{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Er det bare mig eller?? {{forumTopicSubject}}

Prøver lige at gøre historien kort..
Min kæreste`s søster og svoger har en datter på snart 4 år. Søsteren arbejder i butik og det samme gør svogeren.
Da deres arbejdstider selvfølgelig er dumme når de begge er i butik, så bliver hun hentet fra børnehaven af andre end dem selv.. Vi henter hende hver tirsdag ved 16 tiden og så bliver hun hentet kl. 18 af moren og der skal hun stå klar med skiftetøj og det hele da hun skal til gymnastik til kl. 19.
Torsdag og fredag henter bedsteforældrene hende (har de gjort siden hun var 7 mdr) og der lukker butikken senere samt moren lige skal ud og handle inden datteren bliver hentet, da det jo tager længere tid at have datteren med........... GRRRRRRRRRRR.... Sorry raseriudbrud.......

Hun bliver hentet ved 19 tiden de 2 dage...

De begge arbejder HVER lørdag dvs. at der passer bedsteforældrene hende igen fra kl. 09-14/15 afhængig af om de luker sent og hvor meget der skal handles, igen uden datteren....

Om mandagen havde de en der havde hentet hende far hun var i dp (7mdr) og til hun kom i børnehaven, men hun havde sine egne børn og arbejde så magtede det ikke mere, så moren har måttet tage fri hver mandag kl. 16.30 så hun kan nå at hente datteren inden kl. 17.

De har begge fri om onsdagen, men alligevel sender de datteren i børnehaven...... (&%%#¤%....vredes udbrud igen....

Nå jo de har hende så selv hver søndag... Undtagen hele dec mdr, da de holder åben alle søndage den mdr, så der bliver hun også passet ude...Så datteren har faktiskt også en 6 dages arbejdsuge, hvis man kan kalde det det....

Det der så lige fik bægeret til at koge over, er at vi lovede at hente hende i morgen da bedsteforældrene ikke er hjemme. Søsteren spurgte så om vi skulle spise hveder, men at hun først var hjemme kl. 21.15 da hun skal til yoga. Det kan vi sagtens, men så bliver det her, da Nicklas kommer i seng kl. 20 og han startede i Dp i mandags så er han godt træt tror jeg... Men det ville hun ikke da det så blev for sent for datteren hun skal jo i bad og spise og i seng.... Hmmm, jamen det skal Nicklas sådan set også, men han kan jo bare sove inde i deres seng til vi tager hjem og så putte ham når vi kommer hjem.... WHAT.... jo det gjorde vi da, da han var helt lille, men squ da ikke nu hvor han er 8 mdr, han vågner når vi kommer hjem og er frisk...Ellers tak...

Ligemeget hvad vi skal, så skal alt foregå hjemme hos dem, da datteren godt vil være lidt hjemme...Øh ja, men hvad så med at beholde hende hjemme om onsdagen samt tage lidt mere fri så i selv kan hente hende.....

Vi skal også have hende på lørdag fra kl. 16 til søndag, da de skal til fest uden børn. Det helt iorden. Man skal også huske at hygge sig selvom man har børn smiley
Bedsteforældrene har hende fra kl. 09 - 16 hvor vi så overtager, da de selv skal til en anden fest om aftenen...
Så skrev jeg om de hentede hende om søndagen eller om vi skulle aflevere hende, men ingen af delene da min svigerfar har fødslesdag så vi kunne bare tage hende med der... Ok iorden..Hvad tid er det så?? Jamen det er ved 16-17 tiden.... Hmm fedt så at sige at hun har brug for at være lidt derhjemme og så alligevel ikke....

Og det værste er: De satser på at de skal ha et barn mere til næste år....... Blev godt nok mundlam....
Bliver godt for datteren at få en lillesøster/bror, men det squ synd hvis de ikke har tænkt sig at lægge livstilen om...

Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, men er det bare mig der syntes at det synd for datteren??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det bare mig eller??
  • #1   6. maj 2009 gid det var mig der bare kunne avle børn og få alle mulige til at passe dem. kan de overhovedet huske hvordan deres barn ser ud. det må da også være forvirrende for barnet

  • #2   6. maj 2009 Hmm... Det lyder godt nok lidt underligt, de har jo børn på andres bekostning. Jeg kan godt se problemet i at de arbejder på skæve tidspunkter. Men har nok den holdning at vælger man at få børn, må man altså også prioriterer, og så må de da finde ud af hvem af dem der skal ligge deres arbejdsliv lidt om.

    Jo bestemt syndt for datteren.


  • #3   6. maj 2009 Stakkels datter.. og Stakkels kommende barn hvis ikk de omlægger deres vaner..

  • #4   6. maj 2009 Ja det var ikke sådan jeg ville have børn, men der er vi jo nok forskellige så....
    Kan ikke rigtig se hvad de vil med børn, når de aldrig selv er sammen med datteren, så må man vist til at se på prioriteringen i hverdagen ville jeg mene.
    Det lyder mere som om de har børn fordi det skal man da åbenbart have. De kan da umuligt selv være tilfredse med et sådant liv, jeg mener bestemt ikke at det er sådant et liv de kan være bekendt at tilbyde deres datter og ikke mindst den lille ny de vil sætte til verden.... Men igen så er vi nok forskellige.....


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   6. maj 2009 samt moren lige skal ud og handle inden datteren bliver hentet, da det jo tager længere tid at have datteren med........... GRRRRRRRRRRR.... Sorry raseriudbrud.......
    Denne kan jeg ikke helt følge dig i at have et raseriudbrud.. Jeg har heller aldrig min datter med ude og handle om det er om formiddagen eller sidst på eftermiddagen. for det første er det meget hurtigere at handle ind og nemmere når man ikke har et træt barn med. så min datter bliver først hentet i dp efter indkøb.

    At de begge arbejder weekend kan de da på ingen måde gøre for, og de er sikker også trætte af det. Har selv arbejdet weekender, og det samme har min kæreste og det gjorde at vi aldrig havde fri weekender sammen som familie.
    det var vi meget trætte af.



  • #6   6. maj 2009 victoria´s mor. Det med indkøb har du da ret i. jeg vil da også handle når Nicklas er i dp... men ikke hvis han blev passet. jo måske nogle gange, men ikke hvergang.. Men heldigvis er vi også så forskellige..

    Arbejdede manden og moig samme weekend og alle lørdage så vi altid skulle ha nicklas passet hver lørdag, der ville jeg nok gøre så en af os havde fri..
    Ved godt at det ikke bare er sådan lige, men det bare min holdning...


  • #8   6. maj 2009 hold da op... sikke da et liv at leve og så have et barn oveni.. hvor må det være forvirrende i hendes hoved, altså datterens... Da min mand skulle søge nyt arbejde forlangte jeg at han skulle have 'normale' arbejdstider og fri weekender, da jeg har meget skiftende - nattevagter - og heldigvis en masse fridage... Ville ALDRIG byde min dreng sådan et liv....

  • #9   7. maj 2009 Ja man kan undre sig over hvordan folk prioriter deres liv når de har små folk.
    Men syntes ski det er lige så synd for de børn hvor forældrene henter dem ved en 15 tiden fra institution og tager dem med hjem for at placere dem forand tvét for at mor og far kan arbejde videre hjemme det ser man også i mange hjem det er ski lige så synd syntes jeg.


  • #10   7. maj 2009 Det lyder da kanon....
    Ej jeg ville aldrig sætte børn i verden hvis jeg ikke selv kunne tage mig af dem...Kan simpelhen ikke forstå at der er nogle der kan finde på at sætte de små guldklumper til verden uden selv at kunne tage sig af dem....Og så oven i købet overveje at få en til...Som om det skulle blive bedre.....
    Det er godt nok synd for de børn....

    Bare tanken om at jeg skal i arb om 1½ mdr. og afl kl 8 og hente kl 17, det giver mig ikke mange timer med Emil....Men kunne ikke komme på deltid..DESVÆRRE....



  • #11   7. maj 2009 Jane (mor til en dejlig dreng) : Selvfølgelig er det ikke mange timer du får med Emil. Men det da dig selv der aflever og henter. Så hellere lange dage i Dp-vuggestue eller børnehaven end at de bliver hentet af forskellige mennesker og hjem til andre end dem selv før forældrene så henter for at tage hjem...
    Min søn kommer da også til at have lange dage i Dp indimellem, men har fri i weekenderne, samt et os selv der henter ham og ikke nadre, medmindre der selvfølgelig sker noget. Er man jo ikke selv herre over...



  • #12   7. maj 2009 Nogle folk burde simpelthen ikke få børn. Men det er jo ikke kun folk i butik der gør sådan. Mange af dem i finere stillinger ser deres børn lige så lidt.
    Jeg fatter ikke hvorfor folk vil have børn men så ikke sætte sig selv lidt i baggrunden mens de har dem. Der er helt ærligt ikke noget at sige til at så mange børn og unge er forstyrrede i hovedet nutildags.


Kommentér på:
Er det bare mig eller??

Annonce