ikke DUM som fortalt :D (lidt langt) {{forumTopicSubject}}
ja mærkelig overskrift men sandt som den lyder
har i mange år gået med depretion, stress og social angst/forbi.! og har siden 4 klasse fået at vide at jeg var dum og ikke fattede noget, og var så dum jeg faktisk lige så godt kunne gå ud af skolen fordi jeg alligevel ikke kunne lære noget!! det var de ord jeg fik af mine lærere men fordi jeg har fået det banket ind i hovedet så mange år har jeg jo også til sidst selv begyndt at tro på det. og set mig selv som intet værd!!
MEN så her for et halvt år siden tog jeg kontakt med en psykolog, som jeg har snakket med omkring mine lidelser og sådan. og hun har lavet nogle forskellige tests på mig, for at finde ud af hvor jeg lå henne i forhold til depretionen, angsten og stressen. og så lavede hun nogle tests på mig for at finde ud af hvad jeg kan osv. og her er så udfaldet fra de tests:
den sproglige del.
ordforråd: 5 (langt under gennemsnit i forhold til min alder)
ligheder: 8 lidt under gennemsnit men inden for normal
hovederegning: 8 igen under gennemsnit men stadig inden for normal (noget af det jeg ellers har fået mest at vide med at jeg var dum.
talspændvidde: 11 lidt over gennemsnit
information (almen viden) : 5 også langt under gennemsnit
omtanke : 3 (omhandler forståelse af regler og normer i samfundet samt evnen til at ræsonnere). langt under gennemsnit.
bogstav- tal rangordning: 9 inden for normal.
den handleprægede del:
billede fuldendelse: 12 over gennemsnit
tal- symbol kodning: 14 over gennemsnit
blokmønster: 9 inden for normal
matrice- probemløsning: 10 normal
billedordning: 8
pss-10 :
prøve er indikater for det aktuelt oplevede stressniveau.
besvarelserne viser et for højt stessniveau, en genneral følelse af stress, pres, utryghed og manglende muligheder for at få kontrol med og styr på de væsentlige ting i livet.
Hads:
en prøve der viser eventuel udvikling af angst og depressivitet.
besvarelsen viser en genneral og omfattende, uro, angst, bekymring og depresive tanker, som er under arbejde.
og så står der jo en hel masse andet også som giver mere klarhed i de tests som er lavet altså med nogle forklaringer omkring det hele.
men er bare rigtig glad for udfaldet af de prøver da de jo giver mig et nyt syn på mig selv og at jeg faktisk kan meget mere end jeg selv har troet
undskyld det blev lidt langt men er bare så glad og stolt af mig selv
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 111 Svar: 805
aug 2008
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
hvor lækkert for dig
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 281 Svar: 1.653
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
http://www.apro-kom.dk/cm190/
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
aug 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Temaer/Intelligens/20070220151957.htm
det handler om et opgør ed den måde hvor an før har betagtet intelligens som "matematisk-logisk" - "mensa intelligent" og ikke i et bredere perspektiv, som f.eks musisk intelligent, socialt intelligent.
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
Kan sørme da godt forstå du er stolt
Og INGEN mennesker er dumme, vi har bare alle nogle ting vi er bedre til en andre.. Nogle gange er det med at grave lidt dybt inden i sig selv
Kunne lige se du lider af social forbi.. Det gør min kæreste også..
Har du fået nogen behandling for det, og hvis ja hvad har hjulpet dig??
Knus
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
aug 2008
ikke DUM som fortalt :D (lidt langt)