27. apr 2008 Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Problemer med juleaften, hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Mine forældre blev skilt for 20 år siden og vi har siden da holdt jul sammen selvom de var skilt.
For 2 år siden fik min far en ny kæreste og siden der har familiesammenkomster været et problem.
Dette betyder nu at jeg ikke holder juleaften (jo den 23) sammen med min far, hvilket jeg jo meget gerne vil. Især så han også får lov at holde jul med sit barnebarn.
I år skal jeg holde hos min mor. Vi har holdt hveranden år henholdsvis hos svigermor og mor.
I år er det så gået helt galt. Det er tid til at være hos min mor, men nu mener både min svigermor og min fars nye kæreste at de også skal holde jul.
Det vil sige vi skal holde juleaften 3 dage i træk, den 23., 24. og den 25.
Jeg har skrevet til dem at vi bliver nød til at takke ned til at komme til juleaften den 23. og den 25 da det ellers bliver for uoverskueligt for ikke kun os, men også for Emma.
Så skriver min fars nye kone om vi så vil holde jul hos dem næste år. Men nu kommer problemet:
Så går der jo tre år i mellem jeg kommer til at holde jul med min mor og begge mine søskende og det samme for min kæreste og hans brødre.
Jeg synes det er piv ærgerligt at det skal være sådan her. Jeg aner ikke mine levende råd for jeg kan holde ud ikke at skulle være sammen med mine søskende hvert år, men fandme ikke hver 3. år altså.
Så nu tænker jeg at en løsning kunne være at jeg selv holdt jul hver andet år. Men jeg gider ikke have at min mor og far sidder og skuler til hinanden og ikke kan være i rum sammen. Men på den anden sidde er det sku også unfair hvis jeg siger at så holder jeg kun jul hos min mor.
Min mormor lever stadig og jeg har altid sagt at så længe hun lever vil jeg holde jul med min mor. Nu er problemet så at det kan jeg jo ikke bestemme så sidste år aftalte vi at det blev hvert andet år.
Det er nok lidt langt det hele, men jeg er i syv sind.
Jeg forstår ikke at de som voksne mennesker kan opføre sig sådan? Jeg bliver så sur. i 20 år har der ingen problemer været, og nu er vi lige pludselig blevet en skilsmisse familie med alt hvad det indebære. Det er så ærgerligt altså..
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 61 Svar: 213
Så kan godt sætte mig ind i det
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Desuden så vil min mor ikke holde jul den 23. Hun har, ligesom jeg, en mening om at juleaften det er altså den 24 og ikke over flere dage
Sigrid: Jo det bliver nok også løsningen i sidste ende. Men synes det er mærkeligt at min far og hans kone skal sidde sammen med min svigerfamilie juleaften. Men de(min svigermor) har selv foreslået at det kan løses sådan så det ku være en mulighed.
Det jeg bare er så gal over, er at de ikke kan opføre sig som voksne mennesker. Det kan vel ikke være så svært altså?
Desuden så vil alle sammen gerne have vi kommer til dem, altså at de står for alt julehalløjet og vi egentlig bare kommer og er:)
apr 2008
Jeg tror også jeg må prøve at få en snak med dem og så kan de blive inviteret til jul hos mig hvert andet år og så er det op til dem selv om de vil komme eller ej.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 6 Svar: 27
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 454
Min kærestes forældre er ikke sammen længere og hans mor bor i Sverige. Han har altid synes julen er en stresset tid, da han jo allerede i oktober/november skulle bestemme, hvor han skulle holde jul henne. OG samtidig med han valgte en, valgte han jo den anden fra. Hans mor vil gerne have os til Sverige i julen, men jeg kan slet ikke forstille mig en jul uden at se min familie overhovedet.
Så nu hvor vi har vores datter, har vi valgt at fra nu af, holder vi jul hjemme ved os selv! Folk skal være mere end velkommen til at komme, men juleaften er vi hjemme. 1 og 2 juledag er der julefrokost i begge vores familier og lille juleaften plejer vi at få risengrød hos mine forældre..
Sikke mange "vi plejer" egentlig sjovt, at man er så traditions bundet
Nu har jeg en meget glad og rolig kæreste, som for første gang i mange mange år, kan læne sig tilbage her op til jul og julen over, og bare nyde det. Og hvor under jeg ham det.
-Så her har det været svaret på alt kaos. Vi holder jul hjemme og så må folk komme til os, hvis de vil. Egoistisk, tja... man skal vel starte sine egne traditioner på et tidspunkt, så hvorfor ikke når man får børn
En lang smøre. Håber i finder ud af det. For julen bør være en hyggelig tid
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 419
men kan godt forstå det er svært for dig, heldigvis har jeg aldrig haft de problemer, da min mands familie er jehova og derfor ikke holder jul.
hmm blev måske lidt rodet, men håber du forstår hva jeg mener
apr 2008
Men indtil da er der virkelig problemer. Jeg hader det og er så ked af at mig og min søster er sat i klemme.
Min mor har også et barn med en anden mand. Men hun har altid været som en helsøster for mig og tænker aldrig på hende som anderledes. Dette besværliggøres også for min far og hans kone ser hende jo ikke som en del af søskendeflokken og det kan jeg heller ikke forholde mig til atlså... Åhr jeg bliver så skide indebrændt over at blive sat i en situation som jeg slet ikke slev har bedt om altså!
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
hvad med at du selv holdte jul, self med hjælp fra andre så du ikke står med det alene hver år..
så i år er det fx. din mor og resten af familien der kommer .
til næste år er det så din far der bliver inviteret og resten af familien..
osv.... så er det hvert andet år i er sammen ,.
apr 2008
apr 2008
jul 2008
du skal ikke fortvivle vi havde samme problem ...
Kan i ikke holde det ved din mor også self . hjælpe hende med det hele ?
og tage din mormor med ..
også kan i næste år tage det hjemme ved jer med din far ..
Jeg har haft både min familie og svigerfamilien sidste år og det er altså super hyggeligt ..
Men her er det sådan nu at .
i år holder vi det hjemme med svigerfamilien.
næste år hjemme ved mine forældre .
osv.
apr 2008
Men så er problemet at min storesøster ikke får holdt jul med min far og det vil jeg bestemt ikke byde hende.
For hvis vi får svigerfamilien på besøg, så er vi 14.. hvis vi så skal have min far og hans kone med og min egen søster så er vi altså 17 mennesker?? Det kan der næsten ikke en gang være i huset
Får helt sved på panden af alt det her tænkeri!
jul 2008
det kan jeg godt se det er ikke helt nemt det der
apr 2008
Problemer med juleaften, hjælp.