{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

hvor er det smukt skrevet!!! {{forumTopicSubject}}

Det har intet med babyer at gøre, men læs det nu lige alligevel (: det er super flot skrevet smiley

stjålet fra HG :

Hvorfor kalder du mig for "kamphund"?

Tænkte hunden, og så på det vrede fordømmende menneske, der stod foran dens menneske og pegede ned på den.

Så du ikke at jeg logrede med halen, og glæden i mine øjne da du nærmede dig, og så du ikke jeg peb fordi jeg af glæde fordi jeg gerne ville hilse på din hund.

Er det min muskuløse krop der vækker din afsky og vrede? Havde jeg været et menneske, havde du enten beundret mig eller havde Misundt mig fordi jeg var så flot og veltrimmet.

Eller er det ud fra mit brede hoved du afgør hvilket sind og hvilke kvaliteter jeg indeholder?
Det er ikke længere end et blink med øjet siden, i historisk tid, at et bestemt folkeslag målte tykkelsen på andre menneskers hoved skaller for at bestemme om de skulle leve eller dø.
Er det det du nu vil gøre ved mig, måle min hovedskal og mine kæber, for at se om jeg er værdig til livet

Du dømmer mig og siger at jeg er en kamphund, fordi nogle i min slægt mange generationer tilbage, opildnet og tvunget af menneskene, har kæmpet i frygtelige kampe med andre hunde.
Jeg tænker på hvor langt skal vi tilbage i din slægt før vi finder en voldsmand, eller det der er værre, og om andre dømmer dig for dine forfædres gerninger.

Du siger at jeg er genetisk belastet, og at jeg skal udryddes fordi min race har været voldelig og farlig for længe siden og som følge der af stadig er det.
Jeg tænker, hvor mange generationer er det siden, det folk du kommer af var aggressivt og voldeligt, og ville du mene at trangen til vold, stadig lå dig blodet på grund af dine aner.

Tror du at jeg før jeg blev født, sad og så ned på jorden og tænkte. Jeg vil så gerne være kamphund, og kæmpe med andre hunde til døden, og selv blive udsat for den værste smerte og de værste pinsler i et kærlighedsløst og mørkt liv.

Tror du ikke jeg ligesom andre hunde, elsker at blive nusset bag ørene, ligge i sengen, blive kælet på maven, og løbe på græsset og lege tagfat med mine nære venner. Tror du ikke jeg har et behov for at føle mig elsket. Tror du jeg er en maskine og bare en tom skal af instinkter der ikke føler.

Når jeg bliver født, er mit sind ligesom andre hundes som vådt ler, min ejer kan ælte det
Og forme mig i sit billede, men man er nød til at arbejde med mig jævnligt, og holde leret smidigt indtil mit sind har fundet sin form, for stivner det først bliver det sværere at ændre, for så skal der files og lægges kræfter i for at få kanterne væk, og så kan det at arbejde med mig, blive så vanskeligt, at nogle vælger at opgive.

Så når du ser på mig og ser mit sind, så ser du mit menneskes værk, for jeg er formet i dennes billede, og af dennes sjæl.

vi hunde er i sandheden menneskets bedste ven, og alt vi lever for er den kærlighed vi føler til
Jer, og den beundring vi har for jer.
Men måske får mennesker som dig en dag held til at få udryddet min race, og jeg vil ligesom så mange andre dyreracer der er kommet i vejen for menneskene forsvinde ud i glemslen.
Men dette skal du vide. alt hvad der kunne tjene til jeres bedste, det ville vi dø for.

Derfor.

Tilgiver jeg jer alt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor er det smukt skrevet!!!
  • #1   18. feb 2010 NEmlig... Derfor er det at vi ikke skal have et forbud men en stramning af lovgivningen som gælder alle os hundeejere i dk...
    Så gravhunde og andre også får en over næsen når det går galt


  • #2   18. feb 2010 anette f -jeg kan kun være så enig så enig smiley nu er gravhunden også "testet" som de hunde der bider mest (: - (link fjernet) *Gg*

  • #3   18. feb 2010 linda - det er nu teksten dette indlæg handler om .. og altså , du må komme og møde min - han er super skøn - vil dog gerne hoppe op når der kommer gæster (af glæde) så det træner vi med pt ., og jeg tror nu du kan få en muskelhund til at slippe hvis du sparker hårdt nok - nu du selv nævner det ...



  • #4   18. feb 2010 mega godt skrevet...har selv en rottweiler og oplever tit at folk går over på modsatte fortov når vi kommer gående....helt ærlig hunde de bliver hvad deres ejer opdrætter dem til og vores hund tror han er en lille skødehund alle elsker, men når man møder fordomfulde mennesker som ikke kan li racen og ikke vil kæle med ham bliver han tydelig mærket og tænker sikkert ligesom hunden i teksten....jeg personlig har det bedst med store hunde for har kun haft dårlig erfaring med de små galsindede væsner

  • #5   18. feb 2010 Maiken - det er bare en super god tekst, jeg kunne ikke lade være med at fælde en lille tåre, da jeg læste den første gang, og så var jeg lige nødt til at give min dejlige staff en ekstra godbid og nussetur

  • #6   18. feb 2010 lene , ja det oplever jeg desværre også med min bullterrier smiley og ja han må tænkte som hunden i teksten da han helst så sig selv som en lille skødehund (: og ja jeg er nu os mest til de hunde hvor man ikke skal kigge helt vildt ned og rundt for at se om man falder over dem *Gg*

    janni , ja det var også lige før jeg fældende en tåre smiley det er bare så godt skrevet altså - de fandens mennesker som former hunden forkert skulle forbydes - ikke racerne (:


  • #7   18. feb 2010 linda : undskyld jeg siger det men jeg bliver fandme gal når jeg hører dig sige at du sparker til hunde...hvorfor fan.... tror du hunde bliver som de bliver

  • #8   18. feb 2010 janni , FORSTÅR godt du lige måtte nusse din staff lidt ekstra smiley

  • #9   18. feb 2010 linda - selvom det er selve teksten tråden handler om, er jeg lige nødt til at oplyse dig om, at det ikke er alle der har mulighed for at gå til ordentlig træning, fordi den type hunde bliver udelukket fra de forskellige træningspladser. Vi trænede i en klub, men så kom der lige pludselig besked fra hovedbestyrelsen om, at den slags hunde ikke var velkomne i deres klubber. Nu er jeg så nødt til at køre lige knap 30 km. hver vej for at træne med min hund, det gør jeg gladeligt, men det er måske ikke alle der har den mulighed

  • #10   18. feb 2010 Flot skrevet og helt korrekt .
    linda : en schæfer kan da også holde fast i dig hvis den vil ?


  • #11   18. feb 2010 lene - jep skrev os lettere irreteret/forbavset til linda "jeg tror nu du kan få en muskelhund til at slippe hvis du sparker hårdt nok - nu du selv nævner det ..."

    linda - en muskelhund laves til kamphund ved bla. at tæske den, råbe og skrige - store armbevægelser - da den jo så til sidst skal reagere og sige imod over for de dårlige oplevelser - .. hvis man gør sådan fra hvalp er man "sikker på at få" en "farlig" hund ..


  • #12   18. feb 2010 anna , nåe ja en schæfer er jo den rette politihund - den holder jo på tyven , og er sikkert vældig lærenem ved "bide/angrib" træningen ....

  • #13   18. feb 2010 åhh hvor var det sødt skrevet smiley

    Vi har sådan en muskelhund (men han er med stamvog, og til udstillinger kalder de dem FITNESS HUNDE, se deres krop den er smuk...



  • #14   18. feb 2010 linda - narj nu tror jeg i hvert fald ikke at du sparker dyr forsjov smiley det ville da være en syg hobby smiley

  • #15   18. feb 2010 belinda .
    - fitness hunde - det ord skal jeg huske smiley


  • #16   18. feb 2010
    Ja er er og bliver SMUKKE og DEJLIGE .

    Ja, men en schæfer kan også gå til angreb ? og nægte at slippe dig,
    Er SÅ bange for dem ;s
    & se bare, selv politi's hunde angribe pludseligt uden grund!


  • #17   18. feb 2010 Det er ikke hunden som der er noget galt med, men selve ejeren...for enhver hund som ikke er opdraget ordenligt eller bliver slået, ender med at blive aggressiv... Men uheldigvis høre man typisk kun om muskelhunde når der er nogen der bliver bidt....men hvis andre racer bider , hører man ikke rigtig om det...En skam at medierne har kastet så dårlig lys over muskelhunderacen...
    Kender mange famillier med små som har en muskelhund, og de har ingen problem...det er sku en meget kærlig hund med et godt sind, når de er blevet behandlet ordenligt,


  • #18   18. feb 2010 Jeg er tusinde gange mere bange for en dansk svenskgårdhund end en muskelhund :s



  • #19   18. feb 2010 hold op hvor er det bare perfekt skrevet, og så sandt som det kan være, og må indrømme sidder lidt med tåre i øjnene så sandt og godt skrevet og samtidig sørgeligt, sørgeligt at tænke på at ja det er os mennesker der former dyrene og derfor os der skal stå til ansvar specielt for vores hundes gerninger. hunden bliver aflivet hvis den har bidt pga. dennes race, men hvad med mennesket? ingen undersøger menneskets mentalitet kan det evt. være dette menneske der har trænet sin hund agrasivt op? ja sys det er sørgeligt og synd.

  • #20   18. feb 2010 nu er jeg ikke hunde menneske men heste pige , og vi har sådan en fin tale at jo mindre hesten er jo mere bisk er den, de fleste dyr handler som sagt ud fra instinkt, og sådan er det med alle dyr, og hvis du ikke opdrager på dem kommer det frem, men man kan selv frem provokere det^onde^ i dyr, ved at drive dem til det, selv en kat kan være mere farlig tro mig, de kan være nogen vildt sataner, en hund er ikke mindre kærlig bare fordi den er muskel hund, der skulle i stedet være prøver for både mennesket og hunden om de passer sammen.men har dog mine forbehold når jeg går med min søn i klapvognen og der kommer en hund så, går jeg heller over på den anden side, man ved jo aldrig, ligegyldig hvilken hund.

  • #21   18. feb 2010 anna. det kan jeg godt forstå du er hehe smiley de er faktisk nogle djævlske små hunde, vi har haft en. men vi havde ham kun 5-6 mdr. da han så en dag sprang op og bed mig. dem der havde ham inden os havde ødelagt ham.


  • #22   18. feb 2010 linda - forstår godt din pointe med, at det er "sværere" at være bange for en lille hund, for det kan umiddelbart virke til, at de er nemmere at slippe af med ved evt. angreb.

    Jeg tror bare, at os der ejer disse hunde kan være lidt meget på stikkerne, fordi vi "hele tiden" skal forsvare vores valg af hund, især er det svært for os, som aldrig har haft problemr med vores hund, for det er virkelig dem der synes det er smart at have sådan en race, som ødelægger det for os.

    Vi er heldige at bo i en lille by, for her er det gået hurtigt med, at lære folk, at Robin ikke er farlig, han hilser pænt på skolebørnene når de går forbi på vejen. Der var nogen af børnene der var lidt bange for ham i starten, men gudsketak og lov for nogle kloge lærere, som kom og spurgte om de måtte hilse på ham, da de tit går forbi vores hus. Nu er der ingen af børnene der er bange for ham, og han tager det helt stille og roligt, når de kommer forbi.


  • #23   18. feb 2010 Det er rigtig flot skrevet. Men jeg er modstander af at man sammenligner hunden med mennesker.
    Jeg har selv en muskelhund. Det er ikke en kamphund men en boxer.
    Jeg har også en shæffer blanding.
    Og jeg mener at lige gyldig hvor meget trænning man giver hunden så kan man ikke træne deres gener væk. En jagthund vil også stadig være en jagthund selvom den ikke bliver brugt til jagt. Altså det ligger i deres gener.
    men ja teksten er da flot skrevet.


  • #24   18. feb 2010 FANTASTISK!!! ...
    - Min Onkel har en Rottweiler, som har været brugt som vagthund, og blevet trænet til det siden han var hvalp, men idag hvor den er på "pension" fordi den blev skudt er den en helt anden hund... Den er SÅ dejlig, og min Onkel's datter kan gøre hvad hun VIL med den hund, han finder sig bare i det, og gider han ikke mere, jamen så går han bare!! ..
    - Min veninde har også en Rottweiler, oh hun er pænt stor, og folk går også en KÆMPE bue udenom når vi kommer gående med den, har endda hørt kommentarer om at det var UANSVARLIGT at følges med den hund når jeg havde klapvogn med.. Men tror faktisk er Oliver er den hunds BEDSTE VEN!! ..

    Synes virkelig det er FORFÆRDELIGT at folk ikke fatter at "kamphunde" er hvad ejeren gør dem til..
    - Men det typisk når medierne blæser noget op, så går folk HELT amok!!! ..


    - Og hahahahahaha, gravhunde, små aggrasive hunde.. Huhu, det er sjovt.. Så bliver det næste vel at den race også skal forbydes.. Hahahaha.. Kan kun grine af at der sidder folk som er SÅ inkompetente og laver regler omkring hunde der skal forbydes, de ved jo tydeligvis INTET om hunde!! smiley

    Herhjemme er vores drøm også at få en Rottweiler når vi flytter i hus en dag!! smiley


  • #25   18. feb 2010 Ville også ønske det ikke var nødvendigt, men har desværre gentagende gange måttet forklare overfor totalt fremmede mennesker, hvorfor vi har sådan en hund.
    Især efter vi har fået Liam, så bliver vi stoppet af vildtfremmede på gaden, som spørger, hvordan vi dog tør have sådan en hund, når vi har en baby osv. jeg svarer tålmodigt på deres spørgsmål, lige netop fordi jeg synes det er vigtigt at oplyse folk om, hvordan disse hunde er, når de er ordentligt opdraget. De fleste lytter heldigvus til det jeg fortæller, men der er også dem der ikke gør, så sent som sidste onsdag fik jeg kommentaren "ja du fortryder nok når den æder dit barn!"


  • #26   18. feb 2010 trine - nej de ved tilsyneladende intet om hunde dem der tror de skal lave de lister osv! smiley

    janni, ej hvor surt :S folk kan da ikke være dem selv bekendt :S


  • #27   18. feb 2010 Janni - Hahahaha, åh ja da.. Ligefrem når den æder dit barn, sådan noget havde jeg kun kunnet grine af!! .. smiley
    Men var det ikke Manne herinde fra som havde lavet et indlægt sidst om at hun faktisk var blevet overfaldet midt på gaden pga hun havde en "kamphund" ?!! smiley


  • #29   18. feb 2010 bettina - åh en skøn hund smiley frygtelig historie :S men gud hvor fint at han hjælper dig smiley

  • #30   18. feb 2010 Linda - Gravhunde siger mig INTET, jeg er ikke til små hunde på nogen måder, og ved derfor ikke ret meget om dem, og derfor vidste jeg ikke at gravhunde var agraasive af natur, har i mit liv talt med en gravhund og den var MEGET doven, tror faktisk aldrig jeg har hørt den sige VOV eller løbe eller noget.. En meget doven hund.. Derfor mit "grineflip" ...
    Desuden var det også mere ment som at det var sjovt hvis de begyndte at forbyde gravhunde også fordi de bed meget!! .. smiley

    Bettina - Jaa, se, det er jo en ren lykkehistorie med Max.. smiley
    Og synes det er så ækelt at folk dømmer en hund på dens udseende, det er ligesom at folk dømmer andre mennesker på deres udseende, det er så ÆKELT! ...




  • #31   18. feb 2010 maria - puuh det kan jeg godt forstå du vil smiley R.I.P...
    det er en dyb tekst ja smiley


  • #32   18. feb 2010 Trine - jeg rystede sgu også lidt på hovedet af det.
    Det vigtigste er da trods alt, at vi ved vores hund ikke gør en flue fortræd, men det kan bare være trættende o længden at høre sådanne kommentarer. "så kan du jo bare skille dig af med hunden" var der så en der sagde til mig en dag. Yeah right - du skiller dig også lige af med din søn, som du lige har brokket dig over i en ½ time, fordi han ikke kan opføre sig ordentligt. Nej det sagde jeg ikke, men jeg tænkte det.


  • #33   18. feb 2010 linda : Nej overhovedet ikke! smiley
    -


  • #34   18. feb 2010 Bettina - det er bare skønt når folk selv kan finde ud af at træne deres hunde, og kan absolut godt forstå du ikke vil bruge så lang tid på at tage til træning, der er grænser for galskaben!
    Det er jo bare desværre ikke alle hundejere, som er i stand til, at træne deres hunde ordentligt uden noget vejledning, og det er ejere af ALLE racer jeg mener.
    Du har jo tydeligvis også en god erfaring med "krævende" hunde, så jeg tror bestemt ikke der er nogen der vil kalde dig for dårlig hundeejer.


  • #35   18. feb 2010 så godt skrevet.. og det passer nemlig!

    kys og kram til den person som har skrevet det.!


Kommentér på:
hvor er det smukt skrevet!!!

Annonce