{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Ny lille hund. {{forumTopicSubject}}

Hej tøser.

Nogle af jer der ved hvordan vi lærer vores lille nye hvalp at sove selv nede i bryggerset? Vi skal ovenpå. Hvordan gør vi hende tryg? Vi har prøvet at lukke hende derned i korte øjeblikke men hun sidder og hyler med det samme. vi har lige fået hende i dag.

Hilsner Michele

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lille hund.
  • #1   7. maj 2012 Søg på alene hjemmetræning på nettet, så får u svar smiley det er en lang proces og jeg vil bestemt ikke anbefale jer at lade hende sove alene allerede nu, hun skal lige falde til først

• #2   7. maj 2012 Jeg ville nok ikke lade hunden sove alene de første nætter... Enten må hundekurven op ved siden af jeres seng, eller i må tage en madras ned ved siden af hundekurven!

• #3   7. maj 2012 Jeg ville heller ikke lade hende sove alene til at stsrte med - hun er lige kommet fra hendes mor og søskende....

• #4   7. maj 2012 Jeg vil også sige en af jer må sove i bryggerset sammen med den =)
    den er blevet heeelt alene i den store verden og nui vil de fremmede væsner lukke den væk fra den nye flok. Det bedste resultat vil være at lederen sover sammen med den til at starte med ;o)

• #5   7. maj 2012 Gider i svare på hendes spørgsmål og ikke "overfalde" hende, det vel de færreste der gider ligge sin madres ned til en hvalp som over pisser og skrider det hele, det knap så lækkert..
    Vi har altid selv ladet de hunde vi har haft sovet alene i bryggeset fra dag 1. Og det kun lige et øjeblik de hyler, så længe, de var kurv, legetøj og vand , så dør den bestemt ik, den skal nok klare det..
    Vi har selv lige fået hund og den sover i et hundebur i bryggeset, det en pappilon vi har og buret så så stort at der kan stå kurv, legetøj mad og Vand og alligevel kan den rende rundt.. Og har snakket med en hunde adfær eller hvad der kaldes o en hund skal Ikk ha mere plads end den kan stå op og vende sig, og de skal bare vendes til med det samme og være der hvor de skal sove. Vores hund er 20 uger og den er stadig i bur når vi Ikk er hjemme eller om natten,og det har den gjort fra dag 1 vi fik den. Og den er stadig ikk renlig og den bider alt i stykker, og den hylede også de første 5 min og nu den vant til dett

• #6   7. maj 2012 Uha kan huske det fra da min x og jeg købte hvalp... Egentlig måtte han hele stuen men kunne han ikke finde ud af så fik bryggerset og bade ærendet hvor han elsker at ligge og slænge sig .... Han tudet lidt de første nætter men så gik vi ud og beroligede ham plus vi var ude med ham nogle gange om natten for at få ham renlig...

• #7   7. maj 2012 Ha dens vand, mad og evt legetøj der så der er lidt der kan aflede... Mener også vi havde en trøje der lugtede af hans mor og søskende

• #8   7. maj 2012 De første mange nætter sov vores nye hvalp ved siden af mig på gulvet ved sin kurv - jeg havde en hånd nede ved ham. Efter den er blevet tryg ved os og huset sover han nu ude i gangen med en avis han besørger på om natten.. smiley altså vil klart sige den bedste metode at gøre hunden tryg og hurtigst lære den at være alene, er at starte i det små og langsomt.
    Eller vil det bare omme og bide jer i numsen en dag. smiley

• #9   8. maj 2012 Hunden bør sove sammen med jer smiley

Medmindre I går hjemme om dagen?
    Det er et flokdyr og at være alene en hel arbejdsdag, samt en hel nat er den slet ikke egnet til.

Så hundekurven op i jeres soveværelse, så den kan få lov at være med i flokken hvor den hører til smiley

• #10   8. maj 2012 Enig med ACS. Det er en lille bitte hvalp i vil separeret fra her, det er sgu lidt synd, og kan give den en rigtig dårlig start hjemme hos jer.

• #11   8. maj 2012 Hvis ikke hunden er tryg ved rummet, risikerer du at fremprovokere seperationsangst hos hunden. I skal starte med at gøre rummet til noget positivt, når rummet er et godt sted at være sammen med jer. Så kan i smide hundekiks/mad derud til den, og gå UDEN at lukke døren. Når hunden uden problemer er derude alene med åben dør, kan i gå videre til at lukke døren hurtigt og åbne den igen. Så hunden finder ud af at det ikke er farligt at døren er lukket, og langsomt øger i tidsintervalet hvor døren er lukket.

I kan også træne det med en plade/gitter for døren, indtil hunden slapper af derude. Så kan i begynde derefter at lukke døren.

Medhensyn til natten, ville jeg også råde jer til at sove med hunden. Evt. på den anden side af et gitter så hunden kan se/mærke jer. I kan også tage en kurv op i soveværelset, og langsomt rykke kurven længere og længere væk fra jeres seng.

• #12   8. maj 2012 Mor til Emil,Emma og lille Elias<3 *, der er da ingen der overfalder hende. Hun spørger om råd - og det får hun. Og det ser ud til BG for en gang skyld er enige, pånær dig. Hvalpen pisser og skider da ikke over det hele- du er der da til at lukke den ud og lære den at blive renlig?
    I min verden er en hund ikke bare en genstand som den er for mange andre.....

• #13   8. maj 2012 Ikke altid at hunden har det bedst med meget plads... Vores kunne ikke finde ud af det men da han kun fik gangen og badeværelset begyndte han at slappe af...

• #14   8. maj 2012 Mor til Emil... Og at den ikke er renlig og ødelægger alt kan så have rigtig meget at gøre med at den er blevet tvunget til at være alene så meget fra dag 1...

Jeg undre mig over hvorfor man anskaffer sig en hund uden at sætte sig lidt ind i hvordan og hvorledes starten for sådan en lille hvalp er?

Men til dit spørgsmål, skal den vendes til det, så skal det altid være en positiv ting... Det tager tid, men den kan sagtens vænnes til at være dernede, men personligt synes jeg det er synd at den skal være alene fra starten.

• #15   8. maj 2012 Vores sover i bur ved siden af vores seng, og den er lukket! Han render selv der ind når han har været ude om aftenen, inden vi går i seng! Vi fik ham som 10 måneder gammel og nu er han 3½ år, jeg startede nu med at ligge en trøje som enten min kæreste eller jeg havde haft på, ind i hans bur, så kunne han lugte os hele tiden. Han var også lukket ind i buret når vi ikk var hjemme indtil han var renlig

Pøj pøj med hunden

• #17   8. maj 2012 Uhh kender godt det med at være helt "grøn" på det område. Da vi fik vores første hund var vi fast besluttede på at hun skulle sove i køkkenet. Vi fik hende hjem og det blev sove tid og vi satte det lille myr ud i køkkenet og gik i seng. Den lille stakkels vaps begyndte selvfølgelig at hyle, hvilket jo er forståeligt nok eftersom hun lige var kommet fra hendes søskende flok. Vi gik derud, prøvede at berolige hende, gik i seng igen. Efter en times tid frem og tilbage endte den lille hvide vaps i sengen... Der kom ro på og hun sov helt igennem.
    Planen faldt helt til jorden for Misty sov altid inde hos os. Hun kunne selv vælge om hun ville sove i sengen eller i kurven.

De andre har vi også haft med inde i sengen i 1-2 uger fra efter vi fik dem hjem og så stille rykket dem ud af soveværelset.

Den sidst ankomne, Zoey som nu er 4 mdr, sover inde i Stuen sammen med Honey. Hende havde vi inde i sengen i 1,5 uge for hun er en meget meget blid hund af sind så hun søger meget kontakt. Men efter hun havde været ved os i 1,5 uge gad hun ikk sove når vi skulle i seng, der skulle der løbes rundt i sengen og det gad vi ikk. Så hun blev flyttet ind i stuen da hun virkede tryg hjemme hos os. Den første nat udenfor sove værelset var hun lidt ked, men det var mere noget piven end hylen, så det tog vi ikk så tungt. Det tog hende en nat at vænne sig til det.

Men til dit ptoblem vil jeg sige at der er en af jer der skal sove ved hvalpen der hvor I vil have hvalpen til at sove. I skal jo tænke på at den bette skid har været vant til mor og søskende omkring sig og nu er helt alene et fremmed sted. Når man får en lille hvalp skal man vente 1-2 uger med at lade den være alene, man kan starte alene hjemme træning efter en 1 uge, men man skal lige lade bette fisen vænne sig til sine nye omgivelser. Så fat i en madras og gør hvalpen tryg.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #18   8. maj 2012 Mia F: Kunne ikke være mere enig smiley

Gør bryggerset positivt som mia skriver og så kurven op til jer og ryg den lidt væk hver/hveranden dag så hvalpen har en "glidende" overgang fra jer til bryggerset.

• #20   8. maj 2012 Op ved siden af jer med den smiley Og når den har vænnet sig til jer (sin nye familie) kan man begynde at træne den smiley

Når den eks. skal være alene hjemme, kan en t-shirt eller et andet stykke tøj der lugter af jer, være godt at give til hunden, så den føler sig tryg smiley

• #21   8. maj 2012 Kære alle,

Tusind tak for jeres svar. Skønt med en masse meninger. Lille Sera har sovet ved siden af min mand i nat, og det er bare gået godt. Vi venter 1 - 2 uger med at prøve at putte hende i bryggerset. Igår aftes gik jeg rundt og ordnede ting i bryggerset imens hun gik rundt sammen med mig dernede. I dag har hun kunne ligge med et babygittert lukket imens hun har kunne se mig gå rundt i køkkenet. Lidt piv men mest bare ligget og kigget. Hun har fået masser af ros når hun bare lå stille og ingen opmærksomhed når hun pev.

Så tror nok det skal blive godt i den sidste ende.

Endnu engang rigtig mange tak for jeres mange svar.

Hilsner Michele og en meget træt lille hundehvalp.

• #22   8. maj 2012 Super godt at høre smiley Så får den lille den bedste start på sit nye hundeliv smiley

• #23   8. maj 2012 Det var dejligt at høre smiley God fornøjelse med den kommende tids træning!

Kommentér på:
Ny lille hund.

Annonce