2.852 visninger
|
Oprettet:
Dagplejemor - med hund {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg tænker lidt om nogle af jer har jeres børn ved en dagplejemor med hund?
Og hvad i synes om at de har hund?
Efter hvad jeg forstår er der forskellige regler fra kommune til kommune. Kender nogen i en kommune, hvor hunden skal være adskilt fra børnene, og hun må ikke gå tur med den sammen med børnene.
Jeg har arbejdet sammen med en, hvis datter var i dagpleje ved en dame med en hundehvalp. Hun var emget træt af, at denne hvalp gnavede i hendes datters gummistøvler..
Hvordan er reglerne hos jer, og hva mener I om det?
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
Hunden må ikke komme på legeværelset, og børnene må ikke komme i soveværelset. Så der har de fred for hinanden.
Hunden kan ikke komme ud til ungernes tøj og sko, idet der er en børnesikringslåge på, så kan ungerne heller ikk selv bare gå ud.
Plus hun lærer at omgåes hunde, som vi gerne vil at hun kan, idet mange af dem vi omgåes har hunde, men vi har ikke selv.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Personligt har jeg ikke noget imod der er en hund, ikke hvis den er vandt til børn, så kan de lærer at omgåes dyr lige fra starten af
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 66
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
Personligt ville jeg ikke have noget imod at mine børn var ved en dagplejemor med hund, da vi også selv har hunde. Det vigtigste for mig, er dog at hun/de har styr på hunden..
Kunne bare forestille mig, at nogle ville accepterer en type af hund, og ikke en anden. Men ved det ikke, dette er min forforståelse..
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 38 Svar: 199
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 491
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Har selv hund (og 3 børn) og ved selv at man umuligt kan ha øje på dem alle på én gang, og tænk lige hvor ulykkelig en situation der ville komme ud af det, hvis hund og barn "kom på tværs" af hinanden i et u-overvåget split-sekund.....Det behøver jo ikke være en vild skambidning der er nødvendig for at der blir skabt mistillid osv...et lille niv og et haps er nok til at både barn og hund (og dagplejer) stemples med det samme...
Selvom vores hunde er vandt til og MEGET trygge ved børn, så bliver de lukket væk, når der er små legekammerater med hjemme. Jeg vil IKKE ta chancer, hvad dét angår!!
Hvis vores blev paset et sted med hund, og der var gnavet i et par gummistøvler, ville jeg forlange at få et par nye med det samme...hvis ikke den søde dagplejemor (forhåbentligt) selv har tilbudt det, for dét er dælme ikk i orden.
Skal der gnaskes i ungernes fodtøj skal det være vores egne hunde der gør det!! ;o)
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Det mest logiske er vel at hunden ikke går rundt sammen med børnene. Og gnaver hunden i nogle af børnenes ejendele så skal dp'eren erstatte det.
Dagplejemor - med hund