{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

What to do??? (hund og laaangt) {{forumTopicSubject}}

Ja syntes vi sidder lidt i et dilemma!
vi har en labrador på 7 år vi fik ham da han var 4 år af nogle venner!! eller vi skulle passe ham og vi fik så lov at beholde ham.. Nå men han var lidt af en vildbasse den gang, han kunne alt fra at selv at gå i køleskabet til at åbne døre osv <b> UDEN <b> at lave en skramme!! han havde også et lille tisse problem hvor han tissede på vores ting alt fra dvd-afspiller, nintendo, playstion og vasketøj deer han på vingetørrestativ!

men han blev ret hurtigt til en god hund han har stort set altid gået frit på grunden og har vidst at han måtte gå lige der til osv han elskede at sidde ude indkørslen og følge med på gaden, og vi kunne gå over til genboen og han blev stadig på vores egen grund! men det med tisseriet og gå i køleskab osv kunne stadig forkomme en sjællen gang i mellem efter hånden!! det blev rigtig godt med ham da

NÅ men!! sagen er så at han pludselig er begyndt at lave ullykker igen.. han går i sofaen når vi ikke er hjemme (HAN MÅ IKKE KOMME I SOFAEN)
den anden dag tissede han så lige i Emilias skråstol og han er begyndt at stikke af lige så snart han ser sit snit til det. er begyndt at have ham i en line udenfor men han river sig bare ud af halsbåndet, så nu vil jeg prøve at købe en sele, den kan han vel ikke komme ud af! men han stikker af flere gange om dagen hvis han kan komme afsted med det! han kan hoppe hen over de meste hegn hvis han vil ud!! men hvis vi ikke når at finder ham så kommer han selv hjem igen! det jo altid noget men er bare så træt af det!!
men i går skete det værste han knurrede af Emilia og han har altid været så god ved børn, de har kunne hænge om ham osv! og han har aldrig gjordt noget før over hovdet!! og det var ikke fordi hun gjorde ham noget hun kravlede bare over mod ham.

har så lige snakket med dyrelægen og hun siger at kasteration er løsningen at han gør alt det for at dominere og også det med han knurrede af emilia at det var dominans!! tænker bare en kastaration er ikke billig så håber det virker for elsker den hund!! men hvad hvis det alligevel ikke hjælper jeg tør simpelhen ikk at tage chancen med emilia hvis han først begynder at knurre ad hende!! det bare mange penge hvis det ikk virker og så skal aflive ham bagefter!! ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do??? (hund og laaangt)
  • #1   5. jul 2010 Synes det er temmelig hurtigt at kastation kommer på tale.

Dyrlægen burde måske allerførst tjekke om hunden har smerter.
    - Det er vel ikke penge det kommer an på, hvis man elsker sin hund, i så fald ville en aflivning være det billigste.

Og bliver hunden aktiveret nok ?
    Det lyder ikke sådan for mig nemlig.

• #3   5. jul 2010 Jeg ville ikke tænke på at det er mange penge og hvis det ikke virker alligevel .
    Jeg ville kke have hunden mere fra det sekund den knurrede af mit barn... Vi har to hunde de bedste hunde i hele verden, jeg vil nødigt af med dem. Men knurrer de af vores datter uden grund, så er det farvel uden nogen chacher. Den chance ville jeg ikke kunne tage på min datters eller andre børns bekostning.

• #4   5. jul 2010 mit foreslag ville også være kasteration (jeg gav 1750,-) ja det er mange penge, og så ellers hegn (rivnet) til hunden i haven.. gerne 180højt og gravet lidt ned i jorden også .. så burde han ikke kunne komme ud (taler af erfarring *Gg*- havde en udbryger konge) ..

få ham undersøgt for sygdom da pludselig ændret adfærd kan skyldes smerter...

evt en adfærds tearpout(staves) eller aflivning hvis intet andet virker. men ja det tyder på dominans eller smerter .. syntes jeg det lyder til.

• #5   5. jul 2010 Altså min onkel har også en lab. og den blev kasteret og det hjalp MEGET !
    den er stadig dum, men det kun pga a opdragelse eller mangel derpå.
    så ville helt sikker give det en chance, det hjalp en del på bamse (:

min moster og hendes mand har også en lab tæve hun er også en smule agrasiv. er det noget der ligger til racen normalt?

det egentlig min mors moster og onkel ;D men hvem tæller smiley

• #6   5. jul 2010 Men chancen for at blive upopulær - JEG ville aldrig turde at ha en hund der knurre af mine børn og turde slet ikk satse på at det ville hjælpe at kasterere en hund på syv år. . Kunne du ikk prøve at tale med en adfærds behandler ?

• #7   5. jul 2010 marianne n - ville du ikke få hunden undersøgt for ect gigt? hofte noget osv:O ? jøsses.. nej jeg ville vælge dyrlægetjek - ingen smerter - aflivning eller omplacering

• #8   5. jul 2010 *for f.eks gigt ..

• #9   5. jul 2010 Jo jeg ville da få tjekket hunden for smerter. Men var der ingenting så aflivning, en hund der knurrer af børn uden grund skal i min verden ikke omplaceres..

• #10   5. jul 2010 Det kan godt være man siger at hvis man elsker sit dyr så er man lige glad med hvad det koster!!! men må nok sige at mig på barsel og min mand er kommer hjem på dagpenge så hænger pengene ikk på trærene som førhen!! skal lige siges at vi har brugt omkring 10.000 - 15.000 på den hund i forvejen i dyrelæge regninger så det ikk fordi vi har sparet på noget med ham og han får også noget af det bedste foder til 500kr om mdr osv!! så gider ikk høre på den kommentar!!! men når vores økonomi ser anderledes ud nu... har jeg ret til at sige jeg syntes at 2500kr er mange penge for en kasteration hvis det viser sig det ikk hjælper!!! og han i værstefald skal aflives : (

• #11   5. jul 2010 marianne, jeg ved ikke om jeg ville aflive eller omplacere, jeg ville aflive hvis den knurre uden grund - når den er undersøgt . men meget kan spille ind , mht en hund knurre..

• #12   5. jul 2010 Er der muligvis en tæve i nærheden som er i løbetid??? Det kan sagtens skyldes at han ændrer adfærd??? Men det kan også være smerter som andre siger...

Jeg ville nok få ham undersøgt...

Der er jo ingen garanti for at en kastration vil hjælpe, når han er så gammel... Men er da et forsøg værd..

• #13   5. jul 2010 Jeg tror ikke en kasteration vil virke på en hund der er 7 år. Før du vælger at prøve at kasterere så prøv den kemiske kasteration og se om det virker. Samtidigt du er ved dyrlægen så få den tjekket i hoved og r*v og gerne røngten af hofter og albue og få status på dem.
    et pludseligt skifte i humør osv kan tyde på at han har smerter og det skal man følge op på med det samme.
    Omplacering kan være en ide, men i må ikke skjule hvad der er årsagen til at i gerne vil omplacere.
    Dominans vil jeg ikke tro det er for at tisse indenfor er ikke noget tegn på dominans, og knurre ej heller. Tvært om tror jeg på at han er syg eller har smerter, evt utryg over nogle skift der er kommet på det sidste.

• #14   5. jul 2010 Har kontaktet dyrelægen og fortalte hende hvordan det hang sammen og om hun kunne hjælpe os på nogen måde!! og hun snakkede egentlig kun om at det var dominans!! så jeg kontakter dem nok lige en gang til så vi for ham undersøgt ; )
    det bare smader averligt han er blevet sådan for han var ellers en hammer god hund.. han elsker at hjælpe til med at hente post og bære vare ind osv!! og var så god mod alt og alle

• #15   5. jul 2010 ingen tvivl om det.
    en kastration hjælper tit, spørgsmålet er om han er for gammel til det virker nu ? vil også give de andre ret i at en hund der viser agrarsiv adfærd overfør børn eller mennesker generelt ikke burde om placeres (:

Så spørgsmålet er om du klar til at bruge de penge på den, uden at vide det hjælper 100% eller hvordan du har det med det.

Jeg synes på ingen måde du en dårlig hunde ejer hvis du træffer det valg du synes er bedst for jeres familie og jeres hund. men først ville jeg få ham tjekket ..

Personligt ville jeg få ham tjekket, evt få en adfærds terapeut til at kigge på ham, og høre hvad han/hun har at sige.. og så tage den derfra. sagde hun kastration ville jeg kastere ellers aflive.

• #16   5. jul 2010 Ja jeg tænker også at han kan have smerter. Det er deres måde at reagere på, de kan jo ikke fortælle det hvis der er noget galt. Så et allround sundhedstjek i første omgang ville da slet ikke skade. Hvis ikke der er noget, så kan kastration være en mulighed. Man hører tit om hunde, som vil dominere når der kommer småfolk og føler sig lidt overset.

• #17   5. jul 2010 Altså Emilia er 10 mdr nu....
    kan det være en efter rekation på at hun er kommet???
    altså han har aldrig før gjordt noget over for hende han har går bare hvis han ikk gider hende!! og han gå tit forbi hende og så for hun lige en slikke tur!! ad ; )

jo vi snakker også om det er en tæve der er i løbe tid for naboens hund stikker også af!! men som sagt har han aldrig stukket af før nu hvor han er 7 år..
    men i følge dyrelægen så ville det jo så også hjælpe med kastrationen hvis det er pga. af en tæve

• #18   5. jul 2010 nu siger nogen det nok ikke er dominans, og en siger i så fald tisser den ikke inde.. men det altså ikke rigtigt ? min onkels hundj var vild dominerende og ikke til at styre på ti tønder land. han pissede alle steder, indenfor, i bilen, op ad dit ben.. alle steder.. og det gik i sig selv ¨da han blev kastereret . han var dog kun 2 (:

• #20   5. jul 2010 Jeg kom til at tænke på hvad gør du rent i når han tisser indenfor?

• #21   5. jul 2010 jeg ville gå for kastration..
    det lyder som dominans i mine øre, også det med han har været glad for jeres datter og nu knurre. det kan sagtens være fordi hun er blevet ældre og skal leges meget mere med og sådan at han så er jaloux det meget set hos hunde.. og katte mm. og en kastration ville også hjælpe på det med at der kan være en tæve..

Prøv evt hundetræning ?

• #22   5. jul 2010 vi har brugt rodalon når han tisser indenfor!!

• #23   5. jul 2010 Jeg synes du skal få ham tjekket og hvis ikke der er noget galt, så få ham kastreret. Vores hund er kastreret der og vi fortryder det ikke et sekund

• #24   5. jul 2010 Og det kan sagtens være fordi der er en tæve i løbetid. Vores nabo har tæver og da de var i løbetid, var min hund ved at springe ud af vinduet (han er en jack russel terrier) og slog sig halvt fordærvet fordi han faldt ned og slog sig. Og han stoppede ikke!!! Nu er han kastreret og der er ingen som helst ting når vi møder en tæve i løbetid.. dejligt for ham også, han var jo helt rundt på gulvet før.

• #25   5. jul 2010 Blev også ret ked af det i går, da han knurrede af hende for han har aldrig nogensinde knurret af mig eller min mand!! og han er udover alle han ulykker så god så god!! og han er så skør nogle gange!! f.eks den anden dag var vi hos nogle venner der har en stor trampolin og der hoppede min vendinde og så sprang han lige pludselig op til hende uden hun kaldte eller noget på ham!! tænker også ville han gøre det hvis han havde ondt??? altså det skal selvfølgelig tjekkes!! men han blev ved med at springe om på den trampolin når vi håbede og han ville tumle!!

• #26   5. jul 2010 hov ikk håbede men hoppede

• #27   5. jul 2010 marlene - ja han kan sagtens være god , sagtens ville tumle, men jo mere din datter kan - kan det jo være at han ikke kan tackle hende .. jeg ved det ikke, jeg ville få et dyrlæge tjek NU for at få en afklaring.

er der ingen smerter må du gå det næste skridt , og tage en beslutning ..

• #28   5. jul 2010 Selvfølgelig skal det undersøges og vil aldrig tilgive mig selv hvis der skete min datter noget!

• #29   5. jul 2010 marlene, nej os dyreelskere må huske at det er for vores egen og børnenes skyld når vi skiller os af med et dyr ..

• #33   5. jul 2010 hej... tror han dominans over for din datter fordi hun er ny i familie og det er nok derfor han er begynde på at bruge hus som wc... tror ikke det hjælp med at få ham kastation.. måske lyde det hårdt med en aflive fordi jeg synes det ville være synes at omplacering en hund som er 7 år... håber du kan bruge det til noget

• #34   6. jul 2010 Penille:
    Ja han har engang vredet hoften... så vi har gået til kiropratkor nogen gange med ham. han kunne på et tidspunkt ikke gå og piv vi bare rørte ham! vi snakkede også om at i går om det grunden til han knurrede kunne være fordi han havde ondt! altså han havde lige været ude på en af hans springture og lå inde under spisebordet og halsede og havde lige fået skæld ud, ( han bliver utrolig flov) så kravler hun over til ham jeg kunne ikke se at hun når at røre ham, men det havde min mand så set at hun nåede at rører ham, hun piller ham i pelsen!! men om det kunne være fordi han havde ondt måske... altså det var "bare" et enkelt Krrrruuuuu og så skyndte vi os jo at få hende væk fra ham!
    puuh det gør bare så ondt! han plejer selv at opsøge hende og slikker på hende og her til morgen kommer han også over til hende "hun sidder over ved mig" men han lægger hovedet på hendes ben også vidre.. imens han smasker???? men det så også om det er mig eller hende han vil snakke med!

Fed skrift så skriver du < b > foran og bag ved sætningen lige som her < b > bare uden mellem rum mellem b og <> og hvis du skriver i. istedet for b. bliver det kursiv ; )

Kommentér på:
What to do??? (hund og laaangt)

Annonce