{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Arbejde under barsel? {{forumTopicSubject}}

Ja, det kan godt ske det er et dumt spørgsmål, men må man gerne ha fritidsjob, mens man er på barsel?

Jeg er pt. sygemeldt fra min lønnede praktik (pædagogstuderende), og min barsel starter pr. 1. august. Finanserne er desværre ik så sk*de gode lige for tiden, og det stresser mig helt vildt, kan jeg mærke. Og bare tanken om at min indkomst falder til august (fra ca. 7100 til 4600), er slet ikke til at overskue.
Jeg tænker så, om man egentlig må ha et "fritidsjob", mens man bruger sine SU fødselsklip? Bare et par gange om ugen f.eks. smiley

Årrh, alle de tanker, når man er gravid!! smiley Jeg graver mig snart ned!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde under barsel?
  • #2   14. jun 2012 Når du er på barsel, ja så er du altså på barsel.. hvilket betyder at det eneste arbejde du har er dit barn..

• #3   14. jun 2012 Tænkte det nok..

Guldklumperne: Jeg er desværre kun 21, når jeg går på barsel.. smiley Jeg får kun almindelig SU (enkeltklip) plus forsørgertillæg, da vi begge er studerende. Men forsørgertillæg er kun på ca. 1200,-, efter hvad jeg har kunnet læse mig til..
    Heldigvis stiger vores boligstøtte (forhåbentligt!) med ca. 2000 kr om måneden..

• #5   14. jun 2012 Guldklumperne: Ihh hvor snyd! smiley

Amalie: Jaa, jeg tager i forvejen SU-lån.. Men havde håbet lidt på at jeg ville kunne undgå det - for min personlige grænse for det lån er sat til 50.000.. Det er også bare træls at skulle dække et overtræk med lånte penge smiley Men sådan må det jo bare blive.. Bekymringerne hober sig bare op de her dage!

• #6   14. jun 2012 Jamen for du barsel dagpenge fra kommunen når du går på barsel fordi du har været i lønnet praktik?? Det gjorde dem fra min klasse, når du så er færdig med barsel, og begynder på skole for du 12x barselklip fra SU..

• #7   14. jun 2012 Når du så har været på barsel for du både alm SU og barsel SU PLUS du må gerne arbejde ved siden af... Det gjorde jeg..

• #8   14. jun 2012 #Min lille prins Noah:) #
    Jaa, jeg har godt nok undersøgt det. Men ved du hvad? Jeg er så heldig, at jeg har termin 19 dage for sent, til at det kan lade sig gøre!
    Hvor æv tror du ik lige, at jeg så ud, da jeg fik dét at vide?? smiley PLS sagde "Vi ved godt, at der er et hul i systemet, og vi er opmærksomme på det. Men medmindre du føder 4 uger før termin, så er der intet at hente." Crappy crap! smiley

• #9   14. jun 2012 Jeg får også forsørgertillæg på min SU. (går i 1.g...hehe) Jeg er 19. Men jeg får kun dobbelt op, fordi min kæreste også er på SU (uni.) Hvis han f.eks. droppede ud, så ville jeg også få det samme som alle andre uden barn. Dvs. 4***,- Nu får jeg knap 7....

Iiih ja, de vil så gerne at man får en uddannelse. Men for mig LIGE NU, ville jeg få flere penge fra en kontanthjælp.
    Dobbeltmoralsk, og pisse åndssvagt system!

• #10   14. jun 2012 Katharina: Ja, det er lidt plat. Jeg synes dog ikke, at SU'en bør sættes op (vi er heldige, at vi overhovedet får noget) - derimod synes jeg, at kontanthjælpen burde være samme sats som SU'en. Men det er en helt anden diskussion smiley

Jeg kan dog ikke forstå, hvorfor du får dobbelt SU? smiley Og hvad får du udbetalt i forsørgertillæg - er det ik' ca. 1200,-/md, godt nok? smiley

• #11   15. jun 2012 Jo, det er sådan, at jeg får først får dobbelt op når jeg starter på uni f.eks. Så får jeg 12000 om måneden i 12 måneder, og derefter er det normalt igen. Men min forsørgertillæg er på ca. 1900,- (har lige tjekket det hele, så jeg ikke fylder dig med løgn haha)
    Men når alt er trukket fra og sådan, så får jeg ca. 6***.- og ikke mere end det.

Nej synes også SU er fint, men synes måske kunne være rart med bare liiidt mere, når man har barn. Selv 500 ekstra om måneden ville gøre en markant forskel herhjemme. Men det er måske bare mig.
    Har vænnet mig til, at DK ikke er beregnet til at en 1.g'er får barn. smiley jeg er så også den eneste på min skole, men stadig! smiley

Desuden har jeg været mega skuffet over, hvor lang tid det tog dem at behandle min sag, bare fordi der skulle ekstra tal på. De var 4 måneder om at give mig min SU, og vi blev nødt til at sælge vores bil for at kunne blive boende! Fucked up!

• #12   15. jun 2012 Charlotte var du i arbejde inden du kom i praktik altså under skole forløbet for arbejde ved siden af tæller også, der var så ikke nogen der havde fortalt mig at hvis man har arbejde kunne man så barsel gennem kommunne, Jeg arbejdde 2 steder inden jeg gik på barsel fordi jeg havde så mange timer så kunne jeg havde fået penge fra kommunen ØV jeg blev sur da jeg fald ud af dette...

Kommentér på:
Arbejde under barsel?

Annonce