{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

S
S
Tilmeldt:
26. maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 38 Svar: 237

At komme igennem kommunens system. {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden februar sidste år været sygemeldt pga psykiske sygdomme, nærmere bestemt 4 stks personlighedsforstyrrelser.
I sommers begyndte jobcentret så at lægge an til en pensionssag. Jeg fik lavet diverse speciallægeundersøgelser, psykologvurderinger og lægeskøn, alle sammen sagde det samme: Min erhvervsevne er ødelagt og vil aldrig kunne reparere, det eneste de måske (og virkelig kun måske) kan bedre, er min livskvalitet. Jeg er under psykologisk behandling og også medicinsk naturligvis.
Jeg har gjort alt hvad jobcentret har bedt mig om, har været indlagt et par gange under forløbet da jeg havde svært ved at klare presset.
Min pensionssag kom så op til det kommunen kalder et screeningsmøde, og gik videre uden problemer. Jeg fik en opringning fra min jobrådgiver lige inden jul, at nu var den igennem det værste nåleøje, så jeg kunne roligt regne med pension. Hun holdt pr første januar, og der var ikke en ny jobrådgiver ledig til mig, men de sagde det ikke var nødvendigt, da min sag er færdigbehandlet hos kommunen.
Det lettede meget på vores situation.
Nu har jeg så fået en opringning fra jobcentret. Noget der hedder rådgivningsenheden har sendt pensionssagen tilbage igen. Begrundelsen for dette er at jeg kun er 21, og man kan derfor ikke sige at behandlingsmulighederne er udtømte endnu.
Men nu har jeg jo 3 forskellige meninger, der alle siger at min erhvervsevne er ødelagt og aldrig vil kunne bedres?
Kan de underkende disse vurderinger?
Jeg fik at vide før jul at sygedagpengene ville blive forlænget så længe pensionssagen kørte, men nu har jeg fået at vide at sygedagpengene udløber til 1. marts og jeg derefter skal søge kontanthjælp.
Har fået at vide at jeg ikke kan få ret meget, da min mand har forsørgerpligt, så ved ikke helt hvad vi skal gøre, måske bliver vi nødt til at gå fra hus og hjem?!

Jeg har fået fat i socialrådgiverne der er tilsluttet distriktspykiatrien, de har bedt jobcentret læse mine lægevurderinger 1 gang til, da de tydeligvis ikke har læst dem godt nok første gang.

Derudover har jeg nu booket et møde med en advokat, da mange siger at kommunen bliver lidt mere medgørlige når man har en advokat.

Hvad mere kan vi gøre?
Ved ikke om nogle af jer kan hjælpe mig, men nu kom jeg i det mindste af med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At komme igennem kommunens system.
  • #1   18. feb 2010 Puha sikke en omgang at komme igennem for dig.
    Det kommunale system kan være ret tungt at danse med, og så troede du lige at du var sluppet igennem. De skulle skamme sig!!!!!
    Men tror ikke du kan gøre ret meget mere, når du er godt allieret med distriktspsykiatrien og har kontakt med en advokat.
    desværre kræver det et godt helbred at være syg, især når det er psyken der er noget galt med.
    De kan egentlig være lidt ligeglade med, hvor gammel du er, dt kan da godt være, at du kun er 21, men jeg er ret overbevist om, at hvis du selv havde et reelt valg, ville du aldrig vælge at få pension nu.
    Håber det bedste for dig.


  • #2   18. feb 2010 Lægeundersøgelserne behøver kommunen ikke bruge, desværre!
    De kan vælge at sige at man SKAL til dem og så skide højt og flot på resultatet...
    Du kunne evt foreslå dem en midlertidig pension på 2 år fx, det fik jeg da jeg var 21 og fik tilkendt pension. Den blev så forlænget sidste år..


  • #3   18. feb 2010 MT- Den pension jeg søger om er for 5 år.. Det hjælper åbenbart ikke på sagen..

  • #4   18. feb 2010 Men ja, ville give hvad som helst for at kunne arbejde, jeg elskede mit arbejde som maler, og elskede da også pengene, kan ikke forstå at de tror at nogen vil være glad for at få pension..
    Lettet, måske, men ikke glad.


  • #5   18. feb 2010 Det er langt ude smiley

  • #6   18. feb 2010 Sys det er en rigtig god ide at du har kontaktet en advokat, for der er så menge regler at det er umuligt for en alm borger at finde ud af..
    Kender desværre selv alt for godt til det, har gået sygemeldt siden min barsel stoppede i dec 2008 med dårlig ryg, og det er bare ikke nemt at finde ud af det system..


  • #7   18. feb 2010 Men ellers må de jo sende dig til deres læge, eller psykolog... Jeg har været ved begge dele selvom mit er så ligetil som det kunne være. Har 3 diskusprolabs, og er blevet mr-scannet, så der er ingen tvivl.

  • #8   18. feb 2010 Deres egen læge har lavet et skøn også, hun er fuldstændig enig med alle de andre attester der er lavet på mig.

  • #9   18. feb 2010 Men alle lægerne er jo også enige om at de, hvis de sender mig ud i endnu en omgang jobprøvning, lige så godt kan indlægge mig igen, for resultatet ender som det har gjort det mange andre gange.
    Men det taler åbenbart til min fordel at jeg gennem sygdomsforløbet har forsøgt at raskmelde mig flere gange, for så at erkende at jeg ikke kan alligevel.
    Det har taget lang tid at komme til den erkendelse.


Kommentér på:
At komme igennem kommunens system.

Annonce