{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og børn !!
  • #1   22. nov 2011 hunde bør slet ikke udsættes for noget med børn, hvor de føler de er nød til at bide fra sig.

Jeg ved ikke hvor grænsen går, men JEG ville ikke aflive hvis det var hos mig fejlen lå ...jeg ville aflive hvis hunden bed umotiveret.

• #2   22. nov 2011 vil også sige en hund ikke skal bide lige meget hvad

• #3   22. nov 2011 http://ekstrabladet.dk/nationen/article1662466.ece?refimg=731109
    linket til den jeg lige fik læst smiley

• #4   22. nov 2011 Det vil sige at hunden ikk må bide - markere osv hvis den føler sig trængt op i et hjørne ?? Børn kan være lede mod hunde !! så det vil sige hvis et barn klipper hunden i øret eller andet sted og den bider ud for at markere men desværre går der hul på huden af barnet - afliver i så hunden ???

• #8   22. nov 2011 har sku hørt at nogen børn har gjort det..
    kender til et par hvis børn bare hoppe og skælder og slår hunden og den bider os en dag og det har jeg sagt. men de vil ikk høre.

altså herhjemme er det sådan at lucky finder sig i rigtigt meget fra børn af ang leg osv. de kan tage ting fra ham og ja næsten sparke ham i røven og han vender sig om og siger undskyld. Men som jeg siger til alle børn der kommer herhjem - de skal ik slå - sidde over på ham eller sparke ham eller hive i halen osv fordi hvis han så bider er det hans måde at sige "AV FOR FANDEN DIN MØGUNGE" og jeg siger det til deres forældre os..

selvfølgelig skal en hund ikk bare vandre hen til barnet og bide - så er den gal med hunden hvis barnet ikk har gjort noget.

men hvis barnet har gjort noget som gør ondt på hunden vil jeg mene at den skal have lov at sige fra om det er knurren først og så markere ( læs ikk bide men markere ) så er det fair i mine øjne !!

hunden skal da ikk finde sig i hvad som helst og igen det er levende væsen som har sin egen vilje og man kan ikk bestemme og træne hvad som helst.

• #10   22. nov 2011 Altså .. man aner jo ikke hvad der er sket?
    Min søster blev bidt i kinden af vores rottweiler da hun var 5 år gammel ..
    Men når man så lige høre historien bag - for det var verdens mest fredelige hund og den fandt sig i ALT hvad vi børn gjorde ved den.

Hun havde leget ude på græsplænen med den. Hun havde kastet pind som den så hentede og kom tilbage med.
    Hun stod med pinden, og gjorde klar til at kaste - der springer hunden så op, og får uheldigvis fat i kinden istedet for pinden. Han slap med det samme - men der gik hul på min søsters kind.

Han bed hende, ja .. Men derfor blev han ikke aflivet. Min søster blev limet sammen på kinden ..
    Det kommer jo MEGET an på historien bag, om hunden skal aflives - synes jeg ..

• #11   22. nov 2011 Tania - Det behøver ikke være umotiveret at hunden bed dig - du kan faktisk have sendt en masse forkerte signaler til hunden ( ikke at det er din skyld)

Den kan også have haft en rigtig dårlig oplevelse med børn.

Tror nu heller ikke hunde angriber umotiveret, men det er bestemt ikke altid at vi kan finde grunden ...så skrevet så kan vi jo sende alle de forkerte signaler til en hund smiley

• #14   22. nov 2011 ja altså sådan har jeg det os - tøserne vil os lære at man skal behandle hunden og andre dyr ordenligt eller ikk nærme sig dem !!!

• #15   22. nov 2011 Jeg er enig med Dina..
    Det sku vigtigt at vi som forældre lære vores børn hvordan man omgåes dyr, og har man dyr så omvendt hvordan de omgåes børn (: Nej det ikke altid let, men det sku vores ansvar ?

Der er næsten altid en grund til der handels som der gør ?
    Nu er den eneste hund der er ''gal'' på Nena min mormor og bedstefars den gamle.. men det nu ikke fordi hun ikke ved hvordan man skal være omkring dyr, det fordi han er gammel, halvblind, Jaloux og en smule skør i panden smiley Og så må vi bare holde øje med den, han markere hvilket han skal have lov til hvis hun kommer for tæt på, men han bider ikke (:

Jeg synes det kommer an på situationen, hvis Olsen bider Nena fordi hun er får hård ved ham og ikke har respekteret han markede så det jo ikke hans skyld, han handler i ''nødvendighed'' hvor imod hvis han flyver på hende fordi hun kommer hen til mig, eller en anden så er sagen en anden (: For man kan ikke have en hund gående omkring børn der er så jaloux at de ikke må nærme sig nogen (:

gav det lidt mening xD

• #16   22. nov 2011 Hos os må en hund gerne fortælle når tingene bliver for meget ved at knurre og måske et lille markeringsbid, men bed den kinden af min unge ville jeg få den aflivet omgående.

Så ja, selvfølgelig skal hunden aflives.

Hos os lærer børnene så også at omgåes dyr på en kærlig og respektfuld måde.
    hund er en napper = ved leg nappes der. Det har medført at børnene ikke må lege med hende, for en dag kan hun få taget for hårdst fat i kådhed som hun kommer til på os voksne i ny og næ.

• #18   22. nov 2011 hunden skal ikke bide - uanset hvad, altså nu tænker jeg ikke at en flok teenagere sætter ild til en eller sådan noget, men de ting små børn nu kan hitte på - så skal den under ingen omstændighede bide...

jep den var også aflivet her..

der er forskel på nap og bid

• #19   22. nov 2011 Som forældre er det ens ansvar at lære ens børn at behandle hunden ordenligt så den ikke presses ud i en situation hvor den er nødsaget til at markere eller bide for at sige fra.
    Herhjemme bliver hundene lukket væk når der er andre børn på besøg, jeg tror egentligt at man kunne banke dem med stegepander uden at de ville gøre noget, men vil ikke sætter dem i en situation hvor de skal sige fra.
    Afhængig af situationen ville jeg ikke aflive en hund for at sige fra, men
    Ville delme føle at jeg havde fejlet som hundeejer og mor.

• #20   22. nov 2011 Den sag er faktisk lidt underlig. Det er min venindes kammerats hund det drejer sig om og sådan som jeg har hørt det så forekommer der ikke rigtig nogle beviser på at hunden rent faktisk har bidt, udover det går der vist 14 dage inden det overhovedet bliver anmeldt.. Men hvis hunden rent faktisk har bidt så skal man selvfølgelig vide hvordan det er sket, for jeg mener ikker man bare skal aflive en hund uden at vide hvorfor den har bidt. Det kunne jo rent faktisk være et uheld. Min hund har bidt min mand godt og grundigt i røven fordi han en dag overså den og væltede ned over den mens den sov, hunden blev så forskrækket at den bed og en aflivning kom aldrig på tale.

• #22   22. nov 2011 Uhhh synes den er svært f nej så bund og grund nej så skal hunde ikke bide, men børn skal også behandle dyrene ordentligt...Miin datters far har beholdt den hund vi købte sammen, og de forguder hinanden og når hunden synes Maya bliver for træls går han... Er så ved at lære Maya at hun ikke skal irritere ham når han spiser og når hunden går skal hun lade ham være for så er det fordi han ikke gider mere og at hun generelt skal være sød ved ham

• #23   22. nov 2011 hunde skal ikke bide men man skal holde øje med hvor dens grænser går for så kunne meget nok undgås... vores hund ELSKER gustav han syntes det er så hyggeligt når han kravler rundt på ham og hiver ham lidt i ørene har det lidt sådan at når hunden ligger sig hen til ungen må han jo bare gå igen hvis det bliver træls vores hund slikker på ham hvis han gør noget han syntes er træls og lader gustav være han er nu kommet til en alder hvor han kan begynde at forstå han ikke må slå og hive i halen så vi siger selvfølgelig nej til det smiley

• #24   22. nov 2011 Det er jo ekstremt vigtigt at hundene har et fristed hvor de ved de kan være i fred. Nicklas ved at han skal lade hundene være når de ligger på deres puder i stuen, det samme ved han når han er hos mine svigerforældre.

• #25   22. nov 2011 Her er der 100% NUL-tolerance.
    Hunden bider = den aflives !!
    Det kan på ingen måde diskuteres, hvis det står mellem min datter og vovsen, så er hunden altså bare en hund for mig....

• #28   22. nov 2011 Pernille.

Nej der er jeg enig.. Her er Nena heller ikke alene sammen med NOGLE hunde, der er altid en der kigger hvis hun leger/snakker med dem, for hvis der skulle ske noget, eller det bliver for voldsom for hende eller hunden skal jeg kunne gribe ind inden en uheldig situation.

• #29   22. nov 2011 Det er i alle tilfælde hundrede % forældrenes ansvar hvis hunden bider!!! Som skrevet tidligere så bider en hund ikke bare for sjv, men fordi dens grænser er blevet overskredet gentagne gange uden at den bliver hørt.

Hvis mine hunde bider min datter, er det mir ansvar som mor og ejer. Mine hunde ville kun blive aflivet hvis jeg var hundrede % sikker på at hunden bed umotiveret. Og det ved jeg at ingen af dem ville.

• #30   22. nov 2011 Og selvom jeg stoler helt og aldeles på mine hunde og de aldrig knne drømme om at gøre Clara noget, så får de aldrig lov at være alene med hende. Jeg har altid et øje på dem.

• #33   22. nov 2011 Nu har jeg selv prøvet at sidde på en trappe og pludselig kommer trappens ejers rottweiler.. Den går rundt foran mig og snuser, rejser hovedet og haps bider den mig i panden.. Min reaktion var at pande den en på låget. Siden hen bed den mig ikke. Den bed stadig andre.

Min hund stoler jeg på og jeg ved hvilke ting der kan trigge hende til nappeleg og derved undgår vi disse ting i nærheden af børnene.

Jeg er enig med Tania om at nogle hunde KAN finde på at bide uden årsag, dog mener jeg de fleste har en god grund ved bid episoder.

Kommentér på:
Hund og børn !!

Annonce