1.175 visninger
|
Oprettet:
Ny lille hund. {{forumTopicSubject}}
Hej tøser.
Nogle af jer der ved hvordan vi lærer vores lille nye hvalp at sove selv nede i bryggerset? Vi skal ovenpå. Hvordan gør vi hende tryg? Vi har prøvet at lukke hende derned i korte øjeblikke men hun sidder og hyler med det samme. vi har lige fået hende i dag.
Hilsner Michele
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 144
den er blevet heeelt alene i den store verden og nui vil de fremmede væsner lukke den væk fra den nye flok. Det bedste resultat vil være at lederen sover sammen med den til at starte med ;o)
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 97 Svar: 564
Vi har altid selv ladet de hunde vi har haft sovet alene i bryggeset fra dag 1. Og det kun lige et øjeblik de hyler, så længe, de var kurv, legetøj og vand , så dør den bestemt ik, den skal nok klare det..
Vi har selv lige fået hund og den sover i et hundebur i bryggeset, det en pappilon vi har og buret så så stort at der kan stå kurv, legetøj mad og Vand og alligevel kan den rende rundt.. Og har snakket med en hunde adfær eller hvad der kaldes o en hund skal Ikk ha mere plads end den kan stå op og vende sig, og de skal bare vendes til med det samme og være der hvor de skal sove. Vores hund er 20 uger og den er stadig i bur når vi Ikk er hjemme eller om natten,og det har den gjort fra dag 1 vi fik den. Og den er stadig ikk renlig og den bider alt i stykker, og den hylede også de første 5 min og nu den vant til dett
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
jul 2010
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Eller vil det bare omme og bide jer i numsen en dag.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Medmindre I går hjemme om dagen?
Det er et flokdyr og at være alene en hel arbejdsdag, samt en hel nat er den slet ikke egnet til.
Så hundekurven op i jeres soveværelse, så den kan få lov at være med i flokken hvor den hører til
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
I kan også træne det med en plade/gitter for døren, indtil hunden slapper af derude. Så kan i begynde derefter at lukke døren.
Medhensyn til natten, ville jeg også råde jer til at sove med hunden. Evt. på den anden side af et gitter så hunden kan se/mærke jer. I kan også tage en kurv op i soveværelset, og langsomt rykke kurven længere og længere væk fra jeres seng.
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 144
I min verden er en hund ikke bare en genstand som den er for mange andre.....
jul 2010
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Jeg undre mig over hvorfor man anskaffer sig en hund uden at sætte sig lidt ind i hvordan og hvorledes starten for sådan en lille hvalp er?
Men til dit spørgsmål, skal den vendes til det, så skal det altid være en positiv ting... Det tager tid, men den kan sagtens vænnes til at være dernede, men personligt synes jeg det er synd at den skal være alene fra starten.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 660
Pøj pøj med hunden
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 18 Svar: 104
Planen faldt helt til jorden for Misty sov altid inde hos os. Hun kunne selv vælge om hun ville sove i sengen eller i kurven.
De andre har vi også haft med inde i sengen i 1-2 uger fra efter vi fik dem hjem og så stille rykket dem ud af soveværelset.
Den sidst ankomne, Zoey som nu er 4 mdr, sover inde i Stuen sammen med Honey. Hende havde vi inde i sengen i 1,5 uge for hun er en meget meget blid hund af sind så hun søger meget kontakt. Men efter hun havde været ved os i 1,5 uge gad hun ikk sove når vi skulle i seng, der skulle der løbes rundt i sengen og det gad vi ikk. Så hun blev flyttet ind i stuen da hun virkede tryg hjemme hos os. Den første nat udenfor sove værelset var hun lidt ked, men det var mere noget piven end hylen, så det tog vi ikk så tungt. Det tog hende en nat at vænne sig til det.
Men til dit ptoblem vil jeg sige at der er en af jer der skal sove ved hvalpen der hvor I vil have hvalpen til at sove. I skal jo tænke på at den bette skid har været vant til mor og søskende omkring sig og nu er helt alene et fremmed sted. Når man får en lille hvalp skal man vente 1-2 uger med at lade den være alene, man kan starte alene hjemme træning efter en 1 uge, men man skal lige lade bette fisen vænne sig til sine nye omgivelser. Så fat i en madras og gør hvalpen tryg.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Gør bryggerset positivt som mia skriver og så kurven op til jer og ryg den lidt væk hver/hveranden dag så hvalpen har en "glidende" overgang fra jer til bryggerset.
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 732
Når den eks. skal være alene hjemme, kan en t-shirt eller et andet stykke tøj der lugter af jer, være godt at give til hunden, så den føler sig tryg
nov 2008
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 38
Tusind tak for jeres svar. Skønt med en masse meninger. Lille Sera har sovet ved siden af min mand i nat, og det er bare gået godt. Vi venter 1 - 2 uger med at prøve at putte hende i bryggerset. Igår aftes gik jeg rundt og ordnede ting i bryggerset imens hun gik rundt sammen med mig dernede. I dag har hun kunne ligge med et babygittert lukket imens hun har kunne se mig gå rundt i køkkenet. Lidt piv men mest bare ligget og kigget. Hun har fået masser af ros når hun bare lå stille og ingen opmærksomhed når hun pev.
Så tror nok det skal blive godt i den sidste ende.
Endnu engang rigtig mange tak for jeres mange svar.
Hilsner Michele og en meget træt lille hundehvalp.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Ny lille hund.