{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

fra su til kh?? {{forumTopicSubject}}

hej.. sagen er den at jeg overvejer at stoppe på min uddannelse (pga nogle forskellige ting) og at starte op igen efter barsel.. (jeg er pt gravid)
Nu har jeg søgt og søgt på nettet og er i tvivl om jeg overhovedet kan få kontanthjælp hvis jeg selv melder mig ud af skolen??

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra su til kh??
  • #1   13. apr 2010 Jeg blev fyret fra mit arbejde i snestormen vi havde for nogen år siden. jeg kunne ikke komme frem pga af dårlig snerydning. Det stod på i 5 dage og jeg blev fyret, og måtte søge kontanthjælp. Kommunen mente det var selvforskyldt, så alt hvad jeg fik udbetalt skulle betales tilbage.
    Så i dit tilfælde vil jeg også tro at du kommer til at betale alle ydelser du modtager tilbage.


  • #2   13. apr 2010 Jeg stoppede også selv på min skole da jeg flyttede og jeg har altså fået beviliget kontanthjælp og jeg skal ikke betale tilbage.

  • #3   13. apr 2010 hvis jeg er gravid er jeg berritet kontanthjælp.. så derfor er jeg i tvivl.. det står på borger dk..

    Jo er sygemeldt de næste 4 uger..


  • #4   13. apr 2010 men igen det er jo forskel på om man er gravid eller ikke er gravid.. og jeg er gravid.. hvis jeg ikke var ved jeg 100% at jeg ikke kunne få..

  • #5   13. apr 2010 jeg kommer ikke videre i min uddannelse uanset hvad.. var meningen jeg skulle til eksamen om 10 uger men det stoppede min lære pga graviditet.. så det skal jeg først efter end barsel

  • #6   13. apr 2010 Altså nu er min mening at man kun skal bruge kontanthjælpen som en sidste udvej.

    Og ikke fordi man "bare" ikke lige kan overskue skole eller andet.. Jeg kan godt forstå dem som ikke kan finde arbejde, og som ingen anden mulighed har. Men nu har du en mulighed, nemlig uddannelse, så hvorfor ikke bide tænderne sammen? Undskyld hvis det lyder hårdt, det er sletter ikke meningen smiley


  • #7   13. apr 2010 ^^ nu er der sådan set mange grunde til det.. at jeg ikke vil offentlige gøre dem på nettet er vel ok..;) og det var ikke det jeg spurgte om.. smiley

  • #8   13. apr 2010 Linda: jo det er med bækkenløsning.. og min læge sagde at det ikke er sikkert 4 uger er nok.. og min studievejleder var mega sur på mig i dag da jeg kom med min sygemelding.. og hun sagde at hvis jeg ikke kom tilbage ville jeg blive meldt ud.. derfor jeg havde i tankerne selv at melde mig ud til den 1 ca.. så nu ved i lidt at mit situration.. smiley

  • #9   13. apr 2010 Linda.

    Jeg skriver jo også netop at hun vil komme til at betale tilbage i hendes tilfælde...

    jeg havde ikke haft jobbet ret lang tid og var ikke blevet meldt ind i en fagforening.


  • #10   13. apr 2010 Jeg vidste ikke at du var blevet sygemeldt.. Det må jeg have overset..

    Linda - Jeg er helt enig. Der er mange på kontanthjælp som ikke burde være det. Jeg kan godt forestille mig at det er svært at finde arbejde, al respekt for det. Men umuligt er det da ikke smiley


  • #11   13. apr 2010 Det er så nogle andre årsager til at jeg selv overvejer at stoppe..

  • #12   13. apr 2010 inkl min studievejleder self

  • #13   13. apr 2010 Mie.

    Det kommer heller ikke andre ved hvorfor din sitiuation er som den er. Jeg er sikker på at der selvfølgelig er en god grund til du nu er nød til at søge kontanthjælp. Det er jo ikke sådan at man tænker, fedt jeg kan få kontanthjælp, så det gør jeg. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke frem over smiley


  • #14   13. apr 2010 Det var godt at du lyttede til dine forældre og meldte dig ind i en a-kasse. Det kan jo ske for alle at man bliver uden arbejde. Det er trist, men simpelthen ikke noget at gøre ved. Så er det bare op på hesten igen. Jeg synes det er godt at "kontanthjælpen" findes for dem der virkelig er nødsaget til at benytte sig af det.

    Så mie, det er langt fra negativt ladet. Jeg mente bare at du ville kunne nå meget af din uddannelse inden bebs kommer, og så kan du hurtigere komme videre. Og så ved du hvad du skal efter barsel. Så har man noget "at se frem til".


  • #15   13. apr 2010 ^^ det ved jeg allerede.. smiley

  • #17   13. apr 2010 smiley

  • #18   13. apr 2010 Jeg stoppede udd da jeg var nogle måneder henne..
    Og man kan godt få kontanthjælp. Det gør jeg hvert fald. Men fordi at kh er bagudbetalt og su forudbetalt så er der en måned hvor man ikke får nogen penge, eller ikke så mange hvert fald.. Der gik længe før det gik i orden og de fandt ud af at udbetale det rigtige beløb.


  • #19   13. apr 2010 Jeg oplyste ikke at jeg var gravid og jeg fik det aligevel men jeg tror også at der er andre regler hvis man er forsøger, så skal de give en, hvis ikke andet så imod tilbage betaling.

    Fordi man er på kontanthjælp betyder det jo ikke at man ikke laver noget, man kan faktisk havde en lige så lang arbejdsdag som alle andre.


  • #20   13. apr 2010 ja jeg var ude og arbejde i en børnehave. Godt nok kun 30 timer ugentligt pga det var slutningen af graviditeten. Tror ik det er så mange mere der bare sidder og laver ingenting for kommunens penge

  • #21   13. apr 2010 ^^ Nej nemlig, jeg var på plejehjem 37 timer i ugen, nul sommerferie og udover det skulle jeg søge 4 jobs i ugen også. De sender en ud med det samme, man får ikke lov til at gå og lave ingenting smiley

  • #22   14. apr 2010 Jamen det er kun hvis de kan få en lægeerklæring på at de ikke kan arbejde fordi de fejler noget psykisk eller fysisk, for de er blevet meget strengere nu og er meget strikse med at sætte en igang.

  • #23   14. apr 2010 Ja det kan godt være det er sådan smiley nå men jeg kan da snakke for mig selv og jeg får ikke lov til at slappe af da hehe smiley Det er fint nok jeg vil også hellere lave noget smiley

Kommentér på:
fra su til kh??

Annonce