19. mar 2008 Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
k*ft jeg er simpelthen ved at være.... {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelthen ved at være så træt af man ikke kan stille spørgsmål herinde uden at andre skal komme med alle muligt irellevante kommentare fordi du går ud fra man ikke sætter sig ind i tingene...
Jeg er træt af man ikk kan spørge ind til forskellige ting uden at ha smidt i hovedet hvad der er rigtig og forkert..
Hvis ikk man kan holde sig til tråden, kan man så ikke lade være med at kommentere? hvis ikke man kan svare på det der bliver spurgt om, hvorfor så liiiiige komme med en prædike?
Sidst jeg tjekkede er det trods alt moren der ved hvad der er bedst for barnet?!
Også er jeg bare træt af dobbeltmoralske mennesker... kan simpelthen ikke snuppe at man ikke kan glæde sig over feks at købe en hoppegynge etc til sit barn uden at en tråd skal oprettes om andre er imod.. hmm.. åbenbart ikk alle..!!!
I det hele taget synes jeg BG er blevet lidt af et hykler sted...
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
Men det vigtigste er vel at du gør hvad du selv synes er rigtigt for dit barn ik?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
mar 2008
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
mar 2008
"Hoppegyngen er en slags stofsele monteret i en krog i loft eller dørkarm. For at det overhovedet er forsvarligt at sætte barnet i en hoppegynge, skal barnet kunne holde hoved og ryg, når det sidder frit på gulvet, og det kan et barn først i 7-8 månedersalderen. Barnet skal desuden kunne nå gulvet med hele fodfladen, når det sidder i hoppegyngen.
Alligevel er det en passiv bevægelse for barnet, idet det ikke selv arbejder med kroppen. Selve hoppet giver unødige stød op gennem ryggen. Et barn i denne alder har mange flere muligheder for at bevæge kroppen på en hensigtsmæssig måde, når det ligger på gulvet og leger.
Hoppegyngen kan være medvirkende til at give barnet en dårlig holdning. Barnet vil sikkert synes, det er sjovt at sidde og hoppe i sådan en sele, MEN barnet er ikke i stand til at kende konsekvensen, så her er det altså dig, der bestemmer.
Jeg vil fraråde at bruge hoppegynge til et normalt udviklet barn. Derimod kan den måske være et godt supplement til et handicappet barn, men det vil en fysioterapeut i så fald vejlede i "
og nogen gange ved "de kloge" SP og fysioterapeuter jo faktisk bedre end os mødre.....
mar 2008
mar 2008
Jeg føler bare oftes man skal ha en prædike fordi man ikke følger hvad andres sp'er siger, men derimod ens egen...
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Haft en god dag ellers?
mar 2008
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
mar 2008
Stine - tager det som sådan ik personligt, synes bare det er træls man ikke kan oprette en tråd om at få folk erfaringer, uden at skal ha smidt en prædike i hovedet.. ;O)
Blomsten - du kan tro jeg har haft en rigtig god dag. hvad med jer?
mar 2008
Undskyld men så synes jeg altså at man hurtigt bliver fornærmet hvis der skal så lidt til !
mar 2008
Anja - jamen hvorfor skal det dog tages op hver gang? det er det jeg ikke forstår?
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
Nogle folk kommer med brugbare råd, andre prædiker- så må du jo sortere i det du kan bruge til noget.
Mennesker er nogle gange dømmende- uden at kende til den anden bag tasterne.
Men på den anden side, hvad nu hvis en rent faktisk kom med noget som du ikke lige selv havde tænkt over? Bare en tanke..
Hvis jeg ikke gider at have en debat, så ville jeg spørge min mor eller en anden i stedet for, for herinde undgår man det ikke..
mar 2008
men ja, et kan ikk undgås, desværre...
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 242
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 1 Emner: 142 Svar: 1.532
for lang tid siden spurgte jeg indtil om der var nogle herinde fra fyn der havde en hankat til parring da jeg gerne ville have killinger på min hunkat, og folk gik heeeelt amok og mente at hele verdens katteproblem og hjemløse katte var min skyld, så JA. jeg ved der er rigtig mange dumme kommentarer herinde tit... self må man da gerne vende tråden en smule men altså! man spørger jo om råd osv.. ?? giv noget brugbart for alt det andet gider vi ikke høre på...............................................
mar 2008
Mischa - det er så ganske iorden at have forskellige meninger om tingene.. det ville være så evig kedeligt at vi havde de samme meninger om alt...
Men det jeg blev irriteret over er nu ikke forddi andre han en anden mening end jeg, tværd imod..
Jeg synes bare det er så træls at folk skal komme med kommentare om hvor vidt det er godt eller dårligt når folk spørger ind til hvilke mærker der er at anbefale, og hvilke der er at holde sig fra..
Mor til - sådan syne sjeg tit det er, at man skal føle sig mindre værd som mor fordi man gør nogen valg som ikke er så gode...
fru larsen - så enig så enig
mar 2008
Men man kan ikke forvente at ingen siger noget. Det er jo trods alt et åbent forum og jeg tror ikke på at der er nogen herinde der altid har holdt sig snorlige til det som en tråd handler om.. Tit udvikler tråde jo små undertråde og det er jo også tit det der gør det interessant for det meste..
mar 2008
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 165 Svar: 567
Bonnie - jamen helt ærligt.. jeg stillede spørgsmål om hvilke mærke der var godt eller dårligt inde for hoppegynger, og straks skulle jeg ha en prædike om hvor vidt det var godt eller dårligt, til trods for det slet ikk var det det handlede om.. vedkommende gik bare straks ud fra jeg slet ikk sætter mig ind i hvad der er godt eller dårligt for mit barn..
Tror nu bare folk skrive i god mening, hvad de synes der er dårligt og hvad de synes er godt ved hoppegyngen.
Jeg oplever nu ikke noget herinde, som pisser mig af.
Tværtimod. Synes sku denne her side er god og synes folk er søde og rare til at hjælpe herinde.
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Jeg syntes virkelig tit at man bliver udstillet som en dårlig mor eller far, hvis man våger (staves) at gå imod alle andre.
Det er jo lige fra ja hoppegynger til den bolig man bor i når barnet bliver født. Der var en tråd oppe på et tidspunkt omkring bolig, og der fik jeg afvide at kæresten og jeg rent faktisk vil være uegnet som forældre fordi vi boede i en 2 vær, lejlighed på 2.sal for så kunne barnet jo ikke komme uden for og lege i en have. Men helt ærlig hånden på hjertet, hvor mange af jeres guldklumper var ude i en have og lege da de var 2 mdr?
Jeg er selv 80´er barn og der blev gåstol og hoppegynger brugt i stor stil og jeg selv har ikke taget skade af dette og min udvikling fejler heller intet og det gør min datters heller ikke. Vi har dog ikke haft en hoppegynge men en gåvogn det havde hun da.
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 8 Svar: 172
Det er lidt den der tendens om at presse noget ned over hovedet på andre...Folk skal have deres meninger - Uden tvivl. Men sgu da ikke i en tråd hvor der bliver spurgt om hvilket mærke der er godt.....
k*ft jeg er simpelthen ved at være....