{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Hvor jeg ELSKER systemet! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kan ligeså godt tage den fra en ende af.

Jeg har igennem de sidste to måneder rendt ind og ud af Akut Psykiatrisk Modtagelse, da jeg har en slem fødselsdepressin med en psykose som at se skygger, hører stemmer og flere ting. Det har jeg haft i lige godt 8-9 måneder nu. Det er så hvad det er. Men jeg har så snakket med flere læger, som selvfølgelig ville hjælpe mig, og få mig det rigtige sted hen. Vi kom frem til, at det bedste sted for mig, ville være at komme på Psykoterapeutisk Ambulatorie i Ballerup. Men det tyder så på, at min egen læge har smidt en henvisning til Glostrup, hvor jeg var indlagt, overlægen på psykiatrisk har sendt en henvisning til Ishøj psykiatrisk og dem på Ballerup har ikke modtaget nogle henvisning overhovedet.
Så jeg har i to dage måtte tage sagen i egen hånd, og har fundet ud af at de skal starte helt forfra med en ny henvisning, som skal igennem Central Visitationen før den ender hos Ballerup.

Så ja, efter en helveds masse opkald, så har jeg SELV sat skub i det hele. Så nu er jeg helt færdig..
Men tænk hvis jeg ikke havde gjordt noget, så var det gået helt galt lige pludselig. SKIDE LORTE SYSTEM!

Ville bare lige af med min frustration. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor jeg ELSKER systemet!
  • #1   19. okt 2011 Ja systemet er bare SÅ sløvt. JEg har ventet på operation siden oktober sidste år smiley ikke fedt

  • #3   19. okt 2011 Jeg kan desværre KUN give dig helt ret - og især med det psykiatriske system i DK!
    Min lillesøster var indlagt og det står i hendes journal at hun har sagt til en psykiater at hun ville sætte sig ud foran et tog hvis hun blev udskrevet.
    Alligevel blev hun udskrevet. Samme aften tog hun på sygehuset igen og bad grædende om at blive indlagt. Hun blev sendt hjem med ordene "Du kan ringe på mandag, så tager vi den derfra".
    3 timer efter hun blev afvist begik hun selvmord ved at sætte sig foran et tog. De afviste hende, trods hun havde 9 selvmordsforsøg bag sig.

    Fatter ikke at man donere så mange penge til andre lande osv, når de svage herhjemme i DK ingen gang kan få hjælp fordi lægerne ikke er kompetnet nok til at arbejde med menneskeliv!!


  • #6   19. okt 2011 Ja man skal selv holde dem i kraven når det kommer til sygehusvæsnet desværre. Så havde man det ikke skidt før, så har man det som oftest bagefter, da det kræver en hel del at skulle tage hånd om alt selv...
    Men godt at du har gjort det, så klap dig selv på skulderen... ;o)


  • #7   19. okt 2011 Ja det er virkelig utroligt, at det fungere så dårligt!
    Eller "fungere" var nok forkert ordvalg, for det fungere jo overhovedet ikke!
    Flot at du trods alt selv har taget hånd om sagen - det er der desværre ikke mange der kan når de har det dårligt. Og Det ender tit og oftes med at folk blir sygere og sygere.
    Det er også derfor jeg nogen gange kan blive SÅ sur over at lille DK tænker så internationalt altid - hvad med at tænke lidt nationalt og få de vigtigste ting til at fungere herhjemme før vi begynder at lave alle andre landes problemer, til vores problemer! ..


  • #8   19. okt 2011 Jeg kan så fortælle dig Dina, at jeg bruger mine sidste ressurcer jeg har tilbage i kroppen, fordi jeg har satme lyst til at pløkke hovedet af mig selv! Jeg er så svag, at jeg ikke kan se mit eget barn uden han bliver påvirket, og han er 8 måneder. Jeg kan edderpikme love dig for, at jeg kæmper en stor fed kamp her. Jeg får meget ros for de ting jeg selv gør, men jeg var også klar over fra starten af, at jeg højst sandsynligt selv ville komme til at styre hele forløbet. Jeg kæmper en kamp mod mig selv.

    Så tak, nu får jeg det ENDNU dårligere indeni, fordi du skriver så pisse nedladende til mig, som har det psykisk dårligt.

    Og til jer andre, tak for jeres ord. Dejligt, at der er nogle der har forståelse og kender situationen.


  • #9   19. okt 2011 Lea H: Så længe du KÆMPER, er der håb. Og håber må du ALDRIG miste. Du skal kæmpe for dig selv og for din dejlige dreng.
    Jeg ved at det er det du gør, og jeg ved det er hårdt, men synes satme det er flot at du kan skrive åbent om at du har det af H til.
    Hvad andre så evt måtte skrive, ting som du ikke kan bruge til noget, det må du lade sive ind og ud igen. Måske var det af uvidenhed, og IKKE for at sårer dig. Jeg ved det selvfølgelig ikke.
    Men brug dine kræfter på at kæmpe din kamp, og lad være med at bruge kræfter på andet end det.


  • #10   20. okt 2011 Jeg synes du er sej og det er super flot at du overhovedet KAN klare det. Og systemet skulle skamme sig. smiley Men jeg hepper på dig og er sikker på du kan smiley

  • #13   20. okt 2011 Dina - det var mn søster heller ikke, selvom hun var meget meget syg.
    Men hun gjorde det den aften hun begik selvmord - så det er meget forskelligt fra person til person. Min søster kunne først be om hjælpen den dag hun var aller længst ude!


  • #15   20. okt 2011 Sofie - tak for det smiley .. Det gør bare SÅ ondt på mig, når jeg høre hvordan systemet svigter gang på gang på gang - hvis man kommer med et brækket ben, så blir man jo ikke bare sendt hjem.. Hvad med et brækket sind? Det er desværre bare stadig tabu at snakke om, og det er som om man "gemmer" dem væk som har brug for det psykiatriske system smiley ØV!

  • #16   21. okt 2011 Nej du spørger bare!
    Ja, vi har klaget. Vi vil gerne se hendes journaler fra kolding sygehus (der hvor hun blev afvist den aften) og journalerne fra hendes bosted. Vi har kun journalerne fra Vejle sygehus.
    Det der er mærkeligt er, at de ikke vil lade os se journalerne - for de ved ikke om det var det den afdøde ønskede - hvad mere mærkeligt er, så skrev Natascha kort tid før hendes død en fuldmagt på, at min mor måtte vide ALT.
    Så hvordan de kommer frem til at de ikke ved om det er Natascha's ønske det ved jeg ikke - man skulle jo nærmest tro de skjulte noget eller var flove over det der skete dn aften!!
    Vi har været til utallige møder for at få de journaler så vi kan se hvad der præcis blev sagt den aften - men får afslag på afslag. Vi har en advokat på sagen, og der er netop lavet anmeldelse til politet - så det blir nu efterforsket som politisag ..


  • #17   21. okt 2011 På det sted hun boed, bor der 17 andre unge med psykiske problemer.
    Der er ALTID 2 pædagoger, og om natten en VÅGEN nattevagt.
    Vi har flere gange om natten oplevet en sovende nattevagt dernede, som egentlig var pisse ligeglad nar Natascha var forsvundet!
    Natascha flytter ind i maj 2010 og vi har efterfølgende fundet ud af, at der er en af de unge der dør dernede i apri 2010l - en ung mand på 23 år.
    Han ligger 3 DØGN, kvalt i sit eget opkast på hans værelse før personalet undre sig over de ikke har set ham, og går ind og kigger.

    Forstår ikke hvordan SÅ LIGEGLADE mennesker kan arbejde med mennesker der har det svært. smiley


Kommentér på:
Hvor jeg ELSKER systemet!

Annonce