614 visninger
|
Oprettet:

21. mar 2008 Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Bopæl {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min Eks vil gerne have bopæl. Vi bor sammen luge nu men flytter her for sig og har en søn. Vi deler ham 7/7. Hvad har jeg ret til af børnepenge og omvendt til ham. Han vil have bopæl selvom han tjener 10000 kr mere end mig om måneden. Hans begrundelse er t han har en forsikring til min søn i hans navn. Nogen der kender reglerne ?
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Er os der får alle børnepenge. Vi søgte og fik godkendt den normale takst her , som hendes mor skal betale til os. Den var på 1170 dengang og den har vi holdt fast ved. Det var lidt en principsag den gang. Men vi betaler alle faste udgifter. Moderen ønsker ikke vores tøj, "det er ikke godt nok til hende" så det står hun selv for, selvom hun betaler til os. Så det kan man godt. Og vi søgte om det. Nu er jeg kompost modstander af den der med at den selvføgelig er mor der skal have barnets adr. Da min mand og hans Eks fik hver til sit blev min mand i ders følles lejlighed idet det var en Handicapbolig så hun var nød til at flytte. Og amtet sagde at datteren skulle blive ved min mand frem for at trække hende ud sf vante omgivelser og dagpleje. Så hvem bliver i jeres bolig nu? Man skal ogås lige huske at den der her bopælen har den "afgørende" indflydelse på afgørelser om barnet mht skole, og kommunikationen osv. Også selvom forældremyndigheden er fælles. Det er hvad vi har fået at vide. Og idet hendes mor er rigtig ustabil har vi -trods mor gern vil have hendes adr- valgt at beholde den for at sikre vi har noget at kunne sige idet vi mener vi gør det rigtige. Så overvej den nøje
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Hvis i har 7/7 ordning er den blot den med bopæl der kan søge tilskud ìg som får bp hver tredje måned. Men man skal så os holde alle udgifter.
Bopæls forældren kan søge børnebidrag fra modsatte part, men så skal denne forældre stå for alt alene.
Vælger man der imod at lade være at få bp skal man deles om alle udgifter der måtte være på barnet... Bp ligger på 1228 kr md.
Jeg ved at man ikk kan gøre det fair om hvor
Barnet bor om man tjener flest penge eller ej..
Ville du eller din mand skulle blive boende ?
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Tror desværre ikke du for hverken børnepenge eller lign hvis din søn har bopæl ved din eks ..
dec 2009
her er der 7/7 ordning, og vi får også børnepenge af hendes mor, vi har adr, og hendes mor tror at man tjener penge på at have børn.. ved ikke hvordan det er som enlig, der lyder det egentlig ikke som om man skal klage, men når man bare får de alm fra kommunen, dækker det jo ikke engang SFO, og så kommer tøj, mælk i skolen, gymnatsik, fodbold osv.. og det kunne hendes mor ikek se at det kostede penge, det var jo alt sammen noget vi betalte, så derofr søgte vi børnepenge.. grumt at man skal minde en biologisk mor om at et barn koster penge, og at hun så blev sur over at skulle af med 1100 kr i måneden til hendes eget barns ve og vel.. tsk...
dec 2009
dec 2009
men hvis man flytter sammen med en, og der er 7/7 ordning, synes det er hlet fair at den der ike har adr betaler månedligt tilskud til bopælsforældren, da tøj ikke er den største udskrivning (syntes jeg personligt) hvorimod en sfo og fritidsaktiviteter altså koster halvdyrt, og det ikke kan løbe rundtm hvor det jo ville løbe rundt mht tøj for den anden...
dec 2009
dec 2009
dec 2009
Bopæl