{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

k*ft jeg er simpelthen ved at være.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen ved at være så træt af man ikke kan stille spørgsmål herinde uden at andre skal komme med alle muligt irellevante kommentare fordi du går ud fra man ikke sætter sig ind i tingene...

Jeg er træt af man ikk kan spørge ind til forskellige ting uden at ha smidt i hovedet hvad der er rigtig og forkert..

Hvis ikk man kan holde sig til tråden, kan man så ikke lade være med at kommentere? hvis ikke man kan svare på det der bliver spurgt om, hvorfor så liiiiige komme med en prædike?

Sidst jeg tjekkede er det trods alt moren der ved hvad der er bedst for barnet?!

Også er jeg bare træt af dobbeltmoralske mennesker... kan simpelthen ikke snuppe at man ikke kan glæde sig over feks at købe en hoppegynge etc til sit barn uden at en tråd skal oprettes om andre er imod.. hmm.. åbenbart ikk alle..!!!

I det hele taget synes jeg BG er blevet lidt af et hykler sted...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  k*ft jeg er simpelthen ved at være....
  • #1   16. mar 2009 nå da da !

  • #2   16. mar 2009 Hmm.. nu har jeg ikke selv lige oplevet det du beskriver, men det er jo et forum og folk har forskellige meninger..

    Men det vigtigste er vel at du gør hvad du selv synes er rigtigt for dit barn ik?


  • #3   16. mar 2009 Bonnie - jamen helt ærligt.. jeg stillede spørgsmål om hvilke mærke der var godt eller dårligt inde for hoppegynger, og straks skulle jeg ha en prædike om hvor vidt det var godt eller dårligt, til trods for det slet ikk var det det handlede om.. vedkommende gik bare straks ud fra jeg slet ikk sætter mig ind i hvad der er godt eller dårligt for mit barn..

  • #4   16. mar 2009 Så så søde Sonne nu ikke lad dig gå på af folk der ikke fatter din tråd det er jo bare folk der ikke forstår dit spørgsmål smiley

  • #5   16. mar 2009 Marlne - det vil jeg jo mene, men hvorfor ikk holde sig til spørgsmålet, i stedet for at prædike, og i stedet for at gå ud fra folk ikk tror man ikke sætter sig ind i tingene.. en var også begyndt at give sin 5mdr gamle søn øllebrød, og spurgte om hvornår man måtte give sødmælk til i en kop, og i stedet for at svare på det spørgsmål, skulle hun ha a vide man ikke måtte give børn øllebrød før de var 5mdr, og til folk's store overraskelse var det så noget hun havde gjord i samråd med sp.. hvorfor bare tro det værste i stedet for at lige undersøge baggrunden..

  • #6   16. mar 2009 enig med malene

  • #7   16. mar 2009 Måske har vedkommende læst det her på nettet om hoppegynger:

    "Hoppegyngen er en slags stofsele monteret i en krog i loft eller dørkarm. For at det overhovedet er forsvarligt at sætte barnet i en hoppegynge, skal barnet kunne holde hoved og ryg, når det sidder frit på gulvet, og det kan et barn først i 7-8 månedersalderen. Barnet skal desuden kunne nå gulvet med hele fodfladen, når det sidder i hoppegyngen.

    Alligevel er det en passiv bevægelse for barnet, idet det ikke selv arbejder med kroppen. Selve hoppet giver unødige stød op gennem ryggen. Et barn i denne alder har mange flere muligheder for at bevæge kroppen på en hensigtsmæssig måde, når det ligger på gulvet og leger.


    Hoppegyngen kan være medvirkende til at give barnet en dårlig holdning. Barnet vil sikkert synes, det er sjovt at sidde og hoppe i sådan en sele, MEN barnet er ikke i stand til at kende konsekvensen, så her er det altså dig, der bestemmer.


    Jeg vil fraråde at bruge hoppegynge til et normalt udviklet barn. Derimod kan den måske være et godt supplement til et handicappet barn, men det vil en fysioterapeut i så fald vejlede i "

    og nogen gange ved "de kloge" SP og fysioterapeuter jo faktisk bedre end os mødre.....


  • #8   16. mar 2009 Blomsten - jamen kan ikke se hvor svært det er at forstå "hvilken mærke er bedst inde for hoppegynger, hvad kan i anbefale?".. hvorfor så prædike om hvor vidt det er godt eller ej, og hvorfor oprette endnu en tråd om hvor vidt folk er for eller imod?

  • #9   16. mar 2009 Bonnie - det vil sige at det er absolut strengt forbudt at sætte sit barn i sådan en i 15min om dagen? for det har jeg læst mig frem til ikke har nogen effekt på barnet, andet end det er hyggeligt og sjovt?

    Jeg føler bare oftes man skal ha en prædike fordi man ikke følger hvad andres sp'er siger, men derimod ens egen...


  • #10   16. mar 2009 Kan ikke forstå at du lader dig gå på af sådan noget og tager så så personligt.. Sådan vil det jo altid være og herinde er det jo ikke engang så slemt som så mange andre gallerier...

  • #11   16. mar 2009 Haha var den tråd om meninger oprettet af samme som prædikede i din tråd?

    Haft en god dag ellers?


  • #12   16. mar 2009 jeg har ikke været tilbage og tjekke tråden du taler om - men generelt syntes jeg da man skal sige sin mening om tingene på en ordentlig måde selvfølgelig, også selvom man er uenig om tingene.



  • #13   16. mar 2009 er det nogen bestemte tråd du snakker om?

  • #14   16. mar 2009 jeg har ikke sat mig ind i hvad der er for lidt eller for meget, jeg arbejder jo tæt sammen med fysioterapeuter til hverdag ( når jeg altså ikke barsler) og de anbefaler slet ikke brugen af hverken hoppegynger eller gåstole - måske anbefaler andre fyssere det- det ved jeg inbgenting om.

  • #15   16. mar 2009 Bonnie - synes bare at man skal prædike om ting som man ikke aner om folk har sat sig ind i, er lidt underligt.. hehe.. men det så åbenbart bare mig smiley

    Stine - tager det som sådan ik personligt, synes bare det er træls man ikke kan oprette en tråd om at få folk erfaringer, uden at skal ha smidt en prædike i hovedet.. ;O)

    Blomsten - du kan tro jeg har haft en rigtig god dag. smiley hvad med jer?


  • #16   16. mar 2009 Nu har jeg læst tråden og der er kun en enkelt der på en meget pæn måde pipper at det ikke er godt for barnet..
    Undskyld men så synes jeg altså at man hurtigt bliver fornærmet hvis der skal så lidt til !


  • #17   16. mar 2009 Stine - det er ikke den første tråd der skal pippes i om det.. det bliver taget op hver eneste gang der bliver nævn ordet hoppegynge smiley

    Anja - jamen hvorfor skal det dog tages op hver gang? det er det jeg ikke forstår?


  • #18   16. mar 2009 Sonne- Altså det kan man bare ikke undgå når man skriver i et forum.. Sådan er det også på hundegalleri- og sådan vil det bare altid være.

    Nogle folk kommer med brugbare råd, andre prædiker- så må du jo sortere i det du kan bruge til noget.
    Mennesker er nogle gange dømmende- uden at kende til den anden bag tasterne.
    Men på den anden side, hvad nu hvis en rent faktisk kom med noget som du ikke lige selv havde tænkt over? Bare en tanke..

    Hvis jeg ikke gider at have en debat, så ville jeg spørge min mor eller en anden i stedet for, for herinde undgår man det ikke..


  • #19   16. mar 2009 jamen det var ikke oplagt til debat, men for at få andres råd om hvilke mærke der er godt :O)

    men ja, et kan ikk undgås, desværre...


  • #20   16. mar 2009 Jeg fulgte selv med i den tråd der var tidligere, om det var godt eller dårligt, og ikke fordi jeg tog noget til mig, men følte lidt at man blev udstillet som en "dårlig" mor, fordi man havde invisteret i en gåstol eller hoppegynge, og man ikke lige følger "reglerne"... Og jeg har netop lige invisteret i en gåstol , fordi jeg har set hvor meget glæde børn har af den, og det skal min søn også have, men det er der jo bare nogen folk der ikke vil tilbyde deres børn... Og det siger jeg UDEN og plante det på nogen, eller hvad man nu siger...

  • #21   16. mar 2009 jeg tror ikke man kan undgå at modtage de negative kommentarer, men jeg sys også helt klart det er irriterende,, og jeg har da også oplevet en del..
    for lang tid siden spurgte jeg indtil om der var nogle herinde fra fyn der havde en hankat til parring da jeg gerne ville have killinger på min hunkat, og folk gik heeeelt amok og mente at hele verdens katteproblem og hjemløse katte var min skyld, så JA. jeg ved der er rigtig mange dumme kommentarer herinde tit... self må man da gerne vende tråden en smule men altså! man spørger jo om råd osv.. ?? giv noget brugbart for alt det andet gider vi ikke høre på...............................................


  • #22   16. mar 2009 Desværre undgår vi ikke de dårlige kommentare, de er bare irriterende, og jeg tror bare lige for tiden jeg er en smule mere pirlig.. måske fordi vi har svigermor på besøg hver eneste dag da hun ingen strøm har der hjemme...

    Mischa - det er så ganske iorden at have forskellige meninger om tingene.. det ville være så evig kedeligt at vi havde de samme meninger om alt...
    Men det jeg blev irriteret over er nu ikke forddi andre han en anden mening end jeg, tværd imod..
    Jeg synes bare det er så træls at folk skal komme med kommentare om hvor vidt det er godt eller dårligt når folk spørger ind til hvilke mærker der er at anbefale, og hvilke der er at holde sig fra..

    Mor til - sådan syne sjeg tit det er, at man skal føle sig mindre værd som mor fordi man gør nogen valg som ikke er så gode...

    fru larsen - så enig så enig smiley


  • #23   16. mar 2009 Er ganske overbevist om at bringer man et kontroversielt emne på banen så vil man få gode råd og kommentarer og så er det bare med at lade det sive ind af det ene øre og ud af det andet hvis man ikke mener at det er rigtigt hvad 'de lærte' skriver..
    Men man kan ikke forvente at ingen siger noget. Det er jo trods alt et åbent forum og jeg tror ikke på at der er nogen herinde der altid har holdt sig snorlige til det som en tråd handler om.. Tit udvikler tråde jo små undertråde og det er jo også tit det der gør det interessant for det meste..


  • #24   16. mar 2009 Stine - tjooo.. det har du nu ganske ret i... men som jeg også skriver tror jeg den varme luft kommer af jeg er lige presset for tiden.. det er rart at havde svigermor på besøg, eller sine egne forældre for den sags skyld, men hver dag?! jeger ved at være en anelse træt af det, for det skaber lidt splid mellem min kæreste og jeg, og derfor tror jeg bare tingene går mig lidt hurtigere på...

  • #25   16. mar 2009 Du skriver:

    Bonnie - jamen helt ærligt.. jeg stillede spørgsmål om hvilke mærke der var godt eller dårligt inde for hoppegynger, og straks skulle jeg ha en prædike om hvor vidt det var godt eller dårligt, til trods for det slet ikk var det det handlede om.. vedkommende gik bare straks ud fra jeg slet ikk sætter mig ind i hvad der er godt eller dårligt for mit barn..

    Tror nu bare folk skrive i god mening, hvad de synes der er dårligt og hvad de synes er godt ved hoppegyngen.

    Jeg oplever nu ikke noget herinde, som pisser mig af.

    Tværtimod. Synes sku denne her side er god og synes folk er søde og rare til at hjælpe herinde.


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #26   16. mar 2009 jeg vil give sonne så ret så ret.
    Jeg syntes virkelig tit at man bliver udstillet som en dårlig mor eller far, hvis man våger (staves) at gå imod alle andre.
    Det er jo lige fra ja hoppegynger til den bolig man bor i når barnet bliver født. Der var en tråd oppe på et tidspunkt omkring bolig, og der fik jeg afvide at kæresten og jeg rent faktisk vil være uegnet som forældre fordi vi boede i en 2 vær, lejlighed på 2.sal for så kunne barnet jo ikke komme uden for og lege i en have. Men helt ærlig hånden på hjertet, hvor mange af jeres guldklumper var ude i en have og lege da de var 2 mdr?

    Jeg er selv 80´er barn og der blev gåstol og hoppegynger brugt i stor stil og jeg selv har ikke taget skade af dette og min udvikling fejler heller intet og det gør min datters heller ikke. Vi har dog ikke haft en hoppegynge men en gåvogn det havde hun da.


  • #27   16. mar 2009 Jeg kan så meget forstå dig Sonne.....Bliver der oprettet en tråd om hvilke hoppegynger der kan anbefales, er det det, der er spørgsmålet. Er man imod hoppegynger, så lad dog være med at skrive i den tråd. Det er jo ikke det der bliver spugt om. Personen der har oprettet tråden, har jo taget valg om at skulle finde en hoppegynge....

    Det er lidt den der tendens om at presse noget ned over hovedet på andre...Folk skal have deres meninger - Uden tvivl. Men sgu da ikke i en tråd hvor der bliver spurgt om hvilket mærke der er godt.....


Kommentér på:
k*ft jeg er simpelthen ved at være....

Annonce