1.101 visninger
|
Oprettet:
fra su til kh {{forumTopicSubject}}
Har lige snakket med kommunen, og de siger at jeg godt kan få kontanthjlkp når min studievejleder siger at hun syntes at jeg skal stoppe på min skole..
Meeeen:
HUn siger hvis jeg stopper på min skole nu, vil jeg først få kontanthjælp i juni det må jo så være i slutningen af juni, så kommer faktisk til at stå næsten 2 måneder uden penge..
kan det være rigtigt??
Tænker lidt hvis jeg stopper efter den 1 og jeg så når at få su i maj, hvornår mon jeg så kan få kontanthjælp?? er det så først i august??
Håber virkelig inderligt der er en der kan svare mig..
kan da ikke gå så længe uden penge.. puha..
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Så kan du altid komme tilbage og gøre det færdigt jo..
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 932
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Kontanthjælp er bagud betalt, så du vil være berettiget fra 1. juni - men pengene vil først blive udbetalt d. 31 juni (eller hvad den sidste dag nu er)
Men du kan som Lykke skriver, søge om en enkeltydelse, som er 5000(rundt regnet) FØR skat .. Dette beløb kan du dog vælge ikke at betale skat af, så du får det fulde beløb, men det du så ikke betaler i skat, kommer jo så bare på et andet tidspunkt, når skat skal betales tilbage
Håber det hjalp lidt..
Hilsen hende der har overgået fra SU til KH 2 gange ;P
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 1.160
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 426
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
dec 2008
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Det er fordi der er 2 forskellige man kan søge om.
Jeg fik selv søgt den forkerte sidste gang, så der var en farlig ballade, indtil jeg fik forklarede dem, at det var fordi jeg skulle overgå fra su til kh. Så gik det op for hende, hvad det egentlig var jeg skulle søge om. Vidste det jo ikke selv.
Men jeg havde også både været i banken og få afslag, og skaffet div papire kommunen ville have.
Men mener ikke at det hedder enkeltydelse(men det vil jeg ikke hænges op på), det er vidst til hvis man ikke kan betale fx sin husleje i en måned, kan man bede kommunen om hjælp, og der skal de nemlig have papire i hoved og numse, så de kan se at man ikke har råd til at betale den, og ikke har haft mulighed for at spare op.
Hvor den anden bliver der næsten automatisk søgt om, når man skal overgå fra su til kh
Man skal bare være meget omhyggelig når man snakker med dem - og næsten skære det ud i pap til dem.
For hvor de kan spare penge, gør de det
dec 2008
fra su til kh