{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Er det okay {{forumTopicSubject}}

Kærsten og jeg sidder i dag over aftensmaden og snakker børnepenge.
Han arbejder på slagteri og de har en del polakker ansat. Han fortæller så at polakkerne får børnepenge. Jeg bliver en smule overasket og siger at selvfølig gør de ikke det. Deres koner og børn bor jo i Polen. Men han holder stædigt fast i at det gør de altså.
Jeg har så tænkt over det hele aftenen og prøvede så at søge det her på nettet. Og sørme om ikke det er rigtigt.
hvad syntes i om det.
Jeg må tilstå at jeg faktisk ikke syntes det er ok. Jeg syntes der er så mange ting der halter her i Dk som jeg mener regeringen heller måtte bruge pengene på.
Men samtidig er jeg nok lidt dobbeltmoralsk for jeg vil ikke selv undvære mine børnepenge. Men jeg vejer det nok også lidt op mod at priserne i DK er meget højer end i Polen. Plus at de polske arbejder ikke betaler ret meget i skat.
Jeg er lidt spændt på at hører andres meninger om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det okay
  • #1   18. feb 2010 Skal lige forstå det her rigtigt... Får de børnepenge selvom børnene ikke bor i Danmark...??

  • #2   18. feb 2010 Enig med dig ..

  • #3   18. feb 2010 Ja mændene får børnepengene, selvom deres koner og børn bor i Polen og aldrig har sat deres ben her i Dk

  • #4   19. feb 2010 syntes jeg bestemt heller ikke er okay, ville syntes det var helt fint hvis de boede med deres børn i DK men syntes det virker mærkeligt at de skal have det når børnene bor i Polen.. Så min mening er den samme som din :o)

  • #5   19. feb 2010 Er også helt enig med dig... Det syntes jeg ikke er i orden...

  • #6   19. feb 2010 Niks det er bare ikke ok.. Enten er børnene i dk ellers er det bare ærgeligt.. Jeg havde måske prøvet at spørge et højere sted om det virkelig kan være rigtigt.. Men der e rmange huller i den danske lovgivning..

  • #7   19. feb 2010 du skal jo ikk undvære dem bar fordi regeringen strammer op.. for vi BOR i dk med vores mænds børn.. så vi skal have børnepenge..

    sys det er LATTERLIGT at de skal have penge for noget der ikk bor her i dk.. undskyld mig.. men det er sku for meget af det gode.....


  • #8   19. feb 2010 Ok, der fik jeg lige morgenen galt i halsen. Så kan jeg sgu bedre forstå at polakkerne hernede i området fører sig frem med store biler og det hele. Jeg vil foreslå jer alle at der skrives til en politiker fra det parti I nu engang er til og spørger om det virkelig kan passe. Vi betaler skat her i Danmark og har vores børn her i landet og så skal udenlandske statsborgere ikke komme og få del i de penge der er beregnet til børn HER I LANDET og få en masse penge til deres børn.

  • #9   19. feb 2010 Jeg er glad for at høre at jeg ikke en den eneste der syntes at det er helt forkert. De polakker som arbejder sammen med min kærste får en god løn( det samme som danskerne) Det kører rundt i store fede biler. Har et stort kørselsfradrag da de kan trække kørsel fra hver gang de kører til og fra Polen. Hvilket er hver weekend.


  • #11   19. feb 2010 Er der en der kan give mig et link til hvor der står at de kan modtage disse penge?

  • #12   19. feb 2010 omg... det er bare ikke i orden sådan noget!

  • #13   19. feb 2010 De har også sygeforsikring i danmark - kan dog ikke huske om familien også har det ! For ude på min kærestes arbejde - er der mange tyskere og de modtar også børnepenge SELVOM tyskerne bor i tyskland ! Men fordi de arbejder i danmark får de altså gratis læge - børnepenge og kan så vidt jeg ved også får dagpenge !

  • #15   19. feb 2010 Læge kan jeg se det fornuftige i, men at de kan få fingrene ned i vores børnepenge og dagpenge er helt ude i hampen. Det er slemt nok at de kommer herop og tager arbejdet fra danskerne.

  • #16   19. feb 2010 Hvis man nu læser det link igennem står der jo netop at det er pga. EU reglerne, ikke den danske lovgivning, og at kommunerne ikke velvilligt fortæller dette til de udlændinge der arbejder i Danmark.

    Det gælder jo begge veje rundt, hvis en dansker arbejder i et andet EU land, vil personen også få børnepenge, eller hvad der vil være tilfældet i det pågældende land.

    Det er blot heldigt for de polakker og lignende der er heroppe, at vi har så høje børnepenge satser i Danmark...

    - Men jeg syntes også det er helt ude i hampen, vil bare gerne lige gøre klart, at det IKKE er den danske lovgivning der siger at de skal have disse penge, men at man er "ligestillet" når man arbejder i et andet EU land, end ens eget statsborgerskab.


  • #17   19. feb 2010 Men man er jo ikke ligestillet når de betaler så meget mindre end os i skat som en fortæller længere oppe. Og helt fint med mig at de skal være ligestillet, men så skal de da også bo i Danmark. Det kan da ikke være rigtigt de skal have både vores og deres egen fordele.. Altså at de skal have "vores" børnepenge, men bo i deres eget land, f.eks Polen, hvor der er lav skat og generelt lave priser...

  • #18   19. feb 2010 Tanja og Oliver . > Er helt enig...

    Men det er jo "desværre" pga. vi gerne vil være med i EU, så skal man åbentbart være ligestillet med det folkefærd man arbejder hos.

    Syntes også de skal betale dansk skat, så længe de arbejder her, for er ret sikker på at de nyder godt af flere ting, som vi andre betaler skat til, f.eks. har de sikkert også gratis sygehus, når de arbejder i landet..


  • #19   19. feb 2010 Jamen, det skøre er jo at børnene end ikke bor heroppe. Her går børnepengene jo automatisk til moren, men i de her tilfælde har udlændinge forstået at sno det sådan at faren skal have penge til understøttelse af et barn som end ikke bor i Danmark eller er dansk statsborger.
    Jeg må endnu en gang anbefale at I tager kontakt til jeres parti og får sat noget igang der.


Kommentér på:
Er det okay

Annonce