716 visninger
|
Oprettet:

6. dec 2010 Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Hund og børn !! {{forumTopicSubject}}
Så lige en veninde på FB linke til noget ang en fransk bulldog har bidt et barn i kinden og skal nu aflives.
og det har politiet ret til fordi den hundelov er som den er...
men hvor går grænsen for hvad en hund skal finde sig i fra børns side af ????????????
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Jeg ved ikke hvor grænsen går, men JEG ville ikke aflive hvis det var hos mig fejlen lå ...jeg ville aflive hvis hunden bed umotiveret.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
linket til den jeg lige fik læst
dec 2010
dec 2010
kender til et par hvis børn bare hoppe og skælder og slår hunden og den bider os en dag og det har jeg sagt. men de vil ikk høre.
altså herhjemme er det sådan at lucky finder sig i rigtigt meget fra børn af ang leg osv. de kan tage ting fra ham og ja næsten sparke ham i røven og han vender sig om og siger undskyld. Men som jeg siger til alle børn der kommer herhjem - de skal ik slå - sidde over på ham eller sparke ham eller hive i halen osv fordi hvis han så bider er det hans måde at sige "AV FOR FANDEN DIN MØGUNGE" og jeg siger det til deres forældre os..
selvfølgelig skal en hund ikk bare vandre hen til barnet og bide - så er den gal med hunden hvis barnet ikk har gjort noget.
men hvis barnet har gjort noget som gør ondt på hunden vil jeg mene at den skal have lov at sige fra om det er knurren først og så markere ( læs ikk bide men markere ) så er det fair i mine øjne !!
hunden skal da ikk finde sig i hvad som helst og igen det er levende væsen som har sin egen vilje og man kan ikk bestemme og træne hvad som helst.
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Min søster blev bidt i kinden af vores rottweiler da hun var 5 år gammel ..
Men når man så lige høre historien bag - for det var verdens mest fredelige hund og den fandt sig i ALT hvad vi børn gjorde ved den.
Hun havde leget ude på græsplænen med den. Hun havde kastet pind som den så hentede og kom tilbage med.
Hun stod med pinden, og gjorde klar til at kaste - der springer hunden så op, og får uheldigvis fat i kinden istedet for pinden. Han slap med det samme - men der gik hul på min søsters kind.
Han bed hende, ja .. Men derfor blev han ikke aflivet. Min søster blev limet sammen på kinden ..
Det kommer jo MEGET an på historien bag, om hunden skal aflives - synes jeg ..
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Den kan også have haft en rigtig dårlig oplevelse med børn.
Tror nu heller ikke hunde angriber umotiveret, men det er bestemt ikke altid at vi kan finde grunden ...så skrevet så kan vi jo sende alle de forkerte signaler til en hund
dec 2010
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Det sku vigtigt at vi som forældre lære vores børn hvordan man omgåes dyr, og har man dyr så omvendt hvordan de omgåes børn (: Nej det ikke altid let, men det sku vores ansvar ?
Der er næsten altid en grund til der handels som der gør ?
Nu er den eneste hund der er ''gal'' på Nena min mormor og bedstefars den gamle.. men det nu ikke fordi hun ikke ved hvordan man skal være omkring dyr, det fordi han er gammel, halvblind, Jaloux og en smule skør i panden
Jeg synes det kommer an på situationen, hvis Olsen bider Nena fordi hun er får hård ved ham og ikke har respekteret han markede så det jo ikke hans skyld, han handler i ''nødvendighed'' hvor imod hvis han flyver på hende fordi hun kommer hen til mig, eller en anden så er sagen en anden (: For man kan ikke have en hund gående omkring børn der er så jaloux at de ikke må nærme sig nogen (:
gav det lidt mening xD
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Så ja, selvfølgelig skal hunden aflives.
Hos os lærer børnene så også at omgåes dyr på en kærlig og respektfuld måde.
hund er en napper = ved leg nappes der. Det har medført at børnene ikke må lege med hende, for en dag kan hun få taget for hårdst fat i kådhed som hun kommer til på os voksne i ny og næ.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jep den var også aflivet her..
der er forskel på nap og bid
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Herhjemme bliver hundene lukket væk når der er andre børn på besøg, jeg tror egentligt at man kunne banke dem med stegepander uden at de ville gøre noget, men vil ikke sætter dem i en situation hvor de skal sige fra.
Afhængig af situationen ville jeg ikke aflive en hund for at sige fra, men
Ville delme føle at jeg havde fejlet som hundeejer og mor.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Hunden bider = den aflives !!
Det kan på ingen måde diskuteres, hvis det står mellem min datter og vovsen, så er hunden altså bare en hund for mig....
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Nej der er jeg enig.. Her er Nena heller ikke alene sammen med NOGLE hunde, der er altid en der kigger hvis hun leger/snakker med dem, for hvis der skulle ske noget, eller det bliver for voldsom for hende eller hunden skal jeg kunne gribe ind inden en uheldig situation.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Hvis mine hunde bider min datter, er det mir ansvar som mor og ejer. Mine hunde ville kun blive aflivet hvis jeg var hundrede % sikker på at hunden bed umotiveret. Og det ved jeg at ingen af dem ville.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Min hund stoler jeg på og jeg ved hvilke ting der kan trigge hende til nappeleg og derved undgår vi disse ting i nærheden af børnene.
Jeg er enig med Tania om at nogle hunde KAN finde på at bide uden årsag, dog mener jeg de fleste har en god grund ved bid episoder.
Hund og børn !!