{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Barn nr. 2?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Vidste ikke lige hvad jeg skulle finde på til en overskrift, men sagen er:

Min kæreste og jeg havde kun været sammen i 1,5 måned da jeg blev gravid med vores søn som snart bliver 2 år. Vi er stadig sammen og elsker hinanden VIRKELIG højt, men fordi at han nu går arbegdsløs og jeg går hjemme fordi jeg er i et behandlings forløb for angst og depression går vi op og ned af hinanden meget og det skaber en del gnidninger smiley Desuden har vi haft en del med økonomien fordi min kæreste har været for skødesløs og ikke har haft styr på sin økonomi... Vi er ikke ligefrem rige men har til hvad vi skal bruge og mangler ingenting smiley

Nu er det så at vi har snakket om at få en baby mere, da vi begge er enige om at der ikke skal være for lang tid imellem, så det kan få gavn af hinanden... Vi har snakket om at jeg tager den sidste stribe p-piller og så dropper dem og så må vi se hvornår der sker noget??

Jeg er bare sådan i tvivl... Jeg er nemlig typen der tænker meget over hvad andre synes og tænker...
Hvad synes i???

Undskyld at det blev lidt langt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn nr. 2??
  • #1   17. feb 2012 WEEEEEEEEEEEEHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU JEG GLÆDER MIG TIL AT BLIVE "TANTE" smiley
    (Men jeg ville vente til at Troels har et arbejde)


  • #2   17. feb 2012 Min første tanke er om du får nogen form for medicin i forbindelse med din angst / depression? Da der kan være skadelige stoffer i disse.

    Og så tænker jeg da også hvor slemt det er, om der er energi til graviditet / fødsel / lille ny.


  • #3   17. feb 2012 Når du nu selv spørger, lyder det ikke som om at I har helt vildt meget overskud til et barn mere lige nu. Op i røven med aldersforskellen på jeres børn, de kan få meget ud af hinanden uanset hvor lang tid der er i mellem dem.
    Alt sammen sagt i en venlig tone:o))


  • #4   17. feb 2012 Jeg får ingen medicin.. gjorde jeg heller ikke da jeg ventede Alexander... smiley
    Min depression kommer faktisk kun af angsten fordi jeg nogen gange føler at jeg ikke duer til noget da jeg ikke rigtig kan komme videre lige nu ihvertfald... Og angsten hedder panik angst og social fobi.. Jeg er hverken til fare for mig selv eller nogen andre... bliver bare angst i nogen situationer.. men det har på intet tidspunkt betydet at jeg ikke har kunne tage mig af Alexander og gå ud og lege med ham osv.. Og han har altid været en glad dreng... Har et tæt samarbejde med vuggestuen pga. angsten...

    Grunden til at jeg spørger er at jeg som sagt er i tvivl... Jeg føler at en af mine drømme (uddannelsen) er taget fra mig pga. angsten... og hvis ikke jeg kan få mine børn nogenlunde tæt på hinanden vil jeg ikke have flere og så er det en drøm mere jeg må droppe...


  • #5   17. feb 2012 Charlotte H: Der er 10 år mellem min kæreste og han lillebror og de har ikke kunne bruge

    Er det økonomisk du ikke mener vi har overskud eller?


  • #7   17. feb 2012 ved ikke hvorfor noget af beskeden blev slettet... De har ikke kunne bruge hinanden til leg osv skulle der stå smiley

  • #9   17. feb 2012 Jeg gider ikke have en diskussion ud af det smiley

    For mig er det IKKE ligemeget hvor mange år der er imellem mine børn... smiley Hvis der går for lang tid vil jeg slet ikke have flere.. Sådan er vi jo så forskellige smiley


  • #10   17. feb 2012 Du må endelig ikke forstå det som om at jeg tror at du vil være til fare for dit barn. Jeg kender dig jo slet slet ikke, og kan kun vurdere ud fra det du skriver:o)) Men du skriver at du er i et behandlings forløb, som i at det er noget der skal afsluttes, og du skriver at det ikke kører på skinner mellem dig og kæresten lige nu da han ikke har job, og sidst og ikke mindst at jeres økonomi er helt på toppen.
    Der er jo ingen der siger at der skal være 20 år mellem jeres børn, et år eller to mere kan jo også gøre en forskel for jeres situation.

    Måske kan det gøre dig mere sikker i din sag at du skal argumentere:o))


  • #11   17. feb 2012 Tania: Alexander er nu snart 2 år.. Vi regner med at der går ca. ½ år med den behandling jeg er i før jeg er klar til arbejds markedet/uddannelse.. og så skal jeg vente yderligere omkring 3 år til min uddannelse er færdig smiley Så bliver der omkring 6 år mellem dem hvis ikke også lige det ikke vil lykkes med det samme smiley

  • #12   17. feb 2012 Der er 6 år mellem min søster og jeg, vi har et fantastisk forhold til hinanden. Der aldrig givet garantier uanset aldersforskel. Jeg mener ikke at man skal have et barn "bare" fordi at der ikke må være for mange år i mellem dem.

    Men Louise det er jo din og din mands beslutning, men du lægger det jo op i plenum her:o))


  • #13   17. feb 2012 Charlotte H: Det er nemlig det der gør det lidt svært.. smiley For mit behandlings forløb (spykolog og kognitiv behandling) varer måske ½ år endnu og så starter jeg efter planen uddannelse.. det tager omkring 3 år og som skrevet til tania så bliver der omkring 6 år mellem dem og det vil jeg ikke have.. så vil jeg ikke have flere børn...

  • #14   17. feb 2012 Charlotte H: I know smiley Jeg er skam også helt åben for jeres mininger.. Syntes heller ikke selv at jeg skriver grimt på nogen måder smiley
    Jeg skrev netop herinde fordi jeg tænkte at det kunne være det gjorde mig mere sikker i min sag hvis jeg forklarede mig over for andre og argumenterede for mine holdninger smiley


  • #15   17. feb 2012 Det jeg tænker bare er at hvis det i forvejen er en hård periode for dig og kæresten er et barn mere nok ikke løsningen?

  • #17   17. feb 2012 Syntes bestemt heller ikke at du skriver grimt. Og som du selv siger det kan gøre en mere sikker at man skal argumentere:o))

  • #18   17. feb 2012 Han skal jo forhåbentlig ikke gå arbejdsløs altid smiley Og det har vi selvfølgelig også selv tænkt smiley

  • #19   17. feb 2012 Når du er i behandling for angst og depression, og der er en del gnidninger imellem jer lige pt, så ville jeg mene det mest fornuftige ville være at vente.

    Om din mand er i arbejde eller ej, er i princippet ligegyldigt, hvis i har pengene til barn nr. 2.

    Mon ikke i kunne udskyde det ½ år og se hvordan tingene står til der?


  • #20   17. feb 2012 Susan L: Tak for din input smiley Alexander er godt nok kun 2 år snart, men han er rigtig dygtig til at sige til når han har lavet noget i bleen og kommer tit og vil have tøj og ble af og på toilettet eller potten og tisse... Så det skal nok nå at komme før en evt. lille søster/bror.
    Vi håber og satser da virkelig også på at han snart får noget smiley


  • #21   17. feb 2012 Kan godt forstå din tanke med alderen, at du gerne vil have dem tæt.
    Der er 7 år mellem mig og min lillebror, og vi har intet haft ud af hinanden, tværtimod vil jeg sige, for vi havde mange kampe.
    Hvor imod mine andre søskende hvor der er 2 og 3 år imellem de har et forhold til hinanden som jeg kun kan drømme om at få.

    Grunden til jeg spørger til despressionen og din angst, er fordi jeg selv kender en der har en depression og angst for at være sammen med mange mennesker - eller bare nogen hun ikke kender godt. Og det er ikke alle dage hun er i lige god stand til at komme ud af sengen, og i en sådan situation syntes jeg man skal vente på bedre tider. Men udfra det du skriver lyder det slet ikke til at du har det så slemt, og du sagtens kan få hverdagen til at fungere ganske normalt smiley


  • #22   17. feb 2012 C K H !: Der er kun de gnidninger fordi vi begge går hjemme er jeg overbevist om... vi er jo sammen 24/7 smiley Og jo.. et ½ år ville jo ikke gøre den store forskel og så kunne det være han havde fundet job til den tid smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #24   17. feb 2012 Der er 12 års forskel på mig og min søster- og det er hende jeg har det bedste forhold til. Så nu du selv nævner det, så lyder det for mig, som en dårlig undskyld.. Det med alderen. Det lyder lidt som om du gerne vil have barn nu, blot for tryghedens skyld..

    Jeg ville aldrig spørge andre hvad de synes, men blot gøre hvad jeg følte rigtigt.. Ingen af mine børn er planlagte, men de kom (og kommer), og det vælger jeg at tage med. Ville aldrig bruge hverken uddannelse eller alders forskel som undskyldning. Tilgengæld lyder det ik til at I er klar til endnu et barn, når du er i behandling. Social angst er ik fedt for hverken forældre eller børn. Min mor er lider af social angst, så jeg ved hvad jeg taler om..


  • #26   17. feb 2012 Kettner: Forstår sagtens din 'bekymring'.. det er jo trods alt et lille barn der er tale om og ikke en kat smiley Men at få Alexander har tværtimod hjulpet på min angst da jeg føler så stort et behov for at dække hans behov hvis man kan sige sådan... Jeg tænker mere over ikke at være ked og er istedet glad når jeg er sammen med ham... Når jeg går ude og får det skidt synger vi f.eks lille peter edderkop sammen som for det første ubevist tvinger mig til at styrre min vejrtrækning og for det andet får tankerne væk smiley

  • #27   17. feb 2012 Tania: Nej nej, gjorde det bare klart smiley Men jeg vil ikke have 6 år mellem mine børn smiley

  • #28   17. feb 2012 Louise - ja, jeg ved godt at i har gnidninger pga. vi går sammen hele tiden, det havde vi også - men ingen aner om de bliver løst når han er i arbejde igen, eller hvor længe der går før at han er i arbejde smiley

    Nej, ½ år gør ikke den store forskel, udover at du måske er mere afklaret med hensyn til angst og depression - og som et + kan kæresten måske være i arbejde der også smiley


  • #29   17. feb 2012 Malle: Der kommer jo ihvertfald også til at være 3 år mellem dem.. Alexander bliver 3 år i april og det er ikke fordi at vi direkte vil prøve med ægløsnings tests og hele baduljen smiley så der kan jo sagtens gå noget tid før jeg evt. bliver gravid.. og så skal den jo lige bage i 9 måneder smiley

  • #30   17. feb 2012 C K H !: Det har du ihvertfald fuldstændig ret i smiley Men det er jo heller ikke sådan at vi bare kaster os hovedløse ud i det fordi vi bare VIL have et barn nu for hver en pris smiley Vi har skam haft ALLE overvejelserne oppe at vende smiley

  • #32   17. feb 2012 Iceangelin *: Kan ikke lige få øje på hvor du vil hen? smiley Det er ingen dårlig undskyldning for noget som helst og da slet ikke for trygheden.. smiley
    Min angst har ALDRIG præget Alexander og kommer heller ikke til det ved et evt nyt barn... som skrevet til kettner har Det at jeg fik Alexander tværtimod hjulpet på min angst smiley


  • #33   17. feb 2012 Tania: Nåå nej nej.. selvfølgelig skal man ikke få et barn mere udelukkende af den grund... Men vi vil gerne have et barn mere og det har heletiden været planen.. men nu e rmin kæreste uden job og jeg skal snart starte uddannelse så vi snakkede om at begynde nu så jeg ikke skulle stoppe midt i en uddannelse igen smiley
    Men vi er enige om at enten bliver det snart ellers bliver det slet ikke smiley


  • #34   17. feb 2012 Synes det er meget fornuftigt, at man tager både uddannelse og aldersforskel i betragtning, når man planlægger at få børn - thumbs up for det! Er mere bekymret ang. din psyke og dit og mandens forhold. Når det så er sagt, så har både min psykolog og akupunktør direkte sagt, at det ku være en fordel for min sygdom at få børn.

    Ang. aldersforskel - ta det helt roligt. Kan godt forstå det er vigtigt for dig, men der er altså hhv. 9 og 12 år mellem mig og mine brødre. Har aldrig lidt under forskellen 7 tværtimod! Mit største "problem" er, at mine forældre allerede er 60 og 56 år, og at jeg (grundet min depression) går rundt og er bange for at miste smiley


  • #35   17. feb 2012 Det lyder egentlig ikke som om at du er så meget i tvivl Louise:o))

  • #36   17. feb 2012 Charlotte 8+: Tak for din kommentar smiley Vi har skam haft alle overvejelser med... Jeg har selv en lillesøster og der er 3 år mellem os.. vi har et super forhold.. Min kæreste har som sagt en lillebror og dem er der 10 år mellem og de har aldrig rigtig haft gavn af hinanden.. så det er selvfølgelig en stor del af overvejelserne smiley

    Charlotte H: Næh smiley Er jeg nok ikke inderst inde.. Men tvivler alligevel lidt når jeg sætter mig og tænker... Tror jeg vil tage C P H ! s råd til mig og se tiden an ½ års tid til at starte med smiley


  • #37   17. feb 2012 Jeg kender søskende hvor de aldersmæssigt ligger meget tæt og de har ikke og har aldrig haft noget ud af hinanden, der er ingen garantier i livet:o))

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #38   17. feb 2012 Synes stadig det lyder som om du har bestemt dig.. Det er jo fint nok. Men jeg mener stadig du skal have styr på din sociale angst først. Det kan være det er fint nok nu, men med to børn og en pludselig endnu mere streset hverdag, tror jeg bare ik er vejen frem. Jeg ved hvad jeg taler om, så det er ikke blot gætterier.. Håber I finder ud af hvad I vil, og at Det bliver godt. Som en andrn skrev, er det ingen garanti at børnene aldersmæssigt tæt på hinanden...

  • #39   17. feb 2012 altså hvisi gerne vil have dem tæt og i begge er enige om det skal være nu kan jeg ikke se problemet bare kom igang smiley arbejdsløs skal han vel ikke være for evigt oghankan jo også blive fyret fra evt nye job om nogle år. intet er jo sikkert smiley gnidningsperioder har alle vel mon ikke i har løst det der går jo 9+ mdr inden baby kommer smiley

Kommentér på:
Barn nr. 2??

Annonce