7. mar 2010 Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Sådan en mor-hjælp? Kom med råd? {{forumTopicSubject}}
Nu ved jeg tilfældigvis der er en masse kloge mennesker her inde.. og jeghar brug for et meget godt råd.
Det er sådan..
Min plan er at flytte til vordingborg efter min barsel næste år. og begynde på HF med en veninde der selv venter barn i Oktober.. Grunden til jeg vælger at flytte er at alle mine venner og veninder / bekendte er på sjælland, og det er der jeg fungere og har det godt. hvilket jeg synes er vigtig.. for at skulle kunne give Nena det bedste. så den beslutning er taget.. hele min familie bor så her i vestjylland, og selvfølgelig vil de blive savnet, men jeg fungere bare ikke her.
Problemet er så lidt min mor.. Hun vil gerne flytte fra den by hun bor i nu.. til der hvor jeg bor! men jeg ved fordi hun flere gange har sagt det, at det er for at komme tættere på mig og den lille. Jeg ønsker ikke min mor skal flytte pga a os. a flere grunden.
-Jeg kan ikke bo i samme by som hende, for så har jeg ikke noget liv. hun vil være her 24/7
-Hun blander sig alt for meget, og lader mig ikke være mig selv.
-Jeg ved det kommer til at fungere helt a h til.
men aller mest ved jeg jo allerede jeg flytter her fra.
Det ved min mor dog ikke, for så kommer vi bare mega op at skændes. hun ved jeg overvejer det. men ikke at beslutningen er taget.
Nu hun så begyndt at snakke om, at flytte til sjælland, hvis jeg gør det. og det egentlig fint nok for mig, for hendes kæreste bor i sverige.. så hun vil ikke være hos mig 24/7. og sådan.. men igen er jeg bange for hun flytter pga a mig. og ikke fordi det er det hun helst vil.
Jeg ved godt min mor bare vil have sine børn omkring sig.
men jeg vil ikke have skylden for hvis det slår fejl?
-for så kunne hun godt komme i tanke om ligesom at 'hænge mig op på den'..
Så hvad gør man, smiler man bare og siger ok?
eller hvad?
har prøvet at forklare hende hun må flytte hvor hen hun vil, men at det skal være for hendes skyld.. og ikke fordi jeg bor der. selvfølgelig ville det være dejligt at have sin mor like.. en time væk? men ikke i samme by det fungere bare ikke.
føler mig lidt ond..
´Så hjælp mig BG jeg aner ikke mine levende råd.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
jeg nyder og se mine forældrer lege med mine børn, mine forældrer bor 3-5 min. kørsel fra mig og min far og jeg er arbejdskollegaer og trods det har jeg nu stadig mit liv. jeg kunne slet ikke forestille mig ikke og ha dem omkring mig :o) så jeg er helt omvendt :o)
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Og det nemmelig det jeg har sagt.
men min mor tror jeg får utrolig meget brug for hende når den lille kommer. og selvfølgelig vil jeg få brug for hende nogle gange. men tror ikke det bliver så meget som hun regner med.
ser du..
da min mor fik mig kom hun ved min mormor og bedstefar hele tiden, de har praktisktalt fungeret som reserve forældre for os, og gør det stadig for mig.. vi boede hos dem lige da jeg blev født. og min mor har brugt deres hjælp rigtigrigtig meget..
Men mig og min mor er meget forskellige.
der hvor hun har MEGET brug for deres hjælp, vil jeg helst klare tingene selv. og klare det bedst selv. men det vil hun ikke rigtig indse omkring det med den lille. hun mener jeg bilder mig selv noget ind. men jeg ved jo godt det bliver hårdt.. men jeg ved også jeg nok skal klare det og blive en fantstisk mor.
Og for at være ærlig har jeg INGEN venner her i vestjylland selvom jeg er vokset op her. de siger mig bare ikke noget.
jeg har min lillebror og en fælles veninde med ham, men de ikke rigtige venner for det altid mig der skal kontakte dem. hvor imod dem fra sjælland især min veninde som jeg skal gå i skole med.. TIT skriver til mig først også.
mar 2010
Så har du sikkert også en kanon forhold til dine forældre.
det har jeg også, hvis mig og min mor ses i 3 dage i streg. men der efter bliver jeg irriteret over ingen ting. a den simple grund det hele drejer sig om min mor, siger du nej til hun kan låne penge a dig fordi du feks kun har 200kr til resten a måneden bliver hun mega sur. og de penge ser man ikke igen. når det så er sagt er hun også god til at hjælpe mig.
Men vi kan ikke ses hver dag, så bliver det drama på drama.
min mor har meget svært ved at acceptere, jeg kan lide piercinger, sjove hårfarver og tattoveringer. hun tror det oprør, og kalder det barnligt.
men det den jeg er, og det har jeg lagt på hylden her hvor jeg bor nu.. kun for at få fred.. men det har også gjort jeg ikke fungere.. for jeg føler jeg mangler en del a mig selv. ved godt det lyder dumt..
mar 2010
Ja på den anden side er jeg ikke sikker på hun flytter..
nogle dage vil hun, andre dage vil hun ikke s:
men vælger hun ikke at flytte... bliver der en helvedes ballade når jeg flytter. fra hele familien. men der har jeg det lidt sådan..
'nå ja men begynder de at skabe sig, går jeg bare min vej'
synes sku det på tide jeg som 20årig og snart mor til mit første barn.
bliver behandlet som voksen/selvstædigt menneske altså.
Camilla.
Ja jeg glæder mig også meget til at komme ;D
ville flytte ligenu hvis der var råd, lejlighed og alt det der til det.
mar 2010
det der med at have det 'bedst' med mig.
det tror jeg faktisk ikke, det eneste jeg har hørt i HELE min graviditet var.
'jeg er ikke bekymret for dig, og for min skyld kan du gøre hvad du vil. men Nena er en del af mig også.. og hun kommer sku før dig'
agtigt.
som i Nena er vigtig du mindre vigtig.
Sådan en mor-hjælp? Kom med råd?