{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU lån
  • #2   27. jul 2011 Vi tildeler dig SU-lån for et år ad gangen. Du afgør selv, hvilke måneder du vil have lånet, og hvor meget du vil have udbetalt hver måned (der er dog stadig en maksimumgrænse). Du kan således nøjes med at låne det, du reelt har brug for og på den måde holde din gæld nede.

    De beløb, du ikke får udbetalt, bliver ikke forrentet, men bliver stående til din disposition til en eventuel senere udbetaling samme år <- der står ihvertfalde bare det her


  • #4   27. jul 2011 åh ja, gid jeg kunne komme igennem, har prøvet den sidste månede smiley


  • #5   27. jul 2011 mia hvorfor ik låne penge i banken så du slipper for den vildt høje rente der er på et su lån

  • #6   27. jul 2011 Høj rente ??? puhha renten ved su lån er på 4, det er til at betalte mit lån i banken ud der er på 18% smiley


  • #7   27. jul 2011 det kan du godt =) få udbetalt for et helt år af gangen.. Skal jeg forklare hvordan?

  • #8   27. jul 2011 Meget gerne smiley


  • #10   27. jul 2011 Jeg vil også gern vide hvordan smiley


  • #11   27. jul 2011 når du har fået bevilliget dit SU lån, så er der en fast sats du får hver måned. Når du logger ind på Min SU, kan du under dit lån, vælge hvornår du vil have pengene udbetalt.. Lad os sige du får 2000 hver måned i et år, altså 24000 i alt..
    du kan så vælge ikke at få udbetalt noget i august, sådan at du kun får din su, men tilgengæld få 4000 udbetalt i su lån i sep. + din alm. su.. Du kan også vælge, ikke at få noget udbetalt i 11 måneder, på når din SU, også få udbetalt 24000 i juli næste år i lån..
    Men det kan KUN gøres bagudrettet, du kan altså ikke få udbetalt 24000 i september også bare ikke få noget resten af året, du skal "spare dem op" så at sige..
    Er det til at forstå? ellers vil jeg gerne prøve igen =)


  • #12   27. jul 2011 Mener godt man kan få det hele, men først i slutningen.. Mener man kan "spare" op.. Man kan kun få x antal kroner i måneden, men man kan godt gemme til måneden efter.. Så'n har jeg forstået det..

  • #13   27. jul 2011 nåh ok det var det bare ik dengang jeg ville ta et der var banken billigst

  • #14   27. jul 2011 Vil da lige sige at der da bestemt ikke er en høj rente på mit su-lån.

    Jeg betaler 2 % i rente, og i banken er det lige steget til 15.35% på udlån ??


  • #15   27. jul 2011 Det ville være dejligt hvis man ku det, prøv og ring og spørg dem.

    Mia t: ved du om man så kun kan søge su lån hvis man ikk er i rki? Jeg mistede vores hus sidste år og kom desværre i rki og da jeg sku jeg su, tænkte jeg om jeg godt ku søge su lån selvom man er det?


  • #16   27. jul 2011 Hold da k*** , hvor fanden har i bank henne ? Da min rente "peakede" var den på 8,3 i udlån , og nu er den igen faldet til 7 % ....

    Jeg ville i stedet overveje at skifte bank , og så finde nogen der kan tilbyde en super rente . De er som regel til at forhandle med når man er ny kunde smiley


  • #17   27. jul 2011 Mor til emil og Emma - desværre .. ved intet .. smiley står som et stort spørgsmålstegn i det hele smiley


  • #18   27. jul 2011 Mor til Emil og Emma- Man kan sagkens få su lån til trods for at man står registreret i RKI.... Har ihvertfald en veninde der får det til trods for at hun står i RKI for flere hundrede tusinde...


  • #19   27. jul 2011 Der er ingen rente på SU-lån. Det er det billigste lån, du overhovedet kan tage.
    Man kan godt få det hele udbetale på én gang. Jeg kender flere, der har fået hele molevitten udbetalt samtidig. Har endda hørt om folk, der har fået udbetalt for et år og så købt eksempelvis en motorcykel for pengene - så slipper de for renterne i modsætning til, hvis de havde lånt pengene i pengeinstituttet. smiley


  • #20   27. jul 2011 *lav rente. Ups. smiley

    "Renten på SU-lån er 4 procent om året mens du læser.
    Når du er færdig med din uddannelse, forrentes din gæld efter diskontoen plus et tillæg (på højst 1 procent) eller minus et fradrag. Tillægget/fradraget fastsættes hvert år på finansloven."


  • #21   27. jul 2011 Ang rente:
    Her er et udddrag fra en mail jeg fik af Danske Bank

    Oversigten viser de nye rentesatser på dine udlånskonti.

    Danske Lån, kontoXXXXXXXX
    Udlånsrenten på dit lån forhøjes med 0,50 procentpoint til 14,50 procent i årlig rente.
    Vi tilskriver rente fire gange om året, og renteændringen betyder, at debitorrenten ændres
    fra 14,80 til 15,35 procent.

    Til TS: Sorry for OT smiley


Kommentér på:
SU lån

Annonce