alkoholiker falder i {{forumTopicSubject}}
Nogen der har en alkoholiker i familien eller tæt på? Jeg ved snart ikke hvad man kan stille op. Det er en lang historie. Min mor har drukket af flere gange, begyndte da min søster og jeg var små´og min far døde. Efterfølgende er hun faldet i flere gange og har være langt ude hvor vi har boet hos hende og hjulpete hende op igen. Men denne gang er det anderledes, vi bor begge langt fra hvor hun bor, min kæreste og jeg har en datter på 2år der er det vigtigste, og ikke skal tabe noget pga hende. Så hvad fanden gør man? Jeg kan jo ikke tvinge hende i behandling, og jeg kan heller ikke vide hvor slemt det i virkeligheden står til. HUn kommer aldrig og alle aftaler bliver aflyst,. Men som mit liv er nu kan jeg eller min sæster ikke rive en uge ud af vores liv og flytte ned og sørge for hende.. hvad søren stiller man op, hvor er det ærgeligt..
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 184 Svar: 987
Nej det er ikke let når dem man holder af ødelæger sig selv.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Jeg har Selv en misbruger mor:/ som er som du beskriver din nog. Og meget ustabil!!
Jeg har prøvet St hjælpe min mor hele mit liv jeg har beskyttede hende forsvaret hende og troet jeg kunne rede hende gang på gang!!
Min mor var for to år siden meget ubehagelig overfor mig, fx hun slog mig o benægtede jeg måtte gå med min datter selvom vi kun var på besøg!
Jeg stod med mine to børn på armene og valgte at nu vat grænesn nået! Måden min mor var på trak mig i kælderen!!
Jeg droppede min mor!! Jeg skar hånden af hende!!
Jeg fortalte hende hvorfor St jeg simpelthen ikke kunne være mor
For hende og klare alle tong i hendes liv!!
Hun er kommet med alle mulig undskyldninger som jeg udemærket viste jo ikk ændre virkeligheden!!
Mine børn kender ikke deres mormor, men ved du hva?? Vi har det SÅ meget beder uden hendes tilstødeværelse i vosres liv!!
Jeg har aldrig været stærkere!!
Mit råd er: TÆNK KUN PÅ DIG SELV!!
Tænk på din datter og drop at rede din mor!
Ville hun redes var hun blevet det!! Du ikke hendes coach du hendes datter og vil hun have sig i sit liv skal hun respektere den title til dig!!!
Stort kram til dig søde!!
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Har selv en far som har været alkoholiker i en del år.
Nu skal det ikke misforståes det jeg skriver, men min far fik i december sidste år konstateret kæbekræft, og fik fjernet denne. Det har så været held i uheld for ham og os, men det har betydet at han ikke endnu kan bruge tungen og munden, og det vil sige at han ikke kan spise eller drikke. Han har et par gange prøvet at tage en tår øl, men der går infektion i såret i munden hver gang.
En alkoholiker i familien er = hele familien lider. Alkoholisme er en sygdom, som ikke kun alkoholikeren lider af, men hele familien gør også. Især når det er en i den helt nære familie.
Jeg synes du skal se sådan på det, at vil hun have din hjælp, så skal hun nok tage imod den. Hun ved hvor du er og du kan ikke tvinge hende i behandling. Hvis hun aflyser aftaler, så er det fordi hun er faldet i igen, og ikke vil have at i ser det, og så er hun ikke klar til at modtage hjælp.
Vi har mange gange forsøgt at hjælpe min far, men han har ikke været klar til det. Så derfor ser vi kræften fra 2 sider, både en god og en dårlig. Den har hjulpet ham af med et problem, men også givet ham et nyt...
feb 2009
aug 2010
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 33 Svar: 181
min far er alkoholiker og været det alt den tid jeg kan huske, jeg har altid beskyttet ham og kunne ikke bliver sur på ham ligemeget hvad han gjorder. jeg er selv blevet en pige som ikke stoler på folk og meget nervøs når jeg er sammen med fulde mennersker der for har jeg aldrig drukket for jeg vil ikke ende som ham.
Men for 4 uger siden, blev det nok for mig langt om længe, og har ikke snakket med ham siden da det er nok han ødelægge sit eget liv på at drikke. Mange siger tag en snak med din mor men helt ærligt hvor meget tror du hun høre efter når hun er fuld, har prøvet det en masse gange med min far og det hjælpe kun en uge og så har han glemt det. undskyld men sådan har jeg det. tænk på din datter skal hun leve med svigt, når hun glæder sig til mormor kommer og så kommer hun ikke aligevel så er det dig der står med ulykkelig pige. håber du forstår.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
de andre der er tæt på i familien ( svigerfamilien) vil jeg ikke udtale mig om overhovedet - men når de er på besøg er det max 1 liter vin til den ene og 3 øl til den anden ellers er det motel - et spark i røven osv , der er ikke alkohol , ikke engang vin til maden til de større samkomster vi holder, bliver der købt noget (de selv køber) jah så må de forlade barnedåb etc..
^^man skal ikke finde sig i alt, jeg ville ikke tage steder for at hjælpe sådan en - familie eller ej - så det er mit råd til dig- skid hul i hende og pas din egen familie -lige som jeg
jul 2008
feb 2009
feb 2010
Hva med at undersøge behandlings mulighederne?? Også fremlæg det for hende søg det med hende på kommunen??
feb 2010
jul 2008
husk at du i jeres forhold ikke skal bruge energi på at være den voksne overfor hende , det er hende der drikker den næste , hendes valg -det hun vil (i mine øjne) spilde sit liv på , ja hårde ord, men har det tæt på og derfor har jeg nu den stærke mening - jeg er en af dem der mener at alle alkoholikere der ikke vil stoppe skal sendes med en enkelt til grønland og blive der
-så de ikke genere os andre og ødelægger samfundet, køre sprit og slår folk ihjel osv osv osv
feb 2009
Som Linda skriver er der flere grader af det at være alkoholiker. Min mor har alid passet sit job, bor i eget hus betaler sine regninger og lever udadtil et helt normalt liv. Men hun får de her dyk indser det er forkert kommer i behandling og så lever hun tørlagt nogle år før hun falder i igen. Jeg vil gerne hjælpe hende igenem igen hvis det kan give hende måske 5 tøre år igen før hun falder i hvis hun gør. Min mor ved til forskel fra det i skriver heldigvis godt hun har et problem når man konfrontere hende med det når hun er langt nok ude. Men hver gang har vi selv hjulpet hende og suppleret med antabus fra lægen, det er bare ikke muligt denne gang. Der skal nok behandlinghjem til denne gang hvis hun er klar nu...
alkoholiker falder i