{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Bopæl {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min Eks vil gerne have bopæl. Vi bor sammen luge nu men flytter her for sig og har en søn. Vi deler ham 7/7. Hvad har jeg ret til af børnepenge og omvendt til ham. Han vil have bopæl selvom han tjener 10000 kr mere end mig om måneden. Hans begrundelse er t han har en forsikring til min søn i hans navn. Nogen der kender reglerne ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bopæl
  • #1   15. apr 2012 Hvilke børnepenge ?

• #2   15. apr 2012 Min mand har en datter, hun har bopæl ved os. Ds det
    Er os der får alle børnepenge. Vi søgte og fik godkendt den normale takst her , som hendes mor skal betale til os. Den var på 1170 dengang og den har vi holdt fast ved. Det var lidt en principsag den gang. Men vi betaler alle faste udgifter. Moderen ønsker ikke vores tøj, "det er ikke godt nok til hende" så det står hun selv for, selvom hun betaler til os. Så det kan man godt. Og vi søgte om det. Nu er jeg kompost modstander af den der med at den selvføgelig er mor der skal have barnets adr. Da min mand og hans Eks fik hver til sit blev min mand i ders følles lejlighed idet det var en Handicapbolig så hun var nød til at flytte. Og amtet sagde at datteren skulle blive ved min mand frem for at trække hende ud sf vante omgivelser og dagpleje. Så hvem bliver i jeres bolig nu? Man skal ogås lige huske at den der her bopælen har den "afgørende" indflydelse på afgørelser om barnet mht skole, og kommunikationen osv. Også selvom forældremyndigheden er fælles. Det er hvad vi har fået at vide. Og idet hendes mor er rigtig ustabil har vi -trods mor gern vil have hendes adr- valgt at beholde den for at sikre vi har noget at kunne sige idet vi mener vi gør det rigtige. Så overvej den nøje smiley og tænk ille kun i penge smiley

• #3   15. apr 2012 Hvis den ene bliver i lejligheden har denne bopælen med mindre personen frivilligt går med til at flytte barnets adresse..

Hvis i har 7/7 ordning er den blot den med bopæl der kan søge tilskud ìg som får bp hver tredje måned. Men man skal så os holde alle udgifter.

Bopæls forældren kan søge børnebidrag fra modsatte part, men så skal denne forældre stå for alt alene.
    Vælger man der imod at lade være at få bp skal man deles om alle udgifter der måtte være på barnet... Bp ligger på 1228 kr md.

Jeg ved at man ikk kan gøre det fair om hvor
    Barnet bor om man tjener flest penge eller ej..

Ville du eller din mand skulle blive boende ?

• #4   15. apr 2012 Tja alle sager er jo forskellige, men min stedfar har 3 børn med sin eks og selvom de bor 7/7 så har hun søgt om børnepenge og fået ja, og hun har flere gange søgt om at få det forhøjet og fået ja .. På trods af at min stedfar og mor køber alt fra skoletasker til tøj .. Så man skal nok passe lidt på, den med bopæl får tit flere rettigheder.. Og måske er alt godt her og nu, men tingene kan jo ændre sig, som hjemme ved mine forældre hvor noget ikke lige passede min stedfar s eks og så vil hun have flere børnepenge ..

• #5   15. apr 2012 Og i øvrigt kan du vel bare selv tegne en forsikring over din søn..

Tror desværre ikke du for hverken børnepenge eller lign hvis din søn har bopæl ved din eks ..

• #6   17. apr 2012 Den smukke: tror ikke der er nogen her som bonusmor/far der ikke ønsker at hjlælpe økonomisk til det lille bonusbarn! men fordi bopælsforældren har fået ny kæreste, er det jo ikke ens betydene med at den bio. fældre uden adr ikke skal bidrage! for det er jo nu engang altså ikke bonusforældres banr smiley

her er der 7/7 ordning, og vi får også børnepenge af hendes mor, vi har adr, og hendes mor tror at man tjener penge på at have børn.. ved ikke hvordan det er som enlig, der lyder det egentlig ikke som om man skal klage, men når man bare får de alm fra kommunen, dækker det jo ikke engang SFO, og så kommer tøj, mælk i skolen, gymnatsik, fodbold osv.. og det kunne hendes mor ikek se at det kostede penge, det var jo alt sammen noget vi betalte, så derofr søgte vi børnepenge.. grumt at man skal minde en biologisk mor om at et barn koster penge, og at hun så blev sur over at skulle af med 1100 kr i måneden til hendes eget barns ve og vel.. tsk...

• #7   17. apr 2012 Trine: nje det gør vi ikke.. hendes mor har alt til hende, inkl overtøj sko osv.. det eneste hun får med herfra er det datteren står i når hun bliver hentet.. og det er det hun får på når vi henter hende også.. det vi har er jo ikke godt nok.. hverken pænt nok eller dyrt nok.. hun ved hun til en hvertid kan få lov at få alt tøj osv med til en uge herfra, men at det jo er os der bestemer hvad tøj sov vi har, og det er ike godt nok, så det er hendes problem.. men det med børnepenge fra hende bunder også mere i at hun tror sfo, mælk, furgtordrning osv det bare er noget der er klaret, en voksen kvinde som hende forstår ikke at det koster penge.. deror har vi valgt at modtage penge fra hende...

• #8   17. apr 2012 TRor det den smukke mener er at; hvis begge står som enlige, så skal den der ikke har adr ikke betale til en 7/7 ordning, idet den person selvstår med tøj udgiften, og den der har adr jo får en del tilskud til stort set det hele..

men hvis man flytter sammen med en, og der er 7/7 ordning, synes det er hlet fair at den der ike har adr betaler månedligt tilskud til bopælsforældren, da tøj ikke er den største udskrivning (syntes jeg personligt) hvorimod en sfo og fritidsaktiviteter altså koster halvdyrt, og det ikke kan løbe rundtm hvor det jo ville løbe rundt mht tøj for den anden...

• #9   17. apr 2012 Da min kæreste og hans eks her går fra hinanden, blev de einge om hun selv sku sørge for tøj, men så skulle hun heller ikke betale børnebidraget.. men så kom hun og ville have vi sku være med i fx en flyverdragt, og vi så skulle deles om den, men vi fik aldrig lov at benytte den, spurgte efter den en enkelt gamg, men svaret var at den var ikke ren så det kunne vi ikke.. (hvad havde hun så gjort hvis hun skulle have beholdt datteren?) og så begyndte hun at tro alt omkring datteren var betalt som en selvføgle. at vi bare havdde hende for pengenes skyld, og så blev vi enige om at søge, og vi skrev at hun i ansøgningen at det var 7/7 ordning, og at hun selv havde tøj, idet vores ikke var godtnok til hende, og der fik vi brev om at vi var godkendte, og selv sku klare overførelserne, ville hun ikke acceptre dette skulle vi kontakte dem, og så ville vi få pengene fra dem, og de ville så trække pengene fra hende..

• #10   17. apr 2012 Uh kan blive så harm. Mht bolig ved jeg ikke hvor meget det har at sige. Da min mand og hans Eks gik fra hinanden var det hende der sku flytte da de bordene en handicapcenlig bolig da min mand sidder i kørestol. Også derfor han beholder adr frem for at trække datteren ud a faste rammer som 1.5 årig. Men vi har købt hus samme nu, men søgte om børnebidrag da vi boede ovre i lejligheden. Men kan blive så sur! De tror de træder på eksem ved at nægte at hjælpe til sit eget barn, men når barnet bliver stort nok ser de Jo at i disse tilfælde at mor ikke ville betale til dem. At det er far der har klaret det. Mine tanker er kogle gange at her syntes jeg faktisk tit at hendes mor ikke sku have lov at se hende. Det har hun ille fortjent. Hun vil kul det gode, men helst ikke hjælpe med de trælse ting der følger med!

• #11   17. apr 2012 TRine: sig mig, er jeres "mor" også mor for vores?? smiley Hold op det hele din historie er som at læse vores liv med hans eks! tankevækkende og grusomt, at en biologisk mor kan opføre sig sådan, overfor sine egne børn!!!

Kommentér på:
Bopæl

Annonce