{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Sikke da en måde at handle på {{forumTopicSubject}}

Må sige at jeg er blevet noget chokoeret over en bruger herinde, havde til for nylig kun haft gode oplevelser med at handle på nettet, men skal da love for at det nu desværre er ændret..

Købte den 6. december en træstork herinde og da den ikke var kommet den 14. december blev jeg lidt urolig. Skrev selvfølgelig til sælger som skrev hun lige var kommet tilbage fra ferie og at den var kommet retur til hende, da posten åbenbart ikke havde kunne læse adressen, men at hun nu havde købt en stor kuvert og sendt den i.

Fair nok, den dukkede da også op efter 2 dage, men nu med et ødelagt næb, det var brækket i stykker og i kuverten lå der små røde stykker som var brækket af..

Skrev følgende til hende:
Fik storken igår med posten, men desværre er næbet gået en del i stykker under transport om det har været under første eller anden transport ved jeg ikke, men må sige at jeg ikke er helt tilfreds med det...

Der lå røde stykker i posen som var brækket af og næbet er ikke pænt mere... ????!!!!!!


Da jeg så logger på idag ligger dette svar fra hende:
det må være under posten på vej til dig anden gang. den fejlede ik noget da jeg sendte den til dig. har brugt 125 kr i det hele på at sende den til dig. så jeg har bestemt ik tjænt noget på at sende den. så kan hverken gøre fra eller til hvad der er sket under transporten .. du ville jo selv have den billigt. den koster 200 kr fra ny af... så næste gang du køber noget på netted så få det sendt med forsikring... for jeg har kun gjort mit bedste på at sende den til dig


Men ja det er da nok sket under trasporten, men kan da ikke se hvordan jeg som køber kan være ansvarlig for hvordan hun pakker de ting ind hun sneder, havde hun ment den skulle sendes som pakke, havde det nok været en idé at skrive i annoncen, men det stod der så ikke noget om.

Hvad hun har givet for at sende den og tjent på den er mig lidt uvedkommende, da hun jo har godkendt en pris da vi handlede, så syntes tværdigmod det må være hendes ansvar at tage den pris hun mener og incl. forsvarlig indpakning og porto.

Har aldrig før modtaget noget som har været gået i stykker under transporten da folk jo som regel pakker ind efter at det skulle kunne holde til at blive sendt med posten, hvilket jeg også selv gør.. Bruger selv en del aviser, bobleplast, bøljepap, boblekuverter mm. afhænger jo meget af hvad man skal sende.

Men denne var bare smidt i en boblekuvert og næbet havde så lavet helt hul på kuvertem, dette kunne man så have undgået, hvis man lige havde pakket lidt om..

Må sige at jeg er meget skuffet og er da også blevet blokeret af denne bruger, så kan ikke engang svare hende tilbage, men helt sikkert en bruger som jeg IKKE handler eller noget med igen, det er mangel på respekt overfor andre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke da en måde at handle på
  • #1   18. dec 2010 At hun blokerer dig, er jo nare tegn på at hun har rigtig dårlig smag i munden og godt ved at det er hendes fejl.

    Jeg er også af den opfattelse at det er os, som sælger/afsenders ansvar at pakke tingene forsvarligt ind og man ved jo godt at posten smider noget rundt med det.

    Man kan da også sige sig selv at en stork skal i en kasse og ikke i en kuvert....ikke den skarbeste kniv i skuffen smiley

    Er ærgelig på dine vegne...


  • #2   18. dec 2010 Ja syntes jo heller ikke det er mig som er forkert på den men hende og nok også som du skriver derfor hun har blokeret mig...

    Men jeg har da også sommertider solgt noget hvor portoen var mere end beregnet, men vil ikke gå på kompromis med indpakningen så har sa selv lagt det ekstra oveni.. Ja og har jeg ved en fejl skønnet det for meget, har folk enten fået deres penge igen ellers har jeg vedlagt frimærker for det som har været for meget..

    Syntes man skal være fair når man handler på nettet..

    Tænker da bare på hvad hun har sendt den i første gang, det er jo først da hun åbenbart modtager den retur at hun køber en stor kuvert.. Så hvordan har indpakningen været før. Ja for det er ikke alt det næb som manger der er at finde i kuveret, så hvor er det mon ??

    Men ja har termin her den 23. december og havde da håbet storken skulle ud og det kommer den nok også alligevel, bare med et noget ødelagt næb... Øvøv..

    Men hun er nu kommet på en blackliste, så jeg ikke løber i hende igen...


  • #3   18. dec 2010 Øv hvor træls .. Havde ellers faktisk overvejet at købe noget tøj af hende smiley

  • #4   18. dec 2010 Ja super øv, må ikke skrive hendes navn her så det gør jeg ikke, men så faktsik godt du også havde haft skrevet på storken..

    men ja ikke lige min kop te og syntes betemt ikke om måden hun ligesom vælger at håndtere det på, meget umodent syntes jeg.


  • #7   18. dec 2010 sys også jeg kan se den lidt fra begge sider, selvføælgelig skal man tænke sig om når man pakker ind (har selv 2 gange oplevet når folk sender i konvoluttter at de så har været åbne ved ankomst, men det er da heldigvis ikke faldet ud, der kunne mna jo godt lige have sat lidt tape på) men man vælger jo selv som køber om man vil betale for at få sendt som forsikret pakke eller uden smiley

  • #8   18. dec 2010 Jeg kan da som køber ikke se hvordan hun vælger at pakke hendes forsendelser ind, så netop sælgers ansvar at det man sender når frem til køber i god stand.

    Købte du noget af en på nettet og var det ødelagt ved ankost ville du nok også syntes det var sælger som skulle have tænkt over at pakke det forsvarligt ind, da du jo ikke kan se hvordan det bliver pakket ind..

    Men det er da om ikke andet hende som skal vurdere om det kun kan sendes som forsikret pakke og det var der ikke nævnt noget om i hendes annonce, så skulle man nok skrive det og havde så slet ikke givet så meget, da jeg så for samme penge kunne have købt en helt ny...

    Det er også sælgers pligt at kunne bevise at varen er sendt enten ved en pakkelabel eller en indleveringkvittering, om man så køber en eller ikke er man så sel vherre over, men kommer det så vidt at der bliver uenighed skal man som sælger kunne bevise at man har afleveret forsendelsen på posthuset..

    Jeg har da også sendt ting som skulle sendes forsikret og som pakke, men har oplyst dette i annoncen...


  • #9   18. dec 2010 Syntes bare man skal bruge sin sunde fornuft, man sender jo hller ikke glas i en kuvert eller en pose....

    Har selv lige solgt nogle babyalarmer og de blev ikke bare kylet i en kuvert, da jeg ville være sikker på de kom sikkert frem, men kan altså godt sendes uden forsikring, hvis man som sælger bare bruger sin sunde fornuft og pakker fosvarligt ind..

    Man bør pakke ind som man selv gerne vil have det leveret og syntes da at det er nemt bare at stikke halen mellem benene.. Der var jo sat / aftalt en pris og havde hun ment det var nødvendigt at sende den som pakke/forsikret burde hun som jeg har skrevet før have oplyst om dette, er jo svært at se hvordan hun har tænkt sig at sende, det er jo ikek alle som tænker lige langt...



  • #10   18. dec 2010 Man kan jo også bruge en kasse og stadig sende som maxibrev og det kommer da også helt frem, såfremt man har pakket det ind efter at det skal kunne tåle at blive sendt...

    Hvor mange af jeg vil betale 75 kr. for at få sendt noget til f.eks. 50,00 kr.


  • #13   18. dec 2010 Jeg kan godt se det fra begge sider, jo hun burde da ha pakket det ordentlig ind, men vil mene at som køber hvis man vil være det mere sikker på man betale det xtra i porto.. jeg råder altid folk der køber noget af mig til at få det sendt som pakke til 75 kr, da det er det sikre..
    men jeg pakker nu altid tingene godt ind før jeg sender det da jeg mener det er en del af ansvaret man har som sælger...
    men hvor er det da øv for dig at den er gået i stykker smiley


  • #15   18. dec 2010 Tænker bare på hvordan den har været pakket ind første gang da det jo ikke er alt næbet som er i denne pse hvor der næsten er hul helt igennem, fordi næbet er skarpt og kan bore igennem, dette kunne man nemt have undgået ved lige at vilke noget køkkenrulle mm. om det ville ikke koste meget ekstra men man ville bedre kunne sikre sig varen kom helt frem..

    Men jeg kan jo stadig ikke se om hun fra start har en kasse hun kan snede den i eller hvordan, så længe hun som sælger ikke råder mig til at få sendt forsikret regner jeg med at hun har undersøgt og styr på at den kan snedes forsvarligt selv uden at bleve sendt som pakke..

    Sælger jeg bare noget tøj eller ligende er det i mine øjne ikke nødvendigt at sende forsikret eller som pakke, men er det noget som kan gå imstykker anbefaler jeg at man sender som pakke, med mindre jeg kan se det kan pakkes forsvarligt ind som maxibrev, men syntes det er mig som sælger der kan vuredere det og ikke køber, da man jo ikke kan se hvordan og hvad sælger har tænkt sig at sende i.

    Men ja er skide ærgelig, især når man har ventet på den så længe og når dne så kommer er den ødelagt, så bliver man sku ærgelig.. At den man så køber ved ikke vil stå ved noget af ansvaret gør at jeg syntes man tager for let på tingene og ikke er "moden" nok til at sælge på nettet..

    Så hun er nu blacklistet og har også advaret andre om at købe fra hende..


  • #16   18. dec 2010 Forstår dig fuldt ud.. men igen derfor jeg altid som sælger råder til at man betaler de 75 kr i porto, det gør jeg så med alt jeg sender, men har også prøvet at miste ting i posten, smiley men ja hun burde jo helt klart havde pakket den bedere ind til at starte med...

  • #17   18. dec 2010 Irene, jeg har en stork du kan få jeg kan smide den ud til hende med badekarret, men kan det nåes inden din termin????

  • #18   18. dec 2010 Skal siges at jeg har handlet 69 private handler på nettet indenfor det sidste halve år og har ALDRIG mistet noget i posten og heller ikke fået noget som har været ødelagt. Har samtidig sendt 63 forsendelser afsted indenfor det sidste halve år og heller ikke her er noget forsvundet elelr ødelagt i posten.

    Så at man skal sende som pakke er jeg desværre ikke enig i, men igen er det jo forskelligt alt efter hvad der er tale om og alt efter hvad man som sælger anbefaler eller som køber gerne vil have sendt som.

    Syntes jo bare at man har et ansvar for at pakke forsvarligt ind, ligesom man også har et ansvar for at sende det man har solgt og modtaget penge for.

    Så ud af ialt 69 + 63 = 132 handler er det første gnag jeg oplevet noget ligende og nok også derfor det ryster mig og det som ryster mig mest er at man bare render fra det og ikke kan se problemet i det..

    Havde det været okay hvis det havde været omvent spøger jeg så lige ??

    Jeg har aldrig bedt om at få noget tilbage, lade købet gå retur mm, men påpeget at jeg ikke syntes det var acceptabelt at den var gået i stykker...

    Syntes jo ikke ligefrem hun har gjort sit bedste for at sende den til mig, for hvorfor kom den så retur første gang til hende og hvorfor var den pakket ind som den var..

    Havde det været mig som havde sendt og solgt så havde jeg da skrevet med køber og havde nok fundet ud af noget uanset hvad, havde helt klart ikke blokeret køber, det er mangel på respekt...


  • #19   18. dec 2010 Hvor er du sød susanne, ved faktsik ikke helt hvornår hun kommer herned men kan da godt være, har jo stadig lillesøster i min mave :O)

  • #20   18. dec 2010 Har lige fået en besked af hende på facebook om at hendes far er på besøg hos dem idag og tager badekarret med ned til os...

  • #21   18. dec 2010 Jeg har prøvet at jeg skulle sende noget til en veninde på sjælland det blev væk i posten og 3 gange har jeg sendt en gave til min mosters fødselsdag som er blevet væk i posten og 2 gange er noget min moster har sendt til mig blevet væk i posten... så derfor er det jeg efter de erfaringer råder jeg folk til at få sendt som forsikret, men det er selvfølgelig folks eget valg (:

    kan godt forstå du virkelig er skuffet, vil jo mene det er normalt at man pakker ting man sender forsvarligt ind...


  • #22   18. dec 2010 Kan du ikke sms mig finder den lige og ser standen på den og kan måske godt nå ud med den idag..... 28950721.... ps den er ikke voldsom stor den er købt på apoteket af min svigermor som syntes vi skulle have en ;0))

  • #23   18. dec 2010 Jo smider dig lige en sms, men ved ikke lige hvornår han tager hjem, men hvor er det sødt af dig. Hun skal jo nok komme om der er en stork eller ikke, syntes jo bare det kunne være hyggeligt der var en :O)

  • #24   18. dec 2010 har fået den sms lige tilbage

  • #25   18. dec 2010 Der findes da heldigvis også søde mennesker herinde og forhåbentlig også flest af dem, er sikker på at jeg efter denne handel ser lidt anderledes på tingene men det skal nu alligevel ikke gå ud over andre gode handler jeg har gjort og forhåbentlig kommer til at gøre igen...



  • #26   18. dec 2010 Køber har ikke noget ansvar så længe man ønsker uforsikret afsendelse.

    Jeg købte 2 ting på nettet forleden, og da jeg modtog pakken var indpakken ødelagt og den ene ting er åbenbart faldet ud under transport. Køber er ikke ansvarlig, fik jeg at vide. Det er bare mega træls smiley


  • #28   18. dec 2010 Ja, jeg mener selvfølgelig sælger.

Kommentér på:
Sikke da en måde at handle på

Annonce