{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.285 visninger | Oprettet:

Nogen herinde der er lægesekretær? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er her nogle herinde som er lægesekretær uddannet? Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er et job med masser af udfordringer og en forskellig hverdag?

Jeg har overvejet det, men holder mig lidt tilbage med hensyn til at jeg er ikke så godt til at sætte kommaer og alt dette her. Men det kan man vel lære smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen herinde der er lægesekretær?
  • #1   11. jan 2010 tillader mig at følge med for overvejer også selv den uddannelse smiley

  • #2   11. jan 2010 I min handlesskole klasse var der to der rigtig gerne ville være det, men det er meget svært at finde en praktikplads...
    En rigtig god ting hvis man vil have elevplads som lægsekretær er at tage latin på aftensskolen. Det gjorde dem fra min klasse for det ser de rigtig gerne man har...


  • #3   11. jan 2010 Jeg ville også tage kursus i diagnoselatin, det er et krav at man har dette. Det koster bare 2500,- kr så man skal være sikker på at det er det man vil smiley

    Det enste jeg er nervøs for at mit dansk, har lidt svært ved at sætte kommaer de rigtige steder. Men det kan man vel lære håber jeg på smiley


  • #4   11. jan 2010 Hej..

    Jeg vil rigtig gerne selv uddanne mig til det, og har også taget et ekstra handelsskole forløb ( har den 3-årige gym ).

    Mine 2 veninder er uddannet det, og jeg hører kun godt om det! Den ene startede, da hun var færdig uddannet, på skadestuen i Esbjerg! Senere fik hun job på børneafdelingen og nu er hun på en anden afdeling på Herning sygehus!
    Selvfølgelig kan man også arbejde i et lægehus, men ellers på stort set alle afdelinger på et sygehus!

    Grunden til at jeg ikke er i gang med uddannelsen selv er, at da jeg blev færdig på handelskolen sidste år blev jeg gravid ( har faktisk termin i dag ;o) ). Og så er det også meget svært at få læreplads!

    Men min plan når jeg er færdig på barsel/ evt allerede i min barsel er, at jeg vil uddanne mig til advokat sekretær. Man kan tage denne uddannelse som fjernstudie ( så skal man selv betale og den er ikke SU godkendt, men man kan beholde sit job ved siden af og studere om aftenen ). Denne uddannelse koster ca 15000-20000 kr og man kan vælge at betale et beløb hver mdr eller alt på een gang!

    Når man har denne uddannelse kan man sagtens søge jobs som lægesekretær! Det er selvfølgelig ikke det mest optimale når man gerne vil være lægesekretær, men begge uddannelser tiltaler mig! Og så har man jo lidt flere muligheder...

    Undskyld det blev så langt, men håber det hjalp en smule ;o)


  • #5   11. jan 2010 Lene dit indlæg gider jeg ikke se for de havde jo nok problemerne i vores område smiley Må finde noget andet at blive smiley

Kommentér på:
Nogen herinde der er lægesekretær?

Annonce