{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.593 visninger | Oprettet:

hvor nemt at låne hest {{forumTopicSubject}}

enhver hesteejers mareridt er blevet til virkelighed for os.... vi har måtte lade vores datters dejlige, unge ( 5 år) haflinger aflive på grund af sygdom - dyrlægens dom var ikke til diskussion :`-(

istedet for at panik-købe en hest ville vi gerne om hun kunne låne sig til en i½-1 års tid- men tror I det er muligt ??

vi ville jo selvfølgelig betale de alm. daglige udgifter smed m.m, men forvente at ejer betaler dyrlægeforsikring og livsforsikring.

hun er en ualmindelig god hestepige, ikke på noget vildt højt niveau- bare en god gedigen hestepige ( hun er 16 år og har haft egen hest i 7 år)

den skal dog kunne lide at springe og være sund og rask . og så kunne opstaldes på Fyn.

er det helt utopisk at tro at vi kan finde en låne hest/ stor pony eller hvad ???

jeg skriver ger på Bg istedet for HG da en del herinde jo er voksne hestepiger.......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor nemt at låne hest
  • #1   11. jun 2008 Hejsa...

Puha... Jeg har været i samme situation, og jeg syntes at det var svært at finde én låne hest. Men kan jo være at heldet er med jer...!

Følger lige med, hvis heldet skulle ske at der var flere som tilbød at låne deres hest ud smiley

• #2   11. jun 2008 hej pingulou

ja det er også mit indtryk at det er svært - men det forstår jeg faktisk også godt - for man ved jo ikke hvordan ens hest vil blive behandlet !

samtidigt er det jo også en mulighed for at kunne beholde sin hest i en økonomisk anstrengt tid ( f.eks studier) eller en tidspresset tid ( f.eks nybagt forældre) eller ved egen sygdom.

men igen - hvad skal der til for at man vil låne sin hest ud , hvad skal man tilbyde og hvad kan forvente igen.....

• #3   11. jun 2008 orkk. nej.. der er masser der vil låne heste ud.. jeg tænkte på at låne min fjordhest ud, men har ombestemt mig.
    har du set på hestenettet under marked

• #4   11. jun 2008 hej.... jeg er sikker på hvis i lave en annonce på heste nettet hg blå avis så vil i meget hurtigt få en hest til låns der er tit nogen der låner ud jeg kender flere på det ridecenter hvor jeg er staldmester der har lånt og hvis i står bag hende 100 % ja så er det slet ikke noget problem og hvis hjælpe med det økonomiske så går det nok lidt nemmer flere vel helst selv betale for deres forsikringer

• #6   11. jun 2008 der er massere der låner deres hest ud (: både på heste-nette og hestegalleri...

håber i finder en sød en til hende

• #7   11. jun 2008 man kan sagtens låne en hest pony, der er faktisk mange der heller vil låne ud end at sælge... har selv haft lånt en pony inden jeg fik pengene til at købe selv... og kan udemærket godt forstå at i ikke vil købe i panik...
    har selv købt en hest i panik, fordi ejeren stod og ville sælge hende til en anden, men jeg var så heldig at jeg kendte hesten i forvejen så det var jo en god ting, men havde jeg ikke kendt hesten tror jeg heller ikke jeg ville have købt den... men man kan sagtens låne en hest/pony...

• #8   11. jun 2008 vis i går imd på hestenettet.dk
    der er nok 70 låne heste der lånes ud... der skulle nok være en

• #9   12. jun 2008 på hestenetteter der 24 heste/ponyer til udlån:

18 er heste
    heraf

1 til ambitiøs rytter
    1 med føl ved siden
    2 skal blive på sjælland
    1 benævnes som "let antændelig"
    1 har en hoftevridning
    1 er 21 år og traver
    1 er reserveret
    1 er et føl
    1 har vi mailet på den er udlejet men annoncen ikke slettet
    1 udlånes kun til avl
    1 er kun 3 år og kun lige ryttervant

3 måske 4 er en mulighed....
    så det er altså ikke så nemt endda, men vi vil helt sikkert prøve.

tak for hjælpen.

• #10   12. jun 2008 der er en der låner hest ud på babom...

• #11   12. jun 2008 Jeg er ked af at høre at den måtte aflives smiley

Det kan sagtens lade sig gøre at hun Kan låne en hest smiley
    Prøv at oprette en annonce både på Hestegalleri og Heste-nettet.
    (Der er også mange voksne på HG, det er ikke kun ponytøser ;))

• #12   12. jun 2008 det er meget nemt at låne hest, bare ind på heste-nettet.dk eller hestegalleri, der er masser der lånes ud...

Kommentér på:
hvor nemt at låne hest

Annonce