{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

uddannelse og a-kasse {{forumTopicSubject}}

jeg har lige tilmeldt mig skole i januar, men kom så til at tænke på, jeg har fuldtidsjob nu, som postbud, så hvor lang opsigelse har jeg egentligt, jeg regnede bare med 1 mdr, men er egentligt blevet i tvivl???

og en anden ting, hvis jeg nu selv siger op, begynder på skole, og efter endt grundforløb 10 uger efter måske ikke har fundet en læreplads, kan jeg så få penge fra a-kassen??? og i så fald beregnes det så ud fra at jeg nu har fået løn for fuldtidsarbejde, eller beregnes det ud fra de timer man har haft på skolen??? hvor meget vil jeg i så fald kunne få hvis det er ud fra skole timerne???

synes da egentligt det er lidt vigtigt, så jeg ikke kommer til at stå helt uden indkomst..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uddannelse og a-kasse
  • #2   6. aug 2012 De vil gå 1 år tilbage og så får du den sats der passer til det antal timer du har.

    Mener det er 28,8 man skal have om ugen for at få den store sats.. Men er ikke helt sikker..

    Vil mene at du kan få af fagforeningen efter skolen. Du har godtnok selv sagt op, men du har jo efterfølgende noget at give dig til..

    Men ja, ring til a-kassen for at være helt sikker smiley



  • #3   6. aug 2012 ja jeg tænkte nemlig også at jeg måske ville kunne undgå de der 3 ugers karantæne, hvis jeg har været på skole og derefter ikke har kunnet finde læreplads, hvilket jeg selvfølgeligt satser på at kunne, men nu er jeg jo ikke engang sikker på jeg kan komme ind på skolen før 2 mdr før start..

    jeg har sendt dem en mail, da der var ventetid og jeg havde ikke lige tid til at hænge i røret i 100 år ;o)


  • #4   6. aug 2012 altså vil satsen så ligge efter de timer jeg havde 1 år før??? eller de timer jeg kommer til at have på skolen??

  • #5   6. aug 2012 Du vil enten få som nyuddannet ellers vil de bruge de timer som du har haft som postbud.
    De regner ikke ud fra de timer du har haft på skolen.

    Jeg får som nyuddannet, og jeg har kun grundforløbet på handelsskolen ... og så har jeg en anden uddannelse, og jeg ved faktisk ikke hvilken en af dem de regner ud fra, når de har givet mig som nyuddannet.


  • #6   6. aug 2012 Tror de tæller fra den dag du bliver ledig og så et 1 år tilbage..

  • #7   6. aug 2012 ok, så vil jeg nok få for de 37 timer vil jeg tro, men har skrevet det i mailen også, så nu ser jeg lige hvad de svarer, der er jo også noget tid til, men skulle bare regne ud om det var for risikabelt, tænkte nemlig også at det må da være svært at tage efter de timer på skolen, da jeg måske også kan få en del merit pga et par andre grundforløb jeg har fra tidligere, ved det dog ikke tror jeg vælger merit fra, så jeg kan få genopfrisket...

    men rart at vide at de ikke tager for skole timerne.


  • #8   6. aug 2012 Hvad skal du læse til?

  • #9   7. aug 2012 jeg skulle gerne gå hen og blive bygningsmaler ;o)

    snakkede lige med en fra fagforeningen idag, da grundforløbet er under 3 mdr, så ryger jeg ind i 3 ugers karantæne, vildt dumt!!!! nå men jeg kan jo så vælge at holde noget ferie i den periode, det har jeg også en del af til at stå, så måske ikke en dum ide, jeg har 1 mdr opsigelse, men håber selvfølgeligt på at kunne finde en læreplads inden, så alt det der pjat ikke bliver nødvendig, det lyder alt for indviklet ;o) og nå ja jeg vil få den højeste sats, da det tages ud fra den løn jeg får som post..


  • #10   7. aug 2012 Hvor ærgerligt med den karantæne.. Troede egentlig ikke man måtte holde ferie imens..

    Men ja, vi satser da på du får en praktikplads. Du har jo da lige nogle mdr til at søge i. smiley


Kommentér på:
uddannelse og a-kasse

Annonce