{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Skylder penge .. {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
- Jeg skriver for en veninde her inde. Hun har nemlig nogle problemer med en tidligere veninde.

Min veninde's tidligere veninde skylder hende nogle penge. Vi snakker omkring 750 kr.
Nu er de blevet uvenner, og hende her vil så ikke betale pengene tilbage. Min veninde har virkelig ikke særlig mange penge og vil selvfølgelig gerne have dem tibage, men hende den anden nægter at give hende dem.

Er der noget min veninde kan gøre? Kan hun melde hende til politiet, eller hvordan?

Det skal lige siges at min veninde måtte tage et ikea lån, for at låne hende her penge. Så hun har vist hendes kvittering fra ikea.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skylder penge ..
  • #1   31. jan 2011 Når der ikke er skrevet et gældspapir mellem de to, så er det desværre påstand mod påstand, og pengene er tabte.

  • #2   31. jan 2011 Catja - Hvad er de rigtige mennesker?

  • #3   31. jan 2011 ckh, det ved vi vist alle godt smiley tror nu bar d var en jookes smiley

  • #4   31. jan 2011 ok, ja det ville jeg også vil jeg blive

  • #5   31. jan 2011 så er det godt at vi har haft gode handler smiley god aften

  • #6   31. jan 2011 Merete - Selvfølgelig, jeg ville bare være helt sikker. smiley

    Catja - Tja, så er man jo så ikke meget bedre selv.


  • #7   31. jan 2011 Som de andre siger er det desværre sur *øv.
    Din veninde har skrevet under på at hun har lånt i Ikea, ikke "tumpe trunten" (kender hende ikke, men synes da uud fra hvad der skrives her at hun er tarvelig)
    Ergo er det veninden der skylder Ikea og dermed er den sag lukket.
    Det eneste din veninde kan gøre er at snakke med den såkaldte veninde og om muligt få tingene der er købt tilbage (eller pengene) men hvis veninden har tingene kan "trunten" få dem når hun har betalt veninden.
    Ved ikke hvad de er blevet uvenner over, men håber de får det løst...
    Håber virkelig at "trunten" er voksen nok til at se at selvom man er uvenner skal man stadig betale had man skylder.
    Man kan jo heller ikke blive "uvenner" med f.eks. Ikea og så slippe for at betale. Så ryger man sgi i fogedretten, RKI osv.


  • #8   1. feb 2011 Camilla - ENIG!!!!!

    Catja - Jeg kan sagtens sammenligne det, begge ting er ulovlige.
    Og så synes jeg ligesom med alderen at man vokser fra det, men sådan er vi jo nok forskellige :o)


  • #9   1. feb 2011 Tvivler også gevaldigt på at rockere i det hele taget gider bruge energi på sådan en petitesse som 750,- er for dem...
    Og forresten så er rockere altså også mennesker med liv og familier mange af dem, så det er da ikke fair at bruge dem som "bussemænd".


  • #10   1. feb 2011 Camille: lige præcis. Og nej det er ikke modne mennesker der kommer med sådan en udtalelse. Synes det er noget pladder, og især for "sølle" 750 kr.
    Havde været 7500 eller 75000 havde det været et andet problem, men stadig ikke noget man skulle belemre andre med for at indkassere dem.
    Og med Ikea kan man få lavet det til så små afdrag at man sagtens kan holde "næsen ovenvande" selvom man f.eks. er enligmor på kh eller hvad ved jeg.


  • #11   1. feb 2011 Det er jo lige så meget princippet i det.
    Éen ting er at være ærlig og sige man ikke har dem og så finde en løsning som med heste udstyret. Din veninde viste da at hun var interesseret i at løse problemet, selvom du fik underskud Camilla.


  • #12   1. feb 2011 Tak for svarene piger. smiley

    Ja det er rigtig dumt af hende at hun har lånt hende den anden penge, og jeg tror helt sikkert at hun har lært af sine fejl!


Kommentér på:
Skylder penge ..

Annonce