{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Bliver sindsyg (vores kat) {{forumTopicSubject}}

Ja, vi fik for ca 2 måneder siden en lille kat..
(Vi har en stor han kat i forvejen)
Vi har et hus i 3 etager, nede i kælderen har vi, soveværelse, børneværelse, vaskerum og badeværelse..

Så alt vores vasketøj ligger jo i kælderen, og den lille....... kat elsker at pisse og skide i tøjet, vi har ikke dør ned til kælderen, men vi har så lagt en plade så hun ikke kan komme der ned, men den vejer som et ondt år, så jeg kan ikke holde til at slæbe på den 1000 gange om dagen,,, Så, så snart pladen er væk, stormer hun ned og overpisser og skider vores tøj, og hvis det ikke er tøjet er det i vores seng, og FØJ det lugter,, Det skal jo ikke bare vaskes 1 elller to gange men 5-9 gange før lugten er væk!!!!!!!!!!

Hvorfor pokker gør hun det, vores hankat gør det ikke..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver sindsyg (vores kat)
  • #1   3. nov 2009 er hun steriliseret det kan hjælpe på det ? ellers tænker jeg hun søger opmærksomhed

  • #2   3. nov 2009 Nej det er hun ikke, men ifølge vores dyrlæge er det kun hankatte der pisser indefor, for at sætte deres mærke, så det burde ikke hjælpe..

    Den lille kat får så meget opmærksomhed som hun kan få, vi leger med hende hele tiden og her om aften ligger hun og hygger ved os, så det er bestemt ikke det der plager hende..


  • #3   3. nov 2009 Husk at vaske i Rodalon, og ja så ville jeg vælge at sterilisere meget snart.

  • #4   3. nov 2009 Vi vasker meget i rodalon, og det burde at gøre at hun ikke gjorde det samme sted igen, men det er jo ikke helt nemt at vaske seng og tøj i rodalon.. :o)

    Men ja, vi prøver selvfølgelig at få hende sterilisert, vi ville gerne have killinger på hende, men det må vi jo nok vinke farvel til..


  • #5   3. nov 2009 Der er så mange der i øjeblikket brænder inde med killinger så jeg ville vælge at sterilisere og så få hende stoppet med det tissen.
    Hvilket kattegrus bruger i? Min gamle kat ville un bruge det røde fra Aldi alt andet så gøre hun det ved siden af kassen eller andre steder.


  • #6   3. nov 2009 nej er ikke kun han katte der gør, der mange piger der også kan finde på strinde, men hvad har i jeres rengørings middel, der nogert de elsker lægge bennet op af mere end andet

  • #8   3. nov 2009 Vi bruger det hvide fra brugsen og det er hun glad for at bruge..

    Jeg fandt lige det her på nettet :
    Rengøring efter urinmarkering
    Mange rengørings- og desinfektionsmidler har den effekt, at de øger sandsynligheden for, at katten urinmarkerer, hvis man anvender dem – f.eks. for at gøre rent efter katten. Faste overflader bør aldrig rengøres med rengøringsmidler med salmiak, blegemidler som Klorin, desinfektionsmidler som Rodalon eller lignende stoffer. Anvend i stedet et biologisk aktivt vaskemiddel, som indeholder enzymer, og vask efter med koldt vand.

    Jeg troede sgu godt at man måtte bruge rodalon :o)

    Men jeg ringer til dyrlægen i morgen, for så må vi droppe det med killinger, men ud fra det jeg kan finde på nette, er det lang fra sikkert at det hjælper, men det er jo et forsøg værd..


  • #9   3. nov 2009 man kan få noget på spray dåse der skulle frohindre katte og hunde i at komme der hvor man ikke vil ha dem..
    Kan ikke huske hvad det heder men det virker.. Har snakket med en der bruger det når hun har killinger der skal potte trænes og det må sprøjtes på over alt da det ikke efterlader mærker eller lygt.. det er kun dyrene der kan lugte det..

    Man kunne jo evt sprøjte ved trappen ned til kælderen så hun ikke går der ned eller ind til de rum hvor hun ikke må komme..


  • #11   3. nov 2009 Har de hver sin kattebakke? og tømmer i den hver dag?

    Nogen katte vil ikke dele kattebakke, så måske løsningen er der :o)


  • #12   3. nov 2009 Jeg har fundet noget man skal sprøgte med, de steder hun pisser, og så skulle hun lade vær de steder vi har spøjtet med det..

    En lille i maven:
    Du må da meget gerne finde ud af. hvad det hedder, der lyder sgu smart..


  • #13   3. nov 2009 Tania mor til Nynne&Tilde:
    Ja man må gerne bruge det, men hvis det øger sandsynligheden for at de pisser samme sted igen, så er der om at lde vær med at bruge det!


  • #15   3. nov 2009 Ja, jeg har godt set det der: Gå væk kat, vi prøver det hle, inkl. kaffe, det har jeg så ikke hørt før, men vi er klar til ar gøre ALT, for det er bare klamt...

  • #16   3. nov 2009 Har aldrig hørt det med rodalon : ( Og jeg bruger det meget til mine hunde og så snart jeg har vasket i det så stopper den yngestes tisseri der : ) Men jeg bruger også Maxi 3, som bruges til desinfektion ved levnedsmidler, det er kanon til at tage meget beskidt overflader og kan også bruges i tøj : )

  • #17   3. nov 2009 Mor til Malias L

    Har du set hvad jeg har skrevet??


  • #20   3. nov 2009 Hej..

    Hvis stedet hvor hun pisser/skider ikke bliver desinfekseret hver gang efter hun har været der kan hun lugte det, og det opfordre hende kun til at gøre det igen....
    Jeg havde en overgang med at min gjorde det, og det blev simpelthen spritet bagefter.

    Men det er også sådan at mange hunkatte kan være meget forfengelige og ikke vil bruge kattebakken, fordi den ikke bliver renset tit nok eller de mener den lugter. Derfor vælger de steder hvor det er nemmere, såsom tøj bunker osv, for der "forsvinder" det også skal de ikke selv til at dække det til. En meget set sted er også bruskarbiner eller håndvaske for der kan det også selv "forsvinde".
    Det kunne også hjælpe hvis du prøvede at skifte grus, eller prøver noget helt andet, gå over til træpiller, træpiller lugter ikke, og når katten tisser på det afgiver træet en trælugt, og det kan også opfordre katten til at gå derhen, for det lugter ikke af katte tis, eller for den sags skyld af din han-kat´s tis (som afgiver meget stærke dampe).

    Så jeg vil da helt sikkert ikke bare vælge det at sterilisere hende!!!


  • #21   3. nov 2009 P-piller er bestemt ikke løsningen hvis du havde tænkt dig at avler på hende, så er det bedre at holde hankatten og hende afskildt når hun er i løbe tid.
    P-piller er slet ikke godt for katten, det giver så nemt indvendige bylder og ikke mindst store cyster på æggestokkene, og det er noget der danner sig hurtigt!


  • #23   3. nov 2009 Ina:
    Vores hankat har aldrig brugt kattebakke, så der deler de ikke, men jo,selvfølgelig, bliver den tømt hver dag..

    Når hun har tisset bliver der gjort rent med det samme, det er jo i vores tøj eller seng, og det lader man jo ikke bare ligge ;o)

    Men hun elsker hendes bakke, og går i den med glæde, hun både tisser og skider i den, og hun er også dygtigt til at gøre sit udenfor..
    Vi tømmer bakken hver anden dag, og der bliver den gjort helt ren..
    Men jeg prøver dyrlægen, for jo, hvis p-piller kunne hjælpe ville det jo være fedt :o)


Kommentér på:
Bliver sindsyg (vores kat)

Annonce