{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

amning født i uge 38? {{forumTopicSubject}}

Hej piger jeg har et barn der vejer 2200 gram og er født i uge 38. han bliver lagt til byst når han er sulten men syntes han falder hurtig i søvn og at vi bruger langtid på en amning ca en time.. jeg malker ud efter amning og det får han hvis han vil.. vil høre om der andre der har små børn som kan give mig lidt hjælp..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning født i uge 38?
  • #1   10. dec 2011 hvornår stoppede du med at tilbyde extra mad. og er en time i amning langtid??

  • #2   10. dec 2011 tog han så stadig på eller tabet han sig lidt har nemlig fået af vide jeg skal tilbyde ham ekstra da han skal tage på

  • #3   10. dec 2011 er bare bange for jeg køre ham træt ved kun at amme og at jeg ikke har mælk nok

  • #4   10. dec 2011 Jeg ammede mine tøser i 6 uger - de er født 38+1 - vejede henholdvis 2500 og 2740 smiley

    Jeg lærte på barselgangen at hvis de faldt i søvn skulle jeg holde dem til ved at nusse i hånden eller på kinden - hvor de har sutterefleks siddende eller sådan noget. altså nusser du de steder sutter de selvom de sover smiley


  • #5   10. dec 2011 du kan høre på ham hvis han ikk får nok - så bliver han meget urolig og ked af det.. og vil meget meget tit til bryst..

    du skal blive ved da det er svært de første 2 mdr sagde lægerne til mig - derefter køre det smiley man skal jo lige lære det begge 2

    og han kan være sen udviklet i sutterefleksen..

    og alle børn taber sig indenfor de første par dage..


  • #6   10. dec 2011 Den med man laver mere mælk osv passer ikk desværre. nogen har bare ikk mælk nok ligemeget hvad smiley sådan var det til sidst hos mig jeg ammede faktisk hele tiden mine tøser samtidigt.. og pumpede ud osv.. prøvede alt for at sætte mere gang i den hvor sygehuset til sidst måtte sige jeg skulle gå på flasken med tøserne smiley

    men man skal blive ved til man kan se den ikk går længere - læse barnet eller børnene fik jeg at vide.


  • #7   10. dec 2011 Så i mener godt jeg kan prøve at lade ham kun få fra mig. Også måske bruge længere tid på amningen ?

  • #8   10. dec 2011 Føler det går rigtig godt vil bare ikke presse ham for meget så han ikke har krafterne til det næste måltid

  • #9   10. dec 2011 Oki må prøve også se hvad han siger til det.

  • #10   10. dec 2011 et sundt og rask barn siger til hver 4. time ca.... så lad ham blive sulten og så nusse ham lidt når han falder i søvn..

  • #11   10. dec 2011 drik masser af væske smiley spise godt og hold dig kørende fordi amning tager meget på dig smiley jo mere tilfredds mor jo mere tilfreds bebs..

  • #12   11. dec 2011 lidt anderledes her

    min datter var ikke lille og taget ved ks næsen til termin 39+1. Men det tog gerne en time eller mere at amme hende mæt og hun tabte sig 600 g de første 5 dage havde kontakt med sygehuset samtidig.

    hun fik rigtig fat, men faldt i søvn hele tiden, vi fik også det afvide med hænder og føder men hjalp ikke her, vi blev så indlagt, hvor de tvang min hvar time til at malke ud, i det resultat jeg ikke kunne amme hende fordi vorterne var ødelagte.
    vi blev sendt hjem uden nogen for for afklring og hun spiste stadig ikke bedre, så jeg gik over til flasken, her var det kold mme lige fra køleskabet hun fik og så begyndte hun at tage på, så fandt ud af, at det var varmen i brystmælken hun ikke kunne udstå og derfor spiste hun kun lige så hun kunne holde det ud (drak 30ml på 1 time fra bryst)


  • #13   11. dec 2011 Min dreng er født 38+1 og vejede 2750 og tabte sig til 2500, jeg ammer fuldt ud.
    Han har gulsot som sløver ham og han skal derfor virkelig holdes til for at spise, han bliver nemlig træt rigtig hurtigt.
    Så vi fik at vide på barselsgangen at vi skulle nusse ham og holde ham til, og hvis han stadig faldt for langt væk skulle han ind og skiftes, en 'kold' klud i ansigtet og gnubbes og skubbes indtil han vågnede og kunne spise igen.
    Jeg ammer også en times tid af gangen med max 3 timer imellem fra ammestart til ammestart


Kommentér på:
amning født i uge 38?

Annonce