{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

selv hent efter samvær {{forumTopicSubject}}

Min datters far har prinsessen idag til i morgen, og nu sidder han og skriver jeg selv skal hente hende i morgen, men da jeg kun har en cykel er det ikk nemt , jeg har 13 km hen til ham, og da vi fik lavet en samværsplan boede han kun 3 km væk,
i papierne står der jeg selv skal hente min datter hvis der er cykel vejr, og hvis der ikke er cykel vejr skal han aflevere hende uden beregning,

men nu vil han ha jeg skal betale ham, hvilken jeg ikke vil når det ikke står i vores papiere, og det er da ikk realistisk jeg skal cykle 26 km. smiley

Hvis han så ikke kommer med hende i morgen på aftalte tidspunkt, hvad kan jeg så gøre? ,

skal jeg kontakte politiet eller hvad skal jeg :s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  selv hent efter samvær
  • #1   24. mar 2012 Du ska da naturligvis hente din datter !!
    Ifølge statsforvsltningen henter man selv når msn skal have barnet !
    Og en afgørelse er gyldig hva enten du er flyttet eller ej !
    Og naturligvis kan han bede dig betale. Det er godt vejer og du kan cykle ergo er det ikk hans udgift smiley

Politiet vil ikk gøre noget.
    Man skal have fat i fogedretten. Og der er det altså dig der er forkert på den smiley

• #2   24. mar 2012 Kender du ingen der kan køre dig ud at hente hende ????
    Du skal jo nok have sendt brev til amtet, ang. at få ændret samværet så ... det burde du måske have gjort da han flyttede ...

Hvis vejret er til det, er det jo dit ansvar at få hende hentet imorgen - da det jo står i jeres papir ....

Politiet vil ikke hjælpe dig overhovedet ... tro mig, har selv været det igennem

• #3   24. mar 2012 Jeg ville godt nok oss betale ham de sølle mønter det koster i benzin hvis jeg var dig ...

• #4   24. mar 2012 Er det ikk ham som er flyttet længere væk? Eller husker jeg forkert?

• #5   24. mar 2012 synes bare ikke det kan være rigtigt jeg skal betale ham 91 kr (som han forlanger) for 13 km :s , synes godt nok det vildt, men han er ikke til at hugge eller stikke i. synes os det synd for tøsen hun skal sidde 1½ - 2 timer bag på en cykel for at komme hjem (det går stotset kun op af hele vejen hjem) har cyklet de 13 km før alene

• #6   24. mar 2012 jo det er ham der er flyttet længere væk

• #7   24. mar 2012 Tag bussen?

• #8   24. mar 2012 Det er jo ikk kun 13 kn det jo 26 !

Du må hente din datter selv tag bussen eller cykle eller betale ham

• #9   24. mar 2012 kender desværre ikke nogen der kan hjælpe mig i morgen, har sprugt rundt,

men han vidste godt han skulle flytte sidst vi var i statsforvaltningen, og alligevel gik han med til at han skulle aflevere hende uden beregning og pludselig forlanger han jeg skal betale ham 91 kr. for den bette tur

• #10   24. mar 2012 Ja men der står jo i jeres papir at det er dig som skal sørge for at hente hende hjem, hvis vejret er til det og det skulle blive helt fint vejr imorgen ....

Uanset hvad han forlanger, er det jo et valg du må tage - enten henter du hende selv på cykel, ellers betaler du ham hvad han forlanger for at komme med hende .... Jeg tror ganske enkelt ikke på at du får noget som helst ud af at kontakte retten, fordi du ikke selv vil hente hende ... De hjælper med at få børn udleveret, og det er jo ikke det som er problemet her ...

Min personlige mening er at jeg virkelig syntes det er flot at han i det mindste vil hjælpe dig ...

• #11   24. mar 2012 busserne passer ikk sammen :s , så bliver det noget med vi skal vente i 3 timer på en bus :s , og jeg kan sku ikk holde til at cykle 26 km smiley . og han mener 26 kr er alt for lidt :s , selvom jeg har prøvet at forklare ham det er sådan det er :s , men det mener han ikke er hans problem

• #12   24. mar 2012 Det er da heller ikke hans problem !?

Termin - ENIG !!

• #13   24. mar 2012 synes bare ikk det kan være rigtig jeg skal betale så meget for de få km. og synes heller ikk det er realistisk at jeg skal cykle 26 km. det heller ikk godt for mit dårlige knæ, hele min dag blier total ødelangt hvis jeg skal cykle så langt, så jeg slet ikk i stand til at tage mig af min egen datter pga smerter, og det ønsker jeg bestemt ikke skal ske.

nu skal jeg os finde mig i han sidder og skriver grimme grimme ting til mig smiley . hvad sker der lige for det,

• #14   24. mar 2012 vi skrev lidt sammen inden han hentede hende at jeg synes det var for mange penge han forlangte og at jeg ikke ville betale før det stod i mine papirere og der skrev han selv at det var iorden og han nok skulle komme med hende i morgen, så måtte han jo bare få betaling når vi hørte fra statforvaltning, han skrev ind til dem d. 14 feb.

• #15   24. mar 2012 Om det kan være rigtigt eller ej, det er sådan det er og det er fastsat i amtet .... Det SKAL overholdes fra jeres begges sider !! Han overholder SIN del af det og endda mere til .. det er DIG der har lavet en fejl og ikke fået skrevet til amtet ang. ændring af samværet, nu hvor du er utilfreds !? Hvis du nu havde været ude i bedre tid, havde i ikke stået i dette dilemma !!

Jeg syntes virkelig at det er dig der er forkert på den .... Sorry men det er virkelig min mening ....

• #16   24. mar 2012 Du skal betale den billigste måde med offentlig transport...

• #17   24. mar 2012 Tag noget legetøj med til din datter, så klarer hun fint de 13 km efter cyklen.

• #18   24. mar 2012 Han er jo nok kun sur over at du bliver ved med St løbe rundt i det sammen hamsterhjul smiley
    Enten må du sige ja til at betale, ellers må du hente selv.
    Det er virkelig ikke hans hovedpine !

Så må du som der er sagt Ovenover gå i statforvaltnigen og få fastsat beløbet !
    Og 26 kr - argh come ón, det kan du sku godt se ikk holder. En liter benzin koster i gennemsnittet pt. 13 kr og hans bil køre måske kun 7 km pr liter gså blir der altså 91 kr for turen til dig !

• #19   24. mar 2012 han mener han skal ha 4,5 kr. pr. km :s , men vi aftalte bare i sf at det var ham der skulle komme med hende uden betaling hvis der ikke er cykel vejr, og han flyttede i torsdags men han har vidst siden jul han skulle flytte, og han ved jo godt det ikke er realistisk at cykle 26 km.

han har altid kun gjort/sagt ting for at gøre det hele surt for mig, synes bare ikk det iorden, jeg fortæller ham bare hvordan reglerne er så jeg pludselig alle mulige grimme ting smiley . amen gu :s utroligt så megett man skal finde sig i

• #20   24. mar 2012 Termin det er jo hand valg hvilken bil han har smiley
    Jeg har ikk fastsat priser i forvaltningen, så jeg går blot ud fra hva der står smiley

• #21   24. mar 2012 vi var i sf i januar måned, og der vidste jeg ikk noget om det endnu, det har han først fortalt senere, men hvis han godt vidste han skulle flytte hvorfor går han så med til han skal aflevere hende uden betaling :s ?

• #22   24. mar 2012 Du altså nød til at se på hvordan tingene er nu, og ikke fortiden.
    Nu er han flyttet, det ikk realistisk at cykle så langt - hva så?
    Så må du søge sf om fastsættelse af betaling.
    Eller finde en fair pris for jer begge. Fx. 60 kr ?!

• #23   24. mar 2012 Kan nu godt forstå du ikke har lyst til at cykle de 26km, har selv dårligt knæ så jeg kunne heller ikke cykle det hvis det var mig smiley Men ja, du bliver nok nød til og betale ham de 91kr. for han giver sig sku nok ikke, hvis jeg kender ham ret...

Og så må du jo gå i amtet/skrive til dem at aftalen skal ændres da han er flyttet længere væk.. smiley

Håber han kommer med hende i morgen, så du bliver fri for cykelturen søde smiley

• #24   24. mar 2012 har prøvet at snakke med ham omkring prisen, men han holder fast i de 91 kr. men må jo bare gi ham de penge og snakke med sf og få det fastsat, så må vi jo lavet en ordning om tilbagebetaling eller hvad der nu sker.

for 91 kr. pr. gang og hun er ved ham hver tirsdag og hver anden lørdag til søndag, så det knap 700 kr om måneden, pyha men kan da alligevel kører pænt langt på 700 kr´s benzin om måneden

• #25   24. mar 2012 Det har du ret i louise, han er virkelig en træls person hvad det angår, alt skal gå efter hans hovede før han er tilfreds hvilken er rigtig træls, vi er for biiiiib da voksne mennesker, eller de fleste er åbenbart kun (: hehe

skal op til mine forældre idag, så hjælper min far mig lige med at mixe en mail sammen til dem. men der går altid noget tid inden man hører fra dem, skal jeg så betale ham de 91 kr hver gang han har hende indtil de har taget stilling til det ?

• #26   24. mar 2012 Hvis det var mig der stod i samme situation ville jeg helt klart også blive irriteret.. Men tror ikke jeg gad give ham den sejr at diskutere det med ham!

Ville høre nogle ad om hjælp og hvis det ikke var muligt ville jeg hoppe på cyklen og hente hende uden at sige en lyd til ham!¨
    Kontakte statsamtet og bede om at få fatsat en ny aftale..:)

Du må være den voksne og vise ham du er kold og bare henter hende selv om du måske i virkeligheden er pist!
    Det er den største sejr for dig!

• #27   24. mar 2012 Vis overskud og ligegyldighed over for hans små ting han prøver dig af med!
    Taler af erfaring og tro mig de kan godt lide at pine en og få en ned med nakken!
    Det er det eneste du skal vise ham at han ikke får.. Jeg var længe om at lære det, men det har virkelig hjulpet og har slet ikke de problemer mere med ham! Han ved godt det præller af på mig og det irritere dem mindst lige så meget..:D

• #28   24. mar 2012 kan da lige hører min far eller min bror om de har mulighed for at hente hende for mig i morgen, det havde jeg slet ikk lige tænkt på smiley og hvis det er mulig vil de godt gøre det gratis smiley , pyha synes da os 91 kr. det satme mange penge for så kørt en tur, er glad for jeg har kørekort om et par måneder, så mangler jeg bare en bil, ville helt sikkert blive lykkelig hvis det var mig der skulle ha 91 kr til benzin af ham smiley

• #29   24. mar 2012 Den ene afleverer

Den anden henter...

Og det er da en fin gestus at han tilbyder at køre hende mod betaling.. ALternativet er cyklen ller en taxa... Og det kan vist hurtigt blive dyrer

• #31   24. mar 2012 Jeg hæfter mig i øvrigt ved at du skriver at han er barnlig. Men det er dig, som ikke er interesseret i at overholde jeres aftale.

det er 3.5 kr pr. kørt km. Jeg er ret sikker på at man i skattefradrag får 4 kr. pr kørt km, så det lyder nu ikke helt galt i mine øjne.

betalt og få lavet en anden aftale, hvis det er et problem at overholde den nuværende.

• #32   24. mar 2012 Sig mig hvorfor katten vil han nu ikke aflever hans datter hos hendes mor?? Han har bil og det tager ham MAX en ½ time retur. Jeg vil godt nok skide højt og flot på at han vil ha knap 100 kr 26 km det er dyre end at ta bussen retur her hvor jeg bor. Jeg vil gå med til 50kr.
    Da jeg var i Amtet for en del år siden sagde amtet til min datters far at benz var på hans egen regning det var den lille pris han betalte for at ha samvær med sin datter.
    Syntes det er fis i en hornlygte at I skriver at hun bare skal hoppe på sin cykel også cykel 26km som nok vil ta det halve af dagen.

• #33   24. mar 2012 Tanja,
    deres aftale går jo ud på at hun skal cykle og hente datteren. Går da ud fra at hun selv er gået med til det i sin tid, og måske endda selv har foreslået at hun cykler?..

Jeg ser intet galt i det.

• #34   24. mar 2012 ja aftalen var sådan da vi lavede den , da der var 3 km hen til hendes far. men nu er han flyttet, og der er ikke nye apiere omkring det, og da det er urelistisk at cyke så langt ville jeg ene han stadig skulle aflevere min datter her uden beragning

• #35   24. mar 2012 problemet er bare at vi aftalte inden han hentede hende at han godt ville komme med hende i morgen uden betaling, og efter han har hentet hende vil han pludselig ha 91 kr. for at kører hende hjem til mig ellers skal jeg selv hente hende på cykel,

man kan da ikk først sige go for det og så snart han har hentet hende så laver han det om, derfor jeg helst ikk gider betale ham. da jeg ikk har mulighed for at cykle

• #36   24. mar 2012 Seriøst jeg gad ikke diskutere det !!

Man betaler halvt af hver siges det,, og dit problem hvordan du henter dit barn.. Ka i ikke lave den aftale om han henter og bringer i børnehave vuggestue så den fis slået måske.. Jeg tænker helt ærligt at han er så smålig sølle 13 km smiley Utroligt man ikke tænker på sine børn frem for sig selv !!!

• #37   24. mar 2012 nadia,
    han har sikkert kørt frem og tilbage hele vinteren, fordi TS ikke kunne cykle der.

Ja altså, det løber da op? du ved ikke hvordan hans økonomi ser ud. Hvorfor er det faderen der skal give sig, og ikke moderen?

• #38   24. mar 2012 jeg vil helt klart mene uden og vide noget om emnet men hvis der i dine papire står han er 3 km væk og det er der du skal hente hende vil jeg hvis det var mig forlange han afleverede hende der så du kunne hente hende der iht aftalen hvis han ikke er intra i og køre hende helt hjem
    bare min mening

• #39   25. mar 2012 Du bliver nok nød til at gøre som der står i de aftalte papire. Men jeg ville da få lavet dem om på statsforvaltningen hvis det er et problem for dig og de også kan se det.

• #40   25. mar 2012 Ja det er da egentlig rigtigt det Annizette siger smiley Hvis der står i papirerne at hun skal hentes de der 3 km væk fra dit hjem, så må han jo køre derhen og så må du stå klar med cyklen eller bussen og hente hende? Hvis han ikke vil køre uden og få de 91kr og du ikke kan cykle de 26 km så er det jo en løsning.. smiley

Og så skynd dig og få ændret den aftale smiley

• #41   25. mar 2012 Altså hvis du ikke bare betaler ham smiley

• #42   25. mar 2012 Syntes virkelig det er en bakatel, forstår slet ikke at du kan finde på at lave sådan et nummer ud af at han vil ha betaling eller at du selv henter hende .....

I skal samarbejde i rigtig mange år frem, så er det fanme dumt at begynde og modarbejde hinanden - det giver virkelig intet godt for nogen af jer og ja jeres datter fortjener sku ikke at i diskutere om sådanne småting .... ting lidt på hende, før i tænker på jer selv altså !!

• #44   26. mar 2012 ^^ Hold da op hvor er i søde hva.. Stod i samme sitaution havde i flippet helt ud osse...

Synes du ska gå i statsamtet og tage sagen op og indtil da må han hente og bringe hvis han vil se sit barn..!!

DA DET VIRKER I BUND OG GRUND SOM OM HAN PROVOKERE DIG!!!!

Seriøst jeg havde slet ikke afleveret mit barn hvis vi ikke ku samarbejde..!! Og 26 km 2 gange om mrd blir manden fandme ikke fattig af..!!! 91 kr for og køre 1 vej hænger slet ikke sammen.. Jeg tager sku ikke noget for og køre min søn fra Næstved til sorø i tidernes morgen det er da mere end 13 km..!!!

Men ellers må du finde på et eller andet når du ska hentes hvis du aflevelere dit barn!!!!

• #45   26. mar 2012 Amen lad det da endelig gå ud over barnet at mor og far ikke kan enes ..... fed holdning, bare at holde sit barn væk fra sin far af den årsag ... Ehm not !! Forkasteligt at nogen forældre vil gøre sådan ...

• #46   26. mar 2012 tøsen far har selv indrømmet han ikk rigtig er interesseret i hende, og han kun ser hende fordi hans kæreste vil se hende :s , mega latterligt, jeg får heller aldrig afide hvordan hun har været og hordan det har gået med hende, selvom jeg spørger hver gang, han kommer bare med korte svar som : det gået fint . ! . jamen det kan jeg ikk bruge til noget og hvis jeg spørger mere ind til hvordan og hvorledes kommer han bare med, hun har været glad, nå men jeg skal os vidrer nu. hmm :s

når jeg er færdig med mit kørekort vil jeg da med glæde kører hende begge veje hvis jeg får 91 kr. pr. gang

ej jeg kan godt nok heller ikk cykle 26 km. 7 gange om måneden smiley selvom jeg sikkert har godt af det, men det vil mit knæ ikk kunne holde til

• #47   26. mar 2012 Du har ingen krav på at vide ting som fx. hvad de har lavet osv ...
    Så hvis han siger det er gået fint, er det vel ok ???
    Jeg tror du skal tage det lidt med en kold skulder måske ... hvis han er kold, så lad som om det intet gør dig, istedet for at surmule over det så bevar en god og voksen opførsel ... Det er jeg sikker på du kommer længst med

• #50   26. mar 2012 jeg kan ikk holde til at cykle for meget med mit knæ, så kommer det til at gøre mega ondt flere dage efter, hvis jeg cykler for meget smiley

Jamen jeg ville da mene at jeg har lov til at vide hvordan hun har sovet og spist, i stedet for jeg altid skal gætte mig frem til det hver gang hun kommer hjem :S

• #51   27. mar 2012 Jamen hvis du vil mene det, så syntes jeg du skal ringe til amtet og spørge dem ad, for du får nøjagtig samme svar. Det er skide træls, men ja sådan er det - man har ingen ret til at vide noget om samværet, når barnet har været ved den anden forældre. Det var hvad jeg og min x fik afvide i amtet ... Men sys nu det er en barnlig opførsel, hvis ikke man kan snakke om tingene som voksne mennesker og så tænke lidt på barnet istedet for sig selv. Hvis han ikke vil snakke med dig, kunne du så ikke prøve om i kunne finde ud af om han måske vil lægge en seddel i hendes taske om hvor meget hun har spist og sovet og evt. andre bemærkninger ??? Har hørt at det skulle være en god måde at starte et samarbejde på smiley

• #52   27. mar 2012 Jeg har forslået han kunne skrive og bog eller noget i den dur, det synes han os var en rigtig god idé , men han har bare ikk overholdt det :S , man kan ikke lave nogle aftaler med ham, ige godt hvor meget man prøver, hvis det ikk går efter hans hovede bliver han bare sur og sviner mig til ;S

• #53   27. mar 2012 Sådan er der desværre nogle mænd som er, at de ikke vil høre på andre eller overholde aftaler...

Håber du finder ud af det med amtet, søde smiley

• #54   27. mar 2012 Ja... Hva er mest synd for barnet???

Helt sikkert hvis far ikke ka samarbejde med mor.. Hva er bedst???
    Jeg gad ikke bruge min tid HELE TIDEN på og diskutere med far!!!

Det lyder jo som om denne mand er konflik søgene..
    jeg har brugt 2 år af mit liv på og diskutere med min søns far om han vil have samvær og skidt og lort efter en helveds tur...!! NO WAY .. Nu har jeg nægtet samvær fuldstændig fordi han blir ved.. Det gavner på ingen måde vores søn.. Så må han sku tage sig sammen..

• #55   27. mar 2012 Og han har ikke kontaktet sin søn siden juledag eller set ham..!!
    Det er ikke mit problem.. Så ka han bare lade vær og søge konflikt med mig ...

• #56   27. mar 2012 Om det er moren eller faren, som ikk vil samarbejde, ved du jo ikk en skid om !! Du har jo kun hørt det fra en side ..

• #57   29. mar 2012 det er rigtigt... men taget ud fra hvad hun skriver ... Det er så barnligt at man ska trosse hinanden på den måde.. seriøst det er 13 km vi snakker om han ska køre.. Vil han se sit barn eller ej... Ku forstå hvis det er længere væk de sku splejse om prisen ... Helt ærligt det er jo vanvittigt og betale 91 kr fordi man ikke har bil.. IDIOT ka jeg kun sige.. Det er jo osse ham som er flyttet længere væk var det ikke??

Min kærestes børn er flyttet til jylland og hun vil have vi betaler og køre LIGE LANGT!! det sku hendes som er flyttet ... det har vi da slet ikke økonomi til....

Kommentér på:
selv hent efter samvær

Annonce