{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

AV AV ! , Evt nogen der kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

Tirsdag morgen da jeg vågnede havde jeg rigtig ondt i maven, det udviklede sig til kvalme, feber og blev svimmel.

Senere på dagen fik jeg opkast og rigtig tynd mave,
har ikke kunne spise noget pga jeg har været så dårlig, kunne ingenting, kun ligge ned smiley

Onsdag havde jeg det lidt bedre, havde stadig ondt og kvalme, men kunne nemt gå rundt i lidt tid og lave lidt, om aftenen tog mig mit første måltid siden mandag aften, men en halv time efter kom det op igen, øv øv .

Sidan det kom op igen har jeg haft rigtig rigtig ondt lige under brystet (du ved lige i midten under brystet) og er begyndt at få ondt ved højre skulderblad smiley ,
Bliver nød til at ta smertestilende, men det hjælper kun for det ømhed jeg har ved skulderbladet :s ,

Idag har jeg så kun fået aftensmad, og det er heldigvis ikk kommet op igen.

(har drukken en masse vand alle dage, det kunne jeg holde i mig)

men er der evt. nogen der ved hvad det kan være, eller har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for det ikk gør så ondt ?
kan næsten ikk holde de smerter ud. ringer til lægen i morgen, men ville lige hører om der er nogen der har prøvet at ha det på samme måde ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AV AV ! , Evt nogen der kan hjælpe
  • #1   29. mar 2012 Sådan havde jeg det da jeg havde galdestens anfald.. det gør skrækkeligt ondt!!!!! Ring til vagtlægen for der er nogle ting man skal være obs på..

  • #2   29. mar 2012 tror ikk jeg har mulighed for at komme til vagtlægen , min datter ligger jo os og sover smiley

  • #3   29. mar 2012 I sådanne situationer kommer vagtlægen ud , ring for en sikkerheds skyld .

  • #4   29. mar 2012 Hmm miteneste råd er blot mod maven, og det er æblejuice og vand samt bananer og lyst brød. Det burde da maven i balance igen.
    Jeg tænker at et måske har ondt de andre steds pga at et har kastet op og fordi du måske spænder nu hvor du har det skidt. Men er jo ikke læge så blot en idé.

    En varmepude kan måske tage smerten i skulderen.


  • #5   29. mar 2012 Tænker at lægen ved telefonen sikkert gerne vil komme med nogle gode råd til hvordan du holder den til i morgen.
    Og siger de at du SKAL ses på, så ved jeg da også at de kører ud smiley Det gør de i hvert fald her i regionen når det er nat.


  • #6   29. mar 2012 Og ja... midt under dine ribben, der er der "lukke-mekamismen" sidder, for at holde mavesyren nede. Den kan blive frygtelig øm og gøre ondt / svie hvis der kommer lidt mavesyre op forbi, om med alt det opkast du har haft, så er det ikke usandsynligt at det er det der giver smerten der.

    Derudover så giver det mange spændinger at kaste op, især hvis man gør det på halvtom mave, for så anstrenger kroppen sig endnu mere for at få de dråber op den kan. Jeg døjer selv med en forbandet spændingshovedpine og smerter i skuldre og ryg af jeg laver bræk-refleksen mellem 20 og 50 gange om dagen, alt efter hvor "god" dagen er.


  • #7   29. mar 2012 Har fundet en der rigtig gerne vil kører mig hvis vagtlægen vil se mig, så prøver lige at ringe til dem,

    mine smerte er os blevet værre nu smiley


  • #8   29. mar 2012 Skal en tur til lægevagten, så venter på min veninde kommer, skal nok lige update når jeg ved noget mere

  • #9   30. mar 2012 Så har jeg været ved lægevagten, og det er noget galde et eller andet, fik en indsprøjning der tog de værester smerter, og skal ringe til egen læge så snart min egen læge åbner

  • #10   30. mar 2012 Åh såen nogen galdestens anfald gør skrækkeligt ondt, jeg følte virker at jeg var døden nær.

    Rigtig Rigtig god bedriing :O)


  • #11   30. mar 2012 Ja, pyha vil helere føde 10 børn i træk end at ha de anfald smiley , har fået nogle stikpiller, der står på dem jeg skal ta en hver dag, og har fået 10, hmm så må vi se hvad der sker der efter, venter på tid til scanning, så de kan blive helt sikker på hvad det er, og hvad der skal ske

  • #12   30. mar 2012 Ja, det er ikke sjovt det skidt...
    Jeg gik med anfaldene i 2 år før de fandt ud af hvad det var - resulterede i at de måtte fjerne hele min galdeblære da den var skrunket ind så den lignede en rosin sagde de :S
    Begrundelse - man kunne ikke allerede have galdesten i min alder (var dengang 19) så derfor ville de ikke undersøge mig for det, før end jeg en dag ramte "den rigtige" læge på skadestuen da jeg kom ind.

    Så dejligt at høre de allerede er i fuld gang med at undersøge det smiley


  • #13   30. mar 2012 Uha, jeg fik fjernet min galdeblære osv sidste år.. Og for pokker det var himmerige at få den fjernet!!
    De anfald er helvede.. puha!


  • #14   30. mar 2012 ej puha 2 år smiley . det var godt nok langtid smiley øv øv ,

    ja de anfald er slet ikk til at holde ud smiley pyha har aldrig haft så ondt før smiley

    men hvad kan det komme af ? , der har intet været galt med mig, det kom bare pludseligt tiradag morgen, (da jeg vågnede havde jeg ondt, kvalme og sådan)

    har det nogle påvirkning på kroppen hvis man får fjernet galdeblæreren ?


  • #15   30. mar 2012 Når man har problemer med galdeblæren (eller fået den fjernet) så skal man holde sig fra æg, fed mad og stærk mad...
    Og i og med jeg ingen galdeblære har mere, betyder det at den fedt der er i den mad jeg spiser ikke bliver rigtig nedbrudt, da galden ikke bliver koncentreret op og brigivet ved behov, men bare løber let hele tiden. Da det er galdeblærens opgave at dørge for det.
    Spiser jeg for meget fed/stærk mad eller æg, så får jeg nærmest et galdestens anfald hvor jeg sidder på kummen og det vælter ud af begge ender :S ... gør det så heller ikke bedre jeg har fået en gang laktoseintollerance oveni - det kom underligt nok efter galdeblæren var blevet fjernet, men de kloge siger det ikke burde kunne have noget med det at gøre...


  • #16   31. mar 2012 Så det vil sige at hvis man får fjernet galdeblæeren så skal man virkelig tænke over hvad man spiser ellers kan man tage rigtig meget på, eller er det mig der midforstår det?

    vidste ikke man ikke måtte spise æg smiley , det spiste jeg idag, lavede tærte til aftensmad, men tog en pille en halv time efter jeg havde spist da der mærkede til der var optagt til andfald.


  • #17   31. mar 2012 Ved ikke rigtigt om det med at tage på... for jeg var MEGET aktiv inden jeg fik galdesten, løb på inliners 2 - 3 timer om dagen og red et par timer min. hver anden dag. Men grundet anfald blev der sat en slags stopper for alle de ting, da jeg efter operationen blev ved at være syg, og det så tog dem 4 år at "opdage" jeg havde udviklet laktoseintollerance.
    Så jeg tog ca. 10kg på i løbet af ½år før og efter min operation. Så om det var fordi galdeblæren ikke virkede mere, eller det udelukkende var fordi jeg ikke var lige så aktiv mere som jeg havde været, det tør jeg ikke sige.
    Men har læst andre tage omkring de 10kg på efter at have fået fjernet galdeblæren.

    Jeg spiser dog ikke meget anderledes end jeg gjorde inden - men får så også stadig anfald når jeg ligesom overskrider grænsen... hvilket jeg åbenbart fik gjort i går ved at spise en sandwich :S Er stadig helt ødelagt i dag...


  • #18   31. mar 2012 jeg ville mene du tog på fordi du ikke længere vare særlig aktiv, det mit gæt smiley

    men håber ikk jeg komer til at ta på smiley , har ville tabe mig længe, begyndt at gå en del ture og cyklet, men kg. blev der bare, der skete intet, men nu hvor jeg slet ikk kan spise slik og fed mad siger det sig selv, så burde der falde nogle kg. af smiley :D smiley

    årh smiley , skide anfad smiley , nu har jeg så kun haft det siden i tirsdags, men tror allerede der er sytme i mine andfald, for indtil nu er det kun hver anden dag jeg har haft aå ondt det genere mig :S


  • #19   31. mar 2012 Jeg fik fjernet min galdeblære som 17 årig .. og til sidst lod jeg mig indlægge da jeg ikke kunne holde smerterne ud, fordi der kan da gå længe inden du kan få en tid til scaning ?

  • #20   31. mar 2012 lægen sagde at jeg fik et brev inden for 14 dage hvor der står en tid på, så det bliver spænende hvornår jeg får en tid smiley

  • #22   31. mar 2012 Heldigvis gør det ikke ondt at få den fjernet, det er jo så simpelt idag med kikkert opration ..

    Jeg har lige fået fjernet blindtarmen på samme måde, for 14 dage siden. 3 dage efter fik jeg det skidt, det vidste sig så at de måtte ind og åbne igen fordi der var kommet en byld med betændelse .. 2 oprationer på 1 uge og jeg er på benene igen nu smiley


  • #23   31. mar 2012 pyha det lyder som en hård omgang smiley , øv øv , men godt du frisk igen smiley

    ja det nok ved at være din tur øv øv smiley , det noget træls noget at skulle igennem,

    men pyt, ser positivt på det (: , så hedder det jo ingen usundt mad smiley . så kan der jo være mulighed for at tabe sig nogle kg. som jeg rigtig gerne vil smiley


  • #25   31. mar 2012 okay smiley , ved ikk rigtig om jeg tør forsøge at spise mad med fedt i og sådan, er bange for jeg bare får anfald igen, og det vil jeg helst ikk smiley

  • #27   31. mar 2012 ja det kan du ha ret i smiley , hehe

  • #28   31. mar 2012 * Guðrun - Mor til Vera *
    Hvad er det for piller? Har jeg ikke hørt om

    Malene H
    Det er jo ikke sikkert de fjerner selve din galdeblære, hvis du ikke har haft så mange anfald så er det ikke sikkert den har taget skade, og så fjerner de bare stenene... de undgår helst muligt at fjerne galdeblæren.


  • #30   31. mar 2012 Okay smiley For kunne da være fedt hvis man kunne tage noget forebyggende inden man f.eks skulle til familiefest smiley


Kommentér på:
AV AV ! , Evt nogen der kan hjælpe

Annonce