneste der kan tages på voksenuddannelse.


  • #8   14. mar 2009 Mange tak for alle jeres svar... (:

    Håber jeg får bestemt mig for hvad jeg skal gøre...


  • #9   14. mar 2009 jeg fik SU lån i 1,5 år, fik udbetalt ca. 2500 om måneden ekstra. renten er lav ja, så bedre lån får du ikke. men hold dig fra at tage studielån i banken og andre steder, det er dem der er dyre...

    når der er gået 2 år efter endt udd. skal man til at betale tilbage på det, og kan du af en eller anden grund ikke det, så kan du udsætte det, dog bliver der så det kortere tid at betale tilbage i.

    jeg synes det er en god løsning hvis man har brug for de ekstra penge, men i mit tilfælde er jeg træt af jeg havde det så lang tid, da jeg ikke havde brug for det det sidste år af tiden. du skal bare huske at det løber hurtigt op i mange penge..


  • #10   14. mar 2009 uanset om man er på su eller ej kan man søge "friplads" hos kommunen til dit barn, tilskudet afhænger.
    Som jeg også skrev, så er jeg eneforsørger derfor får jeg dobbelt su smiley


Kommentér på:
SU lån

Annonce