gamle forældre {{forumTopicSubject}}
sidder lige og ser at Celine dion har født tvillinger - dejligt - hendes mand er 68 år så sidder jeg og tænker på ego-mig på 43 som dårligt tør tænke tanken om en lille mere ( nogen af jer ved jeg havde en missed abortion i uge 11 - et uplanklagt barn der bare har tændt mit ønske om en til helt vildt)
Men hvad pokker er forskellen ???
jeg ved godt at der er en biologisk forskel der gør at en kvinde ikke bliver ( naturligt) mor i en alder af 68 men hvorfor er det mere OK at være gammel-far end gammel-mor ??
min mand er da 100% ligeså uundværlig for vores børn som jeg er......
nå men bare lidt tanker fra mig på en kedelig søndag.....
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
dog kan jeg sagtens følge dig i din lyst til at få en mere - min mormor var 43 da hun fik min moster, så hun er 25 ligesom mig og har så lige mistet sin far (min morfar) (han blev 75) her for kort tid siden. og det er sgu en ung alder og miste en forældre i. men på den anden side er der jo ingen af os der er garanteret et langt liv, hvor vi får det hele med (børnebørn osv)
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
min mor var selv 44 da hun fik mig - men jeg har bare aldrig oplevet hende som "gammel" - hun var på mange måder en bedre mor end mine venners unge forældre ( det siger mine venner faktisk også den dag i dag )
men 68 syntes jeg sgu er alt for gammelt for en far - chancerne for at han lever til børnene er 20 OG er fit for figth er jo lille.
ingen kan garantere for hvor gamle vi bliver - måske bliver jeg 84 ligesom min mor og så er mit barn mindst 40 og kan vel klare sig selv endda velsignet med en stor famile......måske kradser jeg af i morgen - inegn ved det....
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 440
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Jeg ville personligt være rigtig ked af det hvis det var mig der var barn til gamle forældre.. Det kan sagtens være at får man børn i 40'erne og lever til de 80-90 år at man kan nå at opleve børnebørn og måske oldebørn, men kan man have lige så meget overskud/energi til sine børnebørn som bedsteforældre på 45 år?
Jeg ved da f.eks. mine bedsteforældre var lige midt i 40'erne da de fik deres første børnebørn og morbror og tante har så fået børn sent og mine bedstemor siger jamen hun har ikke samme energi til at passe og aktivere de yngste af hende børnebørn som hun havde med os andre..
Så der tænker jeg meget på hvad børnene går glip af i forhold til bedsteforældre og oldeforældre..
Min oldemor nåede forresten af opleve sit tipoldebarn, som er viktor inden hun døde her til september som 95 årig..
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
mar 2008
sjovt nok er det først her ved anton ( hvor de så er hhv. 65 og 72 ) at de "gider" ligesom de først er klar til at være "rigtige" bedsteforældre nu
min egen datter skal have barn samtidigt med at den jeg mistede skulle have været født ( 5 dage mellem termin) alle mine store børn sige at vi bare skal komme igang men.......
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Men som sagt er alderen ikke afgørende..
mar 2008
ligesådan hende i 5 kl ( der er man ca 11-12 år) herregud så har de været 32-33 år da hun blev født ! Ej altså det er da på ingen måde gammelt............der må da have været endet end alderen i det problem !!!
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
De havde ellers opgivet tanken om børn men klarer det super godt. Så jeg har en fætter der er yngre end min datter
mar 2008
jeg har lige været på ferie med min niece og hendes familie - hun er 32 og syntes vi er "lige gamle" så måske er jeg bare "ung af sind";-) eller bilder mig det ind....ggggg.......
nå nu må vi se - ingen beslutning er taget - men helt generelt syntes jeg ikke moderskabet eller moderevnen ligger i alderen - og rent faktisk syntes jeg at jeg er en bedre mor nu end jeg var da jeg var 22 og fik den første ( og der var jeg er udemærket mor men nu er jeg bare bedre
overskuddet og eftertanken ligger ikke i ens fødselsår - hvilket jeg igennem mit job bekræftes i hver dag - men dermed ikke sagt at man bare skal skide på alderen og blive ved med at få børn............
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Men jeg vill da ikke være den der siger stop, og føler man at man kan stå inde for det så fair nok. Så kan jeg kun sige held og lykke med bebsen.
gamle forældre