{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Uretfærdigt :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Her i sidste uge fandt vi ud af at vores skønne Brite ventede sig små killinger.. Det var slet ikke forberedt eller noget som helst.. Men velkomne var de da alligevel smiley

Lørdag aften/nat kom min ene kat op til mig og ville meget meget gerne putte lige midt på maven af mig.. Og ville bare overnusses..
Det fik hun så også lov til lidt, indtil jeg ikke gad at have hende til at ligge der mere..
Så gik der ikke mere end 5min så kom hun igen..
Jeg kunne blive ved med at jage hende ned, hun kom bare igen?

Så i går morges kom missemor op til mig omkring kl 8 i sengen..
hun ville putte.. Og det skulle bare være NU!
Hun krøb tættere og tættere på mig.. Og hovede gnuppede hun op af mit.. Hun var super kærlig.. Mere end normalt..

Vi fandt så ud af, at hendes fødsel var så småt i gang smiley
Jubiiii smiley
Hun havde en kasse med tæpper i som var hendes, som hun jo skulle putte i under fødslen og bagefter..
Jeg lagde fra ca 8.30 - 12.30 på gulvet foran hende, da jeg kunne se hun ikke havde det godt..
Og jeg måtte ikke gå.. hun pev efter mig konstant..
Gik jeg bare på det mindste som wv, så gik hun i panik og pev og ville med.. :S
- Kunne se hun ikke havde det godt.. Og anede ikke gode råd..

- hendes fødsel tager så til, og det skrider ligeså stille fremad.. hun har efetrhånden lagt i mange timer bare og ventet..

Den første killing kommer så endelig.. Men den er desværre død smiley

Der går ca 15 min fra nummer 1 er født til nummer 2 er på vej..
Vi kan se et lille bagben der er på vej ud..
Og vi venter spændt.. Vi ville jo nødig det gik som nummer 1..
Hun har nu lagt med killingen ca i 1½time, uden der er sket mere.. Vi kontaktede vores dyrlæge som bare gav beskeden af vi måtte hjælpe killingen lidt på vej, ved at hive lidt i den under en ve..
Det gør vi så..
- Men missemor bliver bare fuldstændig panisk.. hun kradser, piver og prøver på at flygte.. Hun nægter at lade os hjælpe..

omsider fik nu endelig nummer 2 ud..
Alle håb var desværre ude.. Det havde jeg på fornemmelse eftersom den havde sat så længe..
Nummer 2 klarede det heller ikke smiley Den var også død
troede ikke der var flere, eftersom hendes veer mere eller mindre var aftaget mindt under fødslen ved nummer 2.

Men så går der ca 30min så kan vi se at nummer 3 er på vej.. Der var stadig håb!
Denne gang så det helt anderledes ud..
Vi gav missemor totalt ro, så hun selv kunne koncentrere sig om det..

Vi får lidt at spise og vil så tjekke missemor, efter om hun har født..
Det har hun ikke..
Vi kan se at fosterhinden er gået i stykker,så vi skynder os at hjælpe hende med at få den stakkels killing ud..
Vi gør alt hvad vi kan..
Vi får den så ud, og gnupper den varm og pusler om den..
Jeg prøvede om jeg kunne suge den fri for slim, men det hjalp ikke smiley
nummer 3 døde også smiley

Er bare så ked af det på missemors vegne smiley
Hun gik og ledte i går, men finder jo ingen ting.. smiley

Er skuffet over dyrlægen ikke greb ind og gav ks, eftersom der ikke var fremgang i hendes fødsel mere..
Det kunne have forhindret den sidste i at dø smiley

Ja bare lige lidt hulk her fra, på en rist mandag..
Sikke en dejlig 1 søndag i advendt.. smiley
- Som skulle bruges på julehygge.. Vi ´skulle have hængt julepynt op, og lavet dekrotioner smiley

Aner ikke hvor jeg vil hen af med det her :S
- Men har bare lige brug for at komme af med det..
tak til jer der gider at bruge tid på at læse denne lange smøre smiley
Og evt. komme med svar smiley
Tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uretfærdigt :(
  • #1   30. nov 2009 Hvis I havde insisteret så havde dyrlægen nok gjort noget. Vi oplevede at vores hun mis fik killinger en sommer og alt gik fint. Næste dag var de dog døde. Naturen kan være barsk.

  • #2   30. nov 2009 Årh nej da, stakkel lille missemor.. Hvor er det synd for hende og da også for jer ;-s Kan bestemt godt forstå hvilken trist dag det måtte have været for jer alle derhjemme igår..

    Håber ikke der går længe før missemor er på toppen igen smiley


  • #3   30. nov 2009 Ja det var en ren gyser :S
    havde virkelig glædet mig som et lille barn til juleaften smiley
    Det virker som om hun er ovre det igen.. hun æder helt vildt, og kommer til mig som hun plejer og gerne vil gennemnusses smiley
    Hun spænderer fridt rundt igen og putter allesteder som hun plejer smiley
    hendes adfærd er hvertfald normalt igen smiley

    Det kan godt være det "bare" er kattekillinger.. men alligevel.. Man kan da ikke lade være med at forholde sig til det.. Det er da små levende væsener..
    Det gør så utrolig ondt smiley

    Tak for de søde jule trøste tanker smiley


  • #4   30. nov 2009 Lille M
    Tror næppe hun havde kommet hvis det var..
    Hun sagde at det eneste man kunne gøre var at hjælpe dem på vej :S

    Mette
    Håber heller ikke der gå længe igen for hende..
    Men som sagt hendes adfærd er mere eller mindre normal igen smiley

    Så må vi se om vi tør at få et nyt kuld på hende..
    Ellers skal vi bare have en dyrlæge tilstede under hele fødslen næste gang, som kan stå standby til evt ks :S
    En dyr fornøjelse.. Hehe.. men hvis det er det der skal til.. Så betaler jeg satme gerne! smiley


  • #5   30. nov 2009 Nu plejer en dyrlæge jo heller ikke at komme ud til en. Man plejer at komme til dyrlægen. Også når der er tale om fødende dyr. Altså med mindre det er en hest eller andet stort dyr som ikke lige er til at transportere. Men er det kat eller hund er det normalt at man tager til dyrlægen.

  • #6   30. nov 2009 Hmm Har altid fået af vide at dyrlægen kommer ud :S

  • #7   30. nov 2009 pernille dog , i skulle jo have taget til dyrlægen allerede efter 30min med killing nr 2 ): hvor frygteligt! jeg har desværre ikke killinger nu ellers kunne hun godt have fået en i pleje smiley

    stakkels missemor, sådan noget sker der engang imellem desværre smiley og JA det er uretfærdigt ):

    det er forskelligt om dyrlægerne kommer ud , men tror måske bare man skal tage indtil dem , der har de jo også så de kan foretage ks ... (som koster kassen! og katten vil sommetider ikke kendes ved killingerne bagefter)


  • #9   30. nov 2009 Dyrlægen kommer ud, det gjorde hun da ihvertfald da vores kat sku have killinger, den første sad fast og kunne ikk få den ud, så ringede jeg til dyrlægen og sagde den var helt gal og hun hurtigt.. Den første killing døde, men ikke nr 2.. Dejligt..
    Men øv at de ikk ville komme ud til dig.. Godt at høre missemor er ovenpå igen.. En julekrammer herfra..!


  • #10   30. nov 2009 Maiken
    Føler mig bare SÅ skyldig smiley
    Hun havde jo allerede problemer med nummer 1.. Hvorfor fanden bankede vi ikke i bordet!?! smiley
    Vi skulle ikke have lyttet til hende dyrlægen..
    Vi skulle sgu have ringet til en anden, allerede 2 gang!

    Ja det sker desværre sommetider.. men ville bare ikke mene at det skulle gå galt med alle 3 :S
    Tror simpelthen ikke hun kan finde ud af at føde :S
    ja ks koster sikkert kassen.. men er sgu villig til at betale det!


  • #11   30. nov 2009 Janni
    Vi ringede også at sagde at nummer 1 var død..
    Nummer 2 var på vej men sad nu fast.. Og det havde den gjort meget meget længe..
    "jaja, men det kunne de godt.. Vi skulle bare hjælpe hende med at hive den forigtig ud, så skulle det nok gå"
    - Ja havde den sidste i det mindste bare overlevet..

    Hun har det okay igen tror jeg..
    Hun har dog søgt til mig hele dagen, og vil bare have min opmærksomhed..
    hun plejer som regel at være lidt sky overfor Jonathan, men i dag må nærmest jage hende, og hive hende i pels og hale..Hun er ligeglad :S



  • #12   30. nov 2009 det oplevede jeg også med vores kat men der sagde dyrlægen vi skulle komme med det sammen, men alle killinger var desværre døde og hendes livmorder var ved at rådne, men vi hende redet.
    det var godt nok synd med jeres små misser håber i får en bedre oplevelse næste gang.


  • #13   30. nov 2009 pernille - altså skulle jeg vælge mellem ks og en aflivning (pga pengene) havde jeg valgt det sidste , da en bekendt gav 6000 !,- for ks og katten ville ikke have killingerne og fik fjernet så hun ikke kan få flere.. så der døde de sådan lidt hist og pist da de ikke nåede at få råmælken, jeg fik en i pleje den dag min kat fødte og han er super fin smiley

    jeg forstår godt du føler skyld, men mon ikke der var noget galt med dem ? eller født for tidligt ? ellers var hun bare godt og grundtigt uheldig denne gang (var det første gang `?) ..


  • #14   30. nov 2009 Katja
    Nu må vi se om der bliver en næste gang :S
    Ikke ligefrem det jeg har lyst til mere nu :S
    - Hvordan kan det være livmoderen var ved at rådne ? :S



  • #15   30. nov 2009 6000? smiley :O smiley
    Er du sindsyg smiley
    Ej :S Jamen det er sgu et svært valg..
    Hun betyder satme SÅ meget for mig.. Hun er min lille puttetrold smiley
    Har aldrig haft en kat der er ligeså putteglad som hende før..
    Men tror også jeg er villig til at give de der 6000 da det næsten er hvad katten bare har kostet i sig selv smiley

    De så i hvert fald ud til at være fuldt udvoksede..
    De var ligeså lange som min håndflade, og så omkring 3-4cm i bredden..
    Ja det var hendes og min første gang :S


  • #16   30. nov 2009 med hjertet ville jeg os vælge ks....

    okay nej giv hende en chance til, hvis det går lige sådan er det synd at prøve at få killinger igen


  • #17   30. nov 2009 Årh føler med dig og missemor:o((( Vi fik killinger sidste år, Busie mistede 5 killinger, det var rigtig hårdt. men hun fik da heldigvis 4 som levede.



  • #18   30. nov 2009 fordi killigerne havde været død i et døgn og hun ikke selv kunne komme af med dem, så begyndte hun at opføre sig som din kat, og det var ikke mere end lige hun kunne sye den sammen igen for så mør var den. det gav vi 2300 for på en søndag eftermiddag

  • #19   30. nov 2009 Årh Pernille.. Det gør mig ondt at høre smiley Stort kram til dig og Missemor smiley

  • #20   1. dec 2009 Maiken
    Det ville jeg også til hver en tid! smiley
    Men tror også jeg ville alligevel, nu hvor hun har kostet 4.500 smiley

    Tror også hun får en chance til..
    Men ender det ligesom denne her gag.. Så er det bare SLUT!
    Så skal jeg have fat på en ny missemor til avl :S



  • #21   1. dec 2009 Christina

    Tak smiley
    Ja det er utolig hårdt.. Blot selvom nogle mener det "bare" er katte..
    Men det er ikke "bare" katte for mig! smiley

    Årh det var da også et stort kuld smiley
    Skønt!


  • #22   1. dec 2009 Katja
    Ej puha.. Det var da en grim en smiley
    Det skal lige siges at mine døde på vejen ud..
    De havde ikke været døde særlig længe smiley
    Mår, ikke mere alligevel? Og så endda en søndag eftermiddag? smiley Utroligt..


  • #23   1. dec 2009 Malene
    Årh tak skal du have smiley


  • #24   1. dec 2009 Pernille: Nej det er bestemt ikke BARE!! Jeg elsker virkelig mine katte og vil gøre ALT for dem. Hvordan har hun det egentlig med det nu????

Kommentér på:
Uretfærdigt :(

Annonce