{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Sund og lækker mad {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Har i nogle lækre opskrifter på aftensmad som er sundt? smiley

Er på kur og vil gerne lige dele den glæde med jer, at jeg har smidt 4 kg på blot en uge. Og jeg sulter mig altså ikke smiley
Har bare foretaget nogle ændringer i kosten og begyndt at dyrke motion hver dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sund og lækker mad
  • #1   30. okt 2010 anne , tillykke smiley hvad har du gjort ?

    hm sund aftensmad er vel bare at tænke på fedtstoffet - spise sine 200g grønt hver aften (også hver middag) - kød med max 12% fedt , fast kød mætter længere smiley

    er du sej lader du være med at blande stivelse og kød ...


  • #2   30. okt 2010 linda - tænker man fedtstof (fedtprocent) og bruger hovedet skal det nok gå- eller den metode bruger min diætist - i grove træk

  • #3   30. okt 2010 Maiken
    Min kur startede faktisk for 2 uger siden, men steg først på vægten efter en uge, for har været rædselslagen for vægten, men nu kan jeg slet ikke stige af den igen. Så ved faktisk ikke, hvad jeg har tabt den første uge.

    Men det jeg har gjort, har været at stoppe med at spise slik, chips, drikke sodavand osv.

    Og før hen spiste jeg ikke morgenmad. Nu spiser jeg en skive rågi knækbrød med et eller andet stykke pålæg på og sommetider ingenting på.
    Til middag har jeg fået 1 skive rugbrød enten med banan eller makrel, et æble og en pære og til aften har jeg lavet en masse mad med alverdens grøntsager.

    En gang i mellem tager jeg et glas juice, for ikke at gå sukkerkold. Og så var der en dag jeg spiste en burger, men så længe det kun sker en gang i mellem, så har jeg sagt, at det er ok.

    Af motion cykler jeg hver anden dag og de dage jeg ikke cykler, der går jeg en lang tur. Cykler min. 10 km, når jeg cykler. Og det er i rask tempo, så pulsen er oppe smiley

    Er så stolt over mig selv, at jeg har smidt 4 kg på 1 uge. Det er gået meget hurtigere end forventet.


  • #4   30. okt 2010 Jo, og så har jeg fået brune ris og fuldkornspasta, hvis vi har fået noget der skulle pasta eller ris til smiley

    Har kun fået kartofler en gang på de to uger og det var til noget kylling.

    Og i weekenderne spiser jeg så noget grovbrød til morgenmad, når vi hygger os.

    Men til aftensmad tror jeg også bare, at jeg vil spise en masse grøntsager og lidt kød som i siger.. Men bare om i havde nogle lækre sammensætninger smiley


  • #5   30. okt 2010 Vi har lige fået aftensmad, rodfrugter (pastinakker, gulerødder og rødbeder)og squash stegt på panden, med stegte laksefiletter til. Jeg steger det i olie med låg over, så er det ikke nødvendigt med så meget fedtstof.
    Det er sundt og smager rigtig godt synes vi smiley
    Og godt gået med vægttabet, har selv smidt 11 kg på 3 måneder, men er gået lidt i stå igen. Men må se om jeg ikke kan tage mig sammen snart, det er svært når man har en sød tand..


  • #6   30. okt 2010 Super flot gået Anne :0)
    Jeg er selv den uheldige person af graviditets betinget sukkersyge, og jeg ved at den kost man skal spise når man har sukkersyge er noget nær det sundeste man kan gøre :0) Der er det vigtigt at man spiser grove grøntsager, og får nogle godt mættende kostfibre der mætter godt, det er med til at stabelisere dit blodsukker og gøre at du ikke går sukkerkold :0)
    Og ellers så skal du følge de andre kostråd som at spise små måltider ofte, og ikke meget fedt i kød og pålæg...


  • #7   31. okt 2010 linda, korek´t...

Kommentér på:
Sund og lækker mad

Annonce