{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

sara h
sara h
Tilmeldt:
3. jul 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

børn går glip af barndommen?? {{forumTopicSubject}}

Hey tøser

Jeg er igang med at skrive en opgave om at børn nu om dage går glip af deres barndom.

Min holdning er at jeg synes at tiderne har ændret sig meget iforhold til da jeg var en lille pige.

Når jeg tænker på ordet barndommen kommer alle minderne frem. Minderne fra da jeg var en lille pige på legepladsen. Jeg tror at vi alle har det på samme måde når vi tænker på barndommen. Det var den tid hvor vi alle var så ”uskyldige”, den tid hvor vi intet ansvar havde. Jeg kan tydeligt at hele min dag kun drejede sig om at lege og se tegnefilm

Jeg er kun 20 år, men når jeg kigger på de yngre børn i familien så har de facebook, smartphones, mærketøj osv. de går op i skoene er fra et vis mærke og ikke fra føtex osv.

Små piger går i bher, g-streng, sminke helt ned i 8-10 års alderen. eller ryger smøger (min lillesøsters klasse)
og drengene er ingen undtagelse, de tager i skole med håret sat, levis/g-star bukserne nede om røven, smykker osv. De holder vilde fester med alkohol uden forældre opsyn og forældrene er helt indforstået med det.

Hvad er jeres holdning til det? Altså nutiden barndom iforhold til jeres egen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn går glip af barndommen??
  • #2   30. jan 2011 Jeg syntes det helt vildt, jeg bliver 22i år, og Har en søster der bliver 12 i år, kan bare se på hende hvordan tingene er ændret.

    Frygter hvordan det er når min egen søn begynder i skole om 3år.


  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #3   30. jan 2011 Er 100 % enige med jer.

    det er sååååå synd synes jeg. For når jeg kigger tilbage på min barndom får jeg kun billeder af legepladsen, dukker, tegnefilm osv.
    De kommer ikke til at have den samme følelse tror jeg.

    Sabrina: det kan jeg godt forstå, frygter også hvordan det bliver når jeg engang får en lille baby. smiley


  • #4   30. jan 2011 Nu bliver jeg 27 i marts og da jeg var 10 mindes jeg ikke der var noget der hed mærketøj smiley Vi fik i jogginsæt til langt ind i 7-8 klasse. Vi fik på sodavands diskotek til 8 klasse. Vi fik internet på skolen da jeg gik i 6 klasse, men det var begrænset hvad vi måtte bruge det.
    Mine forældre købte en mobil tlf til min søster og jeg da jeg var 14, når vi skulle ud af ride, men den var så stor vi skulle have den i en mavetaske og det eneste den kunne var at ringe, hverken skrive beskeder eller andet. Fik min egen i slutningen af 9 klasse og fik først min egen computer da jeg var 18.

    Så der er stor forskel fra hvordan de unge har det idag. Jeg er ikke vild med udviklingen og vil da gøre mit til at mine børn får en barndom som min egen, men er også bevidst om, at det nok ikke er muligt som tiderne ændre sig.


  • #5   30. jan 2011 Øhh fik-gik smiley

Kommentér på:
børn går glip af barndommen??

Annonce