{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til jer på kontanthjælp. {{forumTopicSubject}}

Jeg har set en del skrive herinde, i en eller anden sammenhæng at de er på kontanthjælp.

Mit spørgsmål er så hvorfor er i det? Og ikke medlem af en fagforening? smiley

Jeg ved godt det er 500kr ca hver måned, men de penge er jo givet godt ud, hvis man skulle være så uheldig at blive fyret eller andet. Og det er jo en del mere man får end når man er på kontanthjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til jer på kontanthjælp.
  • #1   21. jul 2010 Er med i en fagforening, men den er gratis (teknisk designer) den er gratis så længe man er under uddannelse som teknisk designer. også skal man så til at betale når man er uddannet.

Jeg er på kontanthjælp fordi jeg aldrig har haft et rigtigt job (hvor jeg var blevet ansat af chefen) det har altid været jobcenteret som har fået mig ud i noget. Jeg har heller ikke styr på det med fagforening. men det får jeg nok den dag jeg er uddannet smiley

• #2   21. jul 2010 jeg havde pga min sygdom må slet ikke arbejde

• #3   21. jul 2010 Jeg er også syg og hænger simpelhen fast i systemet.

• #4   21. jul 2010 Camilla: Okay. hvad så ud i fremtiden når du måske engang finder job, vil du så stadig ikke meldes ind i en fagforening?
    Hvis jeg må spørge smiley

Jeg tænker bare at hvis du tjener fint på et arbejde og så lige pludselig mister det job, så skal man gå et godt hak ned på kontanthjælp. Hvis du derimod er i fagforening, så kommer du ikke til at mærke det helt på samme måde.

• #5   21. jul 2010 Lene: Dit valg kan jeg godt forstå smiley Det er næsten det samme ja. Nogle fordele er der da ved at være enlig smiley

• #6   21. jul 2010 Lene: Ja selvfølgelig smiley

Får han kun 6000 fra a-kassen? Hvorfor dog det?

• #7   21. jul 2010 Lene: Det er godt han er det, for ja 6000kr det er godt nok ikke mange penge. Hvor længe har han været på dagpenge siden de har sat ham ned? Det skal man da være ret længe før de gør det, skal man ikke?

• #8   21. jul 2010 Fordi jeg kun har været i uddannelse og på barsel, lige nu "søger jeg job" men det har ikke så gode udsigter da jeg er gravid, om 2 måneder går jeg på barsel og efter barsel starter jeg min udannelse op igen.........

• #9   21. jul 2010 Lene: Ja det gav mening smiley
    Jeg kender til en gammel arbejds kollega, hun har været uden arbejde i over 3 år. Og hun har hele tiden fået fuld dagpenge, også når hun har været ude i aktivering.
    Det er først nuher at de har sat hende på kontanthjælp fordi hun har gået sådan i flere år.. hmm. underligt.

• #10   21. jul 2010 Camilla: Du skriver at det giver godt at være på kontanthjælp men alligevel er du mega fattig som du skriver i logmenter hvordan hænger det lige sammen? Jeg synes ikke at det giver særlig meget at være på kontanthjælp og er det heldigvis ikke mere!

• #11   21. jul 2010 Fordi jeg sluttede uddannelse lige efter jeg havde fundet ud af jeg var gravid.. Og der var ingen der ville ansætte en gravid så nåede aldrig at få noget job-

• #12   21. jul 2010 Jeg synes nu heller ikke det giver godt men jeg vil heller ikke klage.....

• #13   21. jul 2010 JEg er på kontanthjælp da jeg havde arbejdet i England og ikke var i a kasse, kom så hjem til dk og nåede at optjene 12 mdr i a kasse men men men da jeg havde været sygemeldt de sidste 6 mdr havde jeg ikke optjent nok og røg så på sygedagpenge, barsel og kontanthjælp smiley

• #14   21. jul 2010 Nu er det ikke alle der laver "ingeting" når de er på kontanthjælp, jeg får ihvertfald ikke lov til bare at der gå derhjemme.....

• #15   21. jul 2010 Jeg er på kontanthjælp efter 9 års sygemelding/barsel. Og da jeg kom tilbage efter endt barsel med Noah satte de mig på KH istedet for sygedagpenge. Så man kan godt sige at jeg hænger fast i systemet. Bliver indstillet til skåne/flexjob efter barsel..

• #16   21. jul 2010 Jeg var i 37 timers aktivering med weekendvagter på et plejehjem og jeg havde præcis de samme opgaver og lavede lige så meget som dem der var ansat der. Der synes jeg ikke at kontanthælp var særligt meget i forhold til det arbejde jeg udførte.

Kommentér på:
Spørgsmål til jer på kontanthjælp.

Annonce