{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så sker der måske endelig noget
  • #1   4. jun 2009 Læste et andet sted at det var generelt for alle hunde..

  • #2   4. jun 2009 Altså dem der har de hunde for at spille smarte vil da også blæse stort på de regler, de lader da bare deres hund gå løs hvis de vil.
    Og hvem skal holde øje med om de er i snor?
    Hvis så feks politiet ser en gå med en kamp hund uden snor hvad så, så får de en bøde eller hvad? uhhhh!?
    Men ja det er jo lige så meget andre hunde racer der kan være aggresive.
    Men det er jo super de prøver at gøre noget ved problemet tvivler bare på det ændre det store desværre...


  • #3   4. jun 2009 Enig med Camille ;D

    Men jeg synes også selv at muskelhunde skal være i snor, ALTID.
    Og kender andre med muskelhunde der har samme mening.

    Min hund går også altid i snor, hun kan dog ikke skramme mange kun 11 uger gammel. Men hun kommer aldrig til at gå fri på offenlige steder..


  • #4   4. jun 2009 jeg hørte lige at en af dronningens garder var blevet overfaldet af en muskelhun der var gået amok...........

  • #5   4. jun 2009 Uanset race så skal hunde da være i snor.

  • #6   4. jun 2009 Muskelhunde og kamphunde er da langt fra det samme..

    En kamphund er AVLET til at gå til angreb på andre dyr og mennesker, det er en muskelhund ikke!!!


  • #7   4. jun 2009 ja det er da osse det jeg siger - en muskelhund !!!!

    se billed af en rigtig muskelhund - træt efter en vigtig kamp
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13878


  • #8   4. jun 2009 Øv... skal min Chihuahuakamphund så til at gå i snor.. LOL

  • #9   4. jun 2009 Alle hunde skal sgu i snor uanset om det er en chihuahua eller en amstaff. De kan rende frit rundt når i er hjemme i haven. Når i er på tur må i spænde dem fast.
    Og saml nu det lort op i efterlader. Bogstaveligt talt.

    Bare lige lidt galde der skulle ud over mange hundeejere.


  • #10   4. jun 2009


    Nu har vi selv verdens bedste muskelhund, Kato. Han er en Amerikansk bulldog. Syntes lige i skal se linket her hvor han hygger med ungerne. De er lige så gode som alle andre hunde hvis de får den rette opdragelse.

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25656

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25656


  • #11   4. jun 2009 "Angriber hver 14. dag
    Statistik fra Dansk Kennel Klub viser, at kamphunde i gennemsnit hver 14. dag angriber andre dyr eller mennesker i Danmark. Dansk Kennel Klub vurderer, at der findes mere end 20.000 muskelhunde i landet."

    Er ret sikker på at der også er en Labrador, Schæfer ao der bider nogen her i Dk hver 14. dag og da også mere !

    Men det er da fint for mig at alle hunde skal i snor i byerne, jeg lufter alligevel ikke min hund i indre by - Hun får lov at løbe løs ved eng og Å så det genrerer ikke mig.


  • #12   4. jun 2009 Stine P...

    Det kommer da slet ikke bag på mig at Dansk Kennel Klub har lavet en sådan statitik. Nu mangler de så bare den statistik over alle andre racer der angriber, for det sker lige så tit det hører man bare ikke om. Og det med at hunde skal være i snor i nogle by zoner er da helt fint for mig så længe reglerne er ens for alle. smiley


  • #13   4. jun 2009 Stine P, jeg synes nu altså ikke man hører nær så ofte at andre hunde slår mindre hunde ihjel. Det har man hørt ret ofte på det seneste at diverse kamphunde har og det er udenfor deres egen grund. Det er sjovt som at folk med muskelhunde har en million undskyldninger og lige meget hvad der kommer frem af statistikker eller beviser så er det det rene påfund og sammensværgelser.
    Alle hunde skal fandeme være i snor når de er uden for sin egen grund. Det er logik for burhøns. Jeg fatter ikke at nogen kan være så dumme at lade deres hund løbe løs ligemeget om det er i byen eller på landet eller ved stranden. Der kan altid opstå en uventet situation hvor hunden er pisseligeglad med hvad den idiotiske ejer står og skriger. Det er et dyr!!!!


  • #14   4. jun 2009 Jane P...

    Er du bare negativ instillet ? Uanset hvilken tråd du skriver i er du altid negativ. Hvad bilder du dig ind at kalde andre for idioter ? Og nej vi hører jo ikke om alle de andre hunde der angriber, det er kun muskelhunden der er fokus på. Men tro mig de angriber ligesom muskelhunden kan finde på det.


  • #15   4. jun 2009 Jane p -
    Nej det er da klart.. Der er da ingen der gider at høre om en Hønsehund i midtjylland der har skambidt nogle kaniner, eller en Labrador der har bidt familiens datter.. Det sælger ikke i øjeblikket !

    Jeg ejer ikke en muskelhund og skal aldrig eje en. De tiltaler mig ikke !
    Jeg har intet imod at min egen hund leger med dem og ser dem som en normal hund på linie med andre hunderacer her i Dk.
    Problemet er bare idioter der tror at f.eks en Amstaff ikke kræver særligt meget mere end et sejt halsbånd og en rå attitude..
    At det er en højenergi Terrier der skal aktiveres og motioneres tænker de ikke på...

    Idioterne ødelægger det for de seriøse !

    Men synes at det er fint at der sker nogle tiltag for at folk der ikke ander en fis om hunde, anskaffer sig en krævende hund fordi at vennerne har - skal tage sig lidt sammen..
    Selvom at "alle hunde i snor" er lidt fesent..


  • #16   4. jun 2009 Jane P... Måske du skulle prøve at se det du skriver fra en hundeejers synspunkt. Du kalder jo direkte folk for idioter. Jeg troede det du ville med det her indlæg var at vise det er fedt der nu kommer nogle strammere regler... og det er sgu fedt. Det er fedt der bliver gjort noget.
    Og der er kommet massere af positiv respons til dit indlæg men så skal folk lige svines til????
    Og det kan godt være du mener det BARE er dyr men for os med hund burde du lige tænke på hvor højt vi elsker dem.
    Der er faktisk mange hundeejere der bruger utrolig meget af deres tid på at opdrage deres hund.
    Vi har opdraget vores hund fra dag 1 vi havde ham og vi er så stolte af ham. Han går også uden snor når vi går tur steder der ikke er så mange og er store græsarealer hvor vi skal lege. Det er ikke speciel fedt at spille fodbold med en hund i snor...
    Jeg har 100 % kontrol over min hund og ved lige præcis hvordan han reagere i alle situationer og det er jeg sikker på der er mange andre der gør. Hvis der kommer nogle folk kalder jeg mig til ham og han får snor på så der ikke er nogle der skal føle sig utrygge hvis de ikke brydes sig om hunde.
    Dette kan jeg ikke se det mindste forkert i.
    De fleste hundejere kan sagtens sige til sig selv, jeg har ikke helt kontrol over min hund så den bliver i snor hele tiden...
    De få der ikke kan det ødelægger det jo bare for os andre med dygtige og rare hunde... og det er pisse irriterende.
    Du har givet udtryk for din mening om hunde uden snor...
    Her var min.


  • #17   5. jun 2009 var i klar over at den hund der laver fleste bidskader er en Sankt bernhardshund ????

    Stine P : Godt skrevet... og ja.. ordet "kamphund" er virkelig noget der sælger for øjeblikket.. det er helt sikkert...

    Hmm.. lige et sidespark herfra...
    Er det så en tikkende bobme jeg har når jeg har en krydsning af en labrador og en amstaff ?? ja jeg spørger bare.. for så er der virkelig noget at Naja (som hunden hedder) har misforstået..
    Kan i sige 45 KG hyggehund der tror hun ikk er mere end en lille pekingeser....sg.... kunne hun sidde på mit skød hele dagen så havde jeg hende der... that's for sure.. gg..

    Når det så er sagt, så har jeg det sådan med at Naja kommer slet ikke med ind til byen for hun stresser alt for hurtig op og bliver total damp barn og ustyrlig såå nej hun bliver pænt hvor hun er..
    Når der gåes tur med hende er hun i snor indtil vi når det grønne område så bliver hun sluppet løs.. kommer der andre imod os så er det i snor med det samme...
    Hader at hun spurter hen til folk som jeg ikke kender.. så kan folk komme til mig og spørge om hun må snakkes med i stedet...



  • #18   5. jun 2009 Camille :
    Super fedt skrevet!!!! way to go !!!


  • #19   5. jun 2009 Den som ligger øverst på listen nu er gravhunden hehe

  • #20   5. jun 2009 Renate må vi se listen ??

    jeg har jo to muskelhunde aka gravhunde......

    bortset fra det har jeg vist sldrig hørt i nyhederne at en anden hund er afgået ved døden efter et voldsomt møde med en gravhund/skødehund/selskabshund ( kald dem hvad du vil)


    løse hunde burde forbydes- hunde der kan slippe ud af deres indhegning burde forbydes og hundeejere der er ligeglade burde forbydes - og så er det da til eftertanke hvor mange muskel-kamp-store hunde der både omplaceres og aflives.




  • #21   5. jun 2009 Tina -
    Ja man tager hensyn til den hund man har og opfylder dens behov !
    Min hund bliver også forvirret når jeg tager hende med ind til byen , men hun ligner ikke ligefrem en 'kamphund'..
    Tog du Naja med ind til byen og hun blev forvirret så ville folk garanteret tænke "endnu en af de der farlige" Selvom at Naja ikke gør nogen fortrød da du tager hensyn til hvad hun er tryg ved..

    Det handler jo om at tilfredstille ens hund og ikke udsætte den for stressende situationer. At kende sin hund , aktivere den. En hund bliver sgu ikke aktiveret af at blive sløbt rundt i byen for at stå og hænge ud med dens ejers venner..
    Flere gange når jeg har været oppe i byen ( og jeg bor immervæk i Ringsted så det er først indenfor de sidste par år man har set f.eks helt unge fyre med små amstaff hvalpe ) så står der en fyr med en lille amstaff hvalp - og det har været koldt forår.. Hvalpen stod og rystede mens fyren snakkede med sine venner.
    Da jeg et par timer efter skulle hjem fra byen igen, så stod han der sgu stadig med den lille hvalp, der ikke rystede mindre...
    Det er sådanne ting der får mig til at afsky visse folk der anskaffer sig sådan en hund.
    Der er INGEN hensyn til hvad hunden har behov for, kun ejeren..
    Og bliver det ved igennem dens liv ( Som sikkert ikke bliver særligt langt da den sikkert ender med at æde hele lejligheden i kedsomhed på et tidspunkt eller noget andet der ikke passer ejer )

    Stakkels hunde. Tit bliver de kastebold og bliver sat til salg i annoncer hvor det er med "blødende hjerte" at ejer stritter hunden ud til højre..



  • #22   5. jun 2009 Bonnie -
    Ja der er virkelig mange genbrugsmuskler til salg og det er synd.. Billigt og sælges nu da den ellers bliver aflivet.. Og så bliver andre folk der måske heller ikke har den store erfaring, fristet af den billige, flotte hund..

    Heldigvis er der mange ansvarlige hundeejere, men det er bare ikke dem vi hører om i nyhederne ... Desværre...


  • #23   5. jun 2009 Stine P :
    Jamen jeg kan kun give dig ret..
    Var lige inde på hundegalleriet og kigge også og det er da trist og se så mange amstaff'er der er sat til salg..

    Jeg kan udemærket godt huske hvad min dyrelæge sagde til mig første gang han så Naja. " Ved du hvad det er for en hund du har købt dig ??" og jeg måtte jo pænt svare nej det gjore jeg ikke for det jeg faldt for ved Naja var hendes ydre og hendes charmerende billeder. Fik at vide at det var en jeg skulle være over HELE tiden for det var 2 aktive hunde der var sat sammen..
    Hmm.. så er det godt nok noget damen har misforstået for hun er det mest dovne der findes når hun er her i hjemmet og i haven *G*
    MEN kommer vi til stranden så tager fanden fat i hende for hun elsker vand.

    Nej kunne aldrig drømme om at tage hende med ind til byen. Dels fordi der bliver stjålet hunde når de står udenfor en butik og venter men også fordi hun bliver stresset og som sagt bliver total dampbarn..
    Desuden skal jeg bruge en masse unødige kræfter på at holde hende for stærk som en okse eller noget ja det er hun..

    Kezzie :
    Jeg har selv haft Grand Danois og vil gerne have sådan en igen for det er den mest lækre hund man kan få (synes jeg) og den troede den var på størrelse med en mini hund..


Kommentér på:
Så sker der måske endelig noget

Annonce