{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Bøvl med kommunen :S {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at det ikke er planlagt jeg er blevet gravid og er på sygedagepenge pga mit knæ (korsbåndsskader) som ikke kan laves efter 8 operationer.
Var ved lægen d 3 for at få lavet nogle skemaer ang arbejde og sådan det var her vi opdagede jeg var gravid. Igår modtager jeg så et brev om at de ser mig som raskmeldt ud fra lægeerklæringen selvom der står skånebehov og muligvis aktivering i få timer dagligt da jeg har så mange smerter.
Så nu står jeg uden penge med en tyk mave og knæ og hofter der gør ondt som ikke kan gøres noget ved da jeg ikke kan tage smertestillende pga babyen.

Jeg er helt ulykkelig for vi skal bygge om for at have plads til prinsessen smiley

Hvad skal jeg dog gøre kommunen nægter at hjælpe mig og ingen ved hvad de andre laver derinde. Kan det virkelig passe man skal falde tilbage i en depression pga dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med kommunen :S
  • #1   18. sep 2008 Kan du ikke snakke med din læge om det ??
    altså få en læge erklæring det er jge sikker på..
    men hold kæft en skod kommune du har smiley


  • #2   18. sep 2008 så vidt jeg ved var det ikke en raskmelding i havde lavet?? men de skal sku hjælpe dig.. du er nødt til at være hård ved dem.. hiv dig selv op i hårrødderne og ring til din læge og fortæl ham det hele! tag en ting af gangen for de SKAL sku!! men de gider ikke.. derfor skal man sku være lidt hård<! taler af erfaring!! smiley
    held og lykke smiley


  • #3   18. sep 2008 hej
    jeg er lige gået på barsel igår, og har været i skåneaktivering pga dårlig ryg.
    så jeg kom ud i noget montagearbejde, og jeg tænker at hvis du nu kun skal være der et par timer om dagen, tror jeg det ville være godt for dig at komme lidt ud, og da det montagearbejde bare er hvor du skal sidde på en stol og fx putte mærker på æsker eller pakke skrå eller hva man nu bliver sat til, men stadig hvor du sidder på en stol og du kan holde de pauser du har brug for. jeg havde det rigtigt godt der hvor jeg var, og selvom jeg har barsel fra igår a, så havde jeg tænkt mig at tage derud på mandag og så længe jeg nu kanm så jeg stadig ik bare skal gå derhjemme, men komme ud og snakke med nogle rare mennesker.

    og hvis det kun er et par timer, så har du resten a dagen til at ordne prinsessens værelse. smil

    men hvis du helst vil være hjemme, så er der vel ik andet for end at kontakte din læge og sige du gerne vil sygemeldes.
    men sys du skal give det en chance. smil


  • #4   18. sep 2008 Hvis de anser dig som raskmeldt, så må de jo give dig kontanthjælp.

  • #5   18. sep 2008 hej nana.
    jeg er desværre i samme (ja eller var) båd
    når man ejer noget af værdi så må de nægte dig kontanthjælp, af en eller anden grund skal man trampes på og kæmpes imod...
    jeg har desværre kæmpet i over 6mdr og har nu helt opgivet for de finder hele tiden en ny lov der bekræfter at jeg ikk har krav på noget, så nu må jeg leve af det jeg har mens jeg er på barsel...


  • #6   18. sep 2008 Hejsa..

    Ville lige høre om du har taget din fagforening med ind i det? De kan tit hjælpe dig igennem, for de kender paragrafer osv... Sys du skal prøve at tag dem med i sagen hvis ikke allerede du har det...


  • #7   18. sep 2008 hejsa har selv meget bøvl med min kommune men jeg plejer altid at tage røven på dem inden de tager røven på mig . du skal bare overdrive med alt hvad du kan til lægen eller kommunen .. og du skal bare være kold mod dem og sige din menning . de sagde til mig jeg sagtens kunne lave noget mens jeg går gravid så sagde jeg bare Nej jeg kan ej og de prøvede at tvinge mig ud af kommunen så jeg ikke skulle få penge så blev jeg sur og siger til dem i skal hjælpe mig skal snart være mor der ikke noget der hedder de ikke vil hjælpe de SKAL hvis du intet arbejde har . så begyndte de igen og sagde så fint nok vi for se hvem der for sin vilje så gik jeg min vej op til lægen løj dem direkte op i hovedet og sagde jeg har det ikke så godt for tiden , når jeg går blir min mave hård kan max gå i 10-20 min ellers for jeg det meget skidt flimmer for øjenene og videre og videre er blevet sygemeldt til jeg føder og for mig en skanning 1 gang om måneden . det da ikke skidt smiley .. men håber hvertfald det lykkes for dig . hvilken kommune har du smiley
    Mvh .


  • #8   18. sep 2008 Min læge ved hvordan jeg har det. Og hun har ikke sagt jeg er rask så hun forstår heller ikke hvad der sker for dem. Men har klaget over sagen til kommune og så skal den videre til beskæftigelsesankenævnet.
    Men det er godt nok bare hårdt at kæmpe med det også synes ikke jeg har lavet andet end at kæmpe med dem siden ejg blev sygemeldt.


  • #9   18. sep 2008 Jo for det er jo netop det de har gjort men overvejer at få hende til at skrive at jeg er sygemeldt på ny grundet en knæskade og så starte forfra i systemet selvom jeg synes det er helt forrykt

Kommentér på:
Bøvl med kommunen :S

Annonce