{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

PCO - PCOS {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen .

Jeg skal til læge i næste uge og have taget blodprøve vedr. PCO - PCOS .. Da jeg har mange af symptomerne til det..

Men hvordan og hvorledes foregår det? og hvad behandler de med, hvis man har det? Og behandles man kun, hvis man har svært ved at blive gravid?

Håber I kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PCO - PCOS
  • #1   13. dec 2011 Medicinsk behandling kan man alle få - også selvom man har et fælles barn. Din egen læge kan sågar udskrive medicinen
    Oftest får man Metformin, som kan sætte gang i ægløsningen, fordi det regulerer insulinniveau indirekte ved at nedsætte optagelsen af sukker.
    Og så kan man også få 2 slags hormonpræparater i pilleform, som man tager x 2 dgl i 5 dage og så skulle man gerne få ÆL.

Direkte behandling med hormonindsprøjtninger og ÆL-sprøjte kan du kun få hjælp til til første fælles barn på det offentlige

Men du får taget en blodprøve, som undersøger dit androgene hormonniveau og dit insulinniveau for at undersøge for insulinresistens.. Du får ingen behandling udover p-piller, så længe du ikke vil være gravid

• #2   13. dec 2011 Nej nej, kun p-piller for fx generne ved PCOS smiley Ellers ingen behandling før man vil være gravid

• #3   13. dec 2011 Min veninde sagde nemlig til mig at jeg havde alle symptomene for det, og at hun mente at jeg skulle tjekkes for det.. Men nu er det jo ikke sådan at jeg vil være gravid.. Men altså jeg er jo genereret af nogle af det symptomer ? Hvad gør man så?? Jeg kan ikke tåle p-piller, da jeg nærmest svulmer op af det :s

• #4   13. dec 2011 Det må du spørge en læge om så

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   13. dec 2011 Vil det sige at har man et barn i forvejen med samme mand og man så i mellemtiden har udviklet pco så kan man ikke få hjælp uden det skal være af egen lomme?

• #6   13. dec 2011 Det udvikler man ikke bare lige
    Men ellers læs hvad jeg skriver
    Medicin kan du altid få - og det skal du selv betale som altid, nøjagtig som penicillin

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #7   14. dec 2011 Nej men så undskyld min forkerte formulering..... Det er opdaget i mellem tiden. Så jeg føler da lidt det først er udviklet i mellemtiden, men undskylder da gerne for min fatale fejl.

• #8   14. dec 2011 Jamen, så er de bare tilbageholdende med at give dig medicin, fordi du kan få børn uden medicin

Kommentér på:
PCO - PCOS

Annonce