{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Kan slet ikke stoppe med at tude :( {{forumTopicSubject}}

Der er nok mange af jer der ikke kan sætte sig ind i hvordan det er .. MEN, men elskede springhest skal sælges!
Mine forældre har ikke længere råd til at betale staldleje osv for ham, og jeg har heller ikke råd til det - og især ikke nu når jeg skal have en lille.
Jeg overtog min hest fra min lillesøster da hun døde, så han betyder enormt meget for mig!!
Jeg føler at jeg sælger det sidste jeg har tilbage af hende.
Ved godt at det "bare er en hest" - men hod kæft hvor gør det dog ondt langt ind i mit hjerte. Har tudet hele aftenen og kan slet ikke stoppe. Hver gang jeg tænker på en anden pige skal have ham, bryder jeg helt sammen.
Bebrejder ikke mine forældre - det jo en ærlig sag at de ikke har råd. men ja smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan slet ikke stoppe med at tude :(
  • #2   16. okt 2011 Kan godt sætte mig lidt ind i hvordan du har det. Min hest står nok og skal aflives da den står hos mine forældre og de ikke har tid/gider passe ham længere.

    Jeg fik ham i 95 da han var 2 år så han har været med mig i mange mange år. Kan slet heller ikke overskue det, men kan også godt se det fra deres side at det er træls at de skal være afhængig af ham, når jeg ikke bruger ham. Men han har jo været en stor del af mit liv.

    Og nej, han er ikke bare en hest. Ville det være helt utænkelig at få en til at få part i ham? Så du ikke skulle helt af med ham...


  • #3   16. okt 2011 Det er jo IKKE BARE en hest. Det var din søsters, og den er bevis på at hun har æevet, rørt den, redet den og elsket den.
    Kan godt forstå du er ked af det, og det skal du bare give dig selv lov til...

    Men kan du ikke leje den ud, skrive en kontrakt som kan ophæves når du igen får råd...

    Havde jeg bare et landbrug, så måtte han ha stået gratis...


  • #4   16. okt 2011 æevet= levet. Tårene kom i vejen...

  • #5   16. okt 2011 Årh:( har ondt af dig. Nu har jeg det ikk med heste, men med hunde. Men et dyr er ikk bare et dyr. Og slet ikk i dit tilfælde når det har været din søsters. Kender du pigen der skal have ham?
    Tænker også om der ikk kunne findes en løsning, så du/i kan få ham tilbage igen når pengene er der.


  • #6   16. okt 2011 hvad med at finde en der evt. vil have halvpart i ham, så I deler udgifter?

  • #7   16. okt 2011 Theas mor.

    Vi haft en meget dårlig oplevelse, da vi solgte vores pony. De splittede hende fuldstændig. Hun havde ikke de bedste ben og vi sagde de ikke måtte ride på et tungt underlag, da hun ikke kunne holde til det, men det gjorde de og hun begyndte at halte 2 mdr senere. Vi lånte min søster pony ud engang og han blev nærmest sultet. Ingen kunne kende ham igen da vi fik ham hentet hjem 1/5 år senere da han havde tabt alle muskler og lignede et gammelt øg og ikke en fuldblodsaraber på 6 år.

    Min hest her kun haft 2 hjem, der hvor han blev født og hos os. Han bliver snart 20 og kan ikke bære hvis han skulle komme et sted hen hvor de ikke var gode ved ham, udnyttede ham eller risikere han skulle ende livet som rideskole hest. Det har han simpelthen ikke fortjent.

    Jeg arbejder meget på at finde et sted, hvor de evt mangler en selskabshest i nærheden af hvor jeg bor, så jeg stadig kan se ham og man evt kan lave en aftale om at de kan låne ham og jeg kan få gratis opstaldning. Men det ser desværre ikke ud til at lykkes.




  • #8   16. okt 2011 ikke 1/5 år men 1/2 år

  • #9   17. okt 2011 Kan kun sætte mig ind i hvordan du har det... Hvad med en part i en tid?

  • #10   17. okt 2011 I min verden er det ikke bare en hest. har selv aflivet 2 heste og en hund i årenes løb - og hvor er det en modbydlig følelse at stå med afgørelsen om hvad der skal ske med dets liv =(
    Du har ikke mulighed for at sætte den et privat sted hvor det er billigere? SÅ evt undvære ridehus osv?


  • #11   17. okt 2011 altså "bare" fordi man ikke har råd til opstaldning er salg jo ikke eneste udvej, billigere sted? halv part på? udlåne?


    kan godt sætte mig ind i det - føj føj, men ens forhold til dyr ændres nå man får børn , det gjorde mit i hvert fald .


  • #12   17. okt 2011 øv hvor træls for dig smiley
    kan godt sætte mig ind i din situation. Jeg kom af med min i august, da det med min kærestes arbejdstider og at han kører meget udlands ikke kan hænge sammen med to børn smiley til mit held ville gamle ejer ha ham igen. Så han kom tilbage til nogen han kendte. men de 8,5 år med ham var hårdt at sige farvel til. heldigvis får jeg update hver dag på hvordan det går ham,


  • #14   17. okt 2011 Theas mor.

    Hvis det er mig du spørger, så bor jeg ved Brande smiley


  • #15   17. okt 2011 Det jo ikke bare en hest. Det er en hest der betyder noget for dig, netop fordi det var din søsters hest smiley
    Men kender godt til at det er svært. Jeg havde en hest men jeg blev sendt på efterskole og kunne ikke få min hest med mig. Min onkels datter solgte den uden at spørge mig. Var da også knust, men det er værre at sælge en hest som har været ens søsters hest.
    Men du kunne jo evt udlåne den indtil i har råd igen. Altså den der låner hesten, betaler selv opstalning, dyrlæge og alt det der skal til?


  • #16   17. okt 2011 smiley ej det jeg ked af at hører..! FORFÆRDELIGT!!!! - føler med dig.. jeg havde nok gjort ALT hvad der stod i min magt for at beholde den hest, eventuelt låne den ud til en, hvor låner betaler omkostninger, i fx et år.. så det jo stadig din. og måske er der råd til den om et år..:/

    - føler virkelig med dig..


  • #17   17. okt 2011 Tak for alle jeres idéer, men jeg har tænkt dem alle igennem smiley
    Jeg starter med at studere når min barsel er ovre, så jeg har hvertfald ikke selv råd til staldleje de næste mange år. Min mor er fejlopereret for mange år siden og har drfor kun flexjob. Så vi kommer ikke til at få råd indenfor de næste mange år.
    Vil ikke spare på opstaldningen - Min søster kvalificeret sig til landsstævner på Duggi, og hvis jeg ikke kan ride hver dag og få undervisning og Duggi bare står og falder sammen, så føler jeg at alt hendes arbejde er tabt.
    Selvom det gør ondt at skulle af med ham, blir jeg nødt til at tænke på hvad der er bedst for ham. Han er en hest der knytter sig helt vildt meget til sin ejer, så at gå i gang med parter osv synes jeg heller ikke er fair smiley

    Jeg kommer fra Vejle


  • #18   17. okt 2011 Stephanie. Hvis din søster kunne sige hvad hun syndes du skulle gøre, hvad vill hun så sige?
    Du har gjort hvad du kunne, man kan ikke trylle penge frem på trærene. Så at finde et hjem der vil elske ham, træne ham og give ham det han har behov for, må være et plaster på såret. Så ved du trods alt at han lever, gør det han er skabt til, og er elsket.

    Men forstår godt at dit hjerte er ved at briste...


  • #19   17. okt 2011 Hun ville ønske at han kom så langt med spring som overhovedet muligt. Hun har lært ham alt han kan, og det ville være så synd hvis han ikke kunne fortsætte. Han har så stort et talent og han ELSKER at springe. Så hvis han bare skulle stå på en gård og falde sammen, fordi jeg ikke kan sælge ham, det ville ikke være rimeligt for ham smiley

    Men ja, det gør så ufatteligt ondt indeni!


  • #20   17. okt 2011 Så er det jo liiiiige at finde den rigtige springtossede pige/dreng som kan og vil invistere sin tid kærlighed på ham... Men håber der er den helt rigtige derude et sted...

  • #21   17. okt 2011 Ja, det håber jeg virkelig også at der er derude et sted. smiley

Kommentér på:
Kan slet ikke stoppe med at tude :(

Annonce