{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp og baby??
  • #1   25. feb 2011 Altså så skulle det være nu inden du fødte for begge har brug for rigtig meget opmærksomhed.. men det er selvf hvad man har tid og energi til;O)

• #2   25. feb 2011 Jeg ville vente med at købe en hund efter han er født smiley

• #3   25. feb 2011 altså jeg ville vente til man havde født og baby var lidt ældre. fordi du skal huske en hvalp skal ud mange gange om dagen helst 1 gang om timen. plus hvalpetræning - alene hjemme træning og så skal os have en masse opmærksomhed.

Jeg ville klart anbefale jer i at vente!!

• #4   25. feb 2011 ville bestemt os vente.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #5   25. feb 2011 Vil os syntes du skal få barnet til verdenen og få en hverdag op at stå, inden du tager sådan en stor beslutning smiley
    Både for din skyld.. Men også bebsen og hvalpen.

• #7   25. feb 2011 vent med hunden

• #8   25. feb 2011 Vil meget gerne høre om erfaringer smiley Vi har jo en hund i forvejen smiley Hun mangler virkelig selvskab og har været meget i sorg siden vi mistede den anden

• #10   25. feb 2011 I må lave noget med den anden hund - så den kommer videre i livet som ene hund !!

Kan du gå fra baby op til 1 gang i timen ??
    kan du gå fra baby når hvalpen har sovet. spist. leget. drukket. ???
    kan du underholde hvalpen samtidigt med at du underholder baby eller ammer ??
    Kan du overskue at den ødelægger ting - skider eller tisser på gulvet ???
    Kan du overskue at have den plus stadig have tid til den anden og derefter baby ???
    Kan du overskue hundetræning 1 gang om ugen - samt øve og træne dagligt med hvalpen - mens du skal klare voksen hund og baby ???
    Kan du lufte hvalp - voksen hund og have baby i barnevogn samtidigt ??

erfaringen er at mange dropper det og smider den lille hvalp på salgssiderne og så kommer af med den !!

Du skal huske hvalpe kræver faktisk mere tid end en baby !!

Kan du overskue det ???

den gamle hund skal lige vende sig til den nye daglig dag og så er det jeres ansvar at den kommer ud og ser tingene stadig er super fantastisk. måske meget mere end da den var nummer 2 hund !! hunde er ikk som mennesker som sørger osv - de skal bare lige vende sig til at være alene og så er det over.

• #15   25. feb 2011 og i værste tilfælde - hvad vil du gøre hvis du køber en hvalp nu og føder for tidligt - skal være indlagt nogle uger eller sådan noget ??

• #17   25. feb 2011 Altså hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at finde en hvalp, der er jo et godt stykke tid til du skal føde... 10 uger det kan man da sagtens gøre en hund renlig på den tid. Vores hund blev det da på 14 dage og havde næsten ingen uheld. Jeg ville personligt godt kunne få det til at fungere uden de store problemer.

• #19   25. feb 2011 Læste ikke alle indlægene smiley
    Jeg var gravid med min søn & valgte af få en hvalp der, det første stykke tid var der ingenting jeg havde go tid til af lære min hund hvordan & hvorledes.
    Jeg var så uheldig af jeg boede på første sal - så efter jeg havde født var jeg tvunget til af være ved min mor for jeg kunne ikke rende op & ned med hunden smiley Jeg fik så en ny lejlighed, men da vi kom til nyt hjem med have & sån var der intet i starten. Der brød helvede løs! Han fandt ud af & hoppe på bordet bare jeg gik i haven med min søn & spise hans mme. han bed alt i stykker & var bare en belastning!
    Jeg valgte så af komme af med ham, men det fortryder jeg inderligt, kunne ikke bare ringe til ny ejer & sige jeg ville ha min hund igen desværre. så da min søn var 3mdr tror jeg købte vi en ny hund smiley dog en lille hund denne gang også hvalp & det har virkelig ikke været hårdt!

Jeg synes du skal lade vær med af se på hvad alle andre skriver også følge dit hjerte (: Jeg ville personligt godt kunne overskue det smiley men jeg kender jo ikke dig & vil ikke kunne sige om du kan eller ej (:

• #20   25. feb 2011 jeg gjorde det da david var lille. Og havde samtidig to voksende dobermann og jeg fortryder så meget vi fik en lille hvalp oven i. Han fik ikke den træning han skulle have dels pga den lille og de to andre hunde. Ved godt du kun har en hund lige nu. Men jeg ville vente hvis jeg kunne gøre det om.

• #22   25. feb 2011 Vi fik baby'bailey (fransk bulldog) da Ea var ca. 5 mdr. og de er bare SÅ glade for hinanden (;
    Men det er et stort arbejde ..

• #23   25. feb 2011 Vent til EFTER du har født, og se om du kan overskue både barn og hvalp der.

• #24   25. feb 2011 Vent til efter du har født, som flere skriver så kræver både baby og hvalp meget opmærksomhed de første måneder. HVad nu hvis du får en kolikbaby? Eller at der (gud forbyde det) er komplikationer før og efter fødslen?

• #26   25. feb 2011 Tania - Man opdrager ikke en hund på blot 10 uger smiley - i så fald så skal hun nok i BR og finde en hund.

• #28   25. feb 2011 Tania - Der er jo INGEN garanti for at hunden bliver renlig på 10 uger, det er forskelligt fra hund til hund.

• #29   25. feb 2011 Tania-- Det er da virkelig heller ikke nok bare at at hvalpen er renlig. Der er da så mange andre ting der skal til før den fungere i en almindelig familie.

• #30   25. feb 2011 HVad med at købe en "brugt" hund? Altså en hund fra internat? Der sidder masser af hunde på 6-8 måneders, som andre børnefamilier har måttet opgive fordi de ikke havde tænkt over hvor hårdt det ville være, og så undgår du de værste hvalpe-løjer. *s*

• #32   25. feb 2011 Hehe kan høre der er mange meninger smiley Vi ved self godt hvor hårdt det er at få en lille hvalp og hvad det kræver smiley Den vi har kig på kan vi hente i morgen så det bliver enten den eller ikke før efter han er blevet født, men vi tænker self meget kraftig over hvad vi vil smiley

Vi lige tilføje at hunde godt kan føle sorg smiley Vores tæve spiste ikke de første 14 dage efter vi mistede den anden og vi var til dyrelæge med hende i mandags og han sagde også at det var en reaktion på sorg.

• #34   25. feb 2011 Mine forældre er opdrættere og de sælger ikke hvalpe til familier med børn under 5-6 år..... Måske der kunne gøres en undtagelse med et barn på 1-2 år, men kun fordi der er en hund i forvejen og barnet dermed ved hvordan man omgåes en hund!

Men et lille barn og en hundhvalp på samme tid er der altså bare for meget arbejde med!!! Min veninde købte hundehvalp, da hun gik på barsel og ja, den måtte hun af med....

Så ja, jeg ville vente!!!!

• #37   25. feb 2011 Mone-mor.
    Det forstår jeg bestemt ikke en dyt af.
    Børn har brug for dyr i min verden. Og dyr har brug for børn.
    Ea og Bailey har SÅ meget glæde af hinanden, og har ikk et sekund fortrudt de "fik hinanden" mens de begge var små ..
    Synes det er en decideret mærkelig holdning at de skal være 5-6 år. ??

• #39   25. feb 2011 Min søster har ikke mindre end 5 pudler og hun har 3 børn hvor den mindste er 2år og der har aldrig været noget, de elsker hundene og hundene elsker dem. Vi havde vores 2 med i julen og der var heller ikke noget, min lille niece var så god og forsigtig ved dem smiley

• #42   26. feb 2011 Ej vores hun skal ikke plantes hos min søster hvorfor skulle den dog det? For det første bor hun 150km væk og for det andet har vi allerede styr på hvad der skal ske når jeg føder smiley

• #43   26. feb 2011 Altså jeg kan ikke se problemet i at få den hvalp nu. Det synes jeg da bare du skal, i har jo en hund i forvejen så i ved jo hvad det handler om og hvordan man opdrager en hvalp og på ti uger er den da både renlig og opdraget. Det var vores som sagt... Så vildt og svært er det da ikke at have en hvalp - og der er da ikke noget skønnere end børn og dyr sammen. Lui elsker vores hund og kat - de hygger bare så meget og det har de altid gjort... Det lyder virkelig på folk som om det bare er det hårdeste i verden at have en hvalp og en baby sammen - det er det altså overhovedet ikke.

• #44   26. feb 2011 Nej det er klart - jeg taler også kun ud fra egen erfaring selvfølgelig. Jeg har aldrig haft så meget overskud som da jeg blev mor. Vil da også sige at Lui var utrolig nem som baby og vores hund var altså opdraget da den var 3-4 måneder. Så JEG synes i hvert fald ikke det var noget problem overhovedet smiley

Kommentér på:
Ny hvalp og baby??

Annonce