{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

Er så gal at jeg ryster!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hva fanden sker der for folk der ikk kan finde ud af at holde deres skodhunde i snor når de ikk har styr på dyret?!?!?!?! Jeg er ude at lufte hunden på amagerfællede, hvor der er skiltet med at man skal holde sin hund i snor. Der er ikk ret mange der overholder dette, men så længe folk kan kalde deres hunde til sig, så er jeg sq som regel også ligeglad med om folk har deres hunde i snor eller ej.
Men her kommer jeg så med min hanhund, der for tiden ikke er vild med andre hanhunde da alle hans tæver er i løbetid (alle vores venner og dem i vores familie har hun hunde, der sjovt nok er i løb samtidige eller lige op ad hinanden). Desuden er Riki ikke vild med schefferhunde da han er blevet overfaldet af fire af slagsen. Den ene (vores overbos) er han blevet overfaldet af flere gange, den ene gang i vores hjem da den trængte sig ind ide jeg åbnede døren. Jeg har ALTID min hund i snor når vi er på tur. Det havde en eller anden skodgimpe sq ikk da hun krydser vores vej ca. 3 - 400 m længere fremme. Hun kommer gående med sin schäffer løs, og er sammen med en hundhun som Riki plejer at lege med. Hendes scäffer får øje på Riki og ændre straks kurs ned mod os. Riki bliver usikker og nervøs (og sikkert også jaloux over den er sammen med tæven som Riki plejer at lege med), så han ligger sig ned i græsset hvorefter scäfferen rejser børster og begynder at knurre. Da den er ca. 150 m fra os råber jeg op til damen om der er en hanhund hvor efter hun svare at det er det. "så er det nok ikke så smart" siger jeg til damen, og først nu bevæger hun sit lille runde korpus ned af stien efter hunden. Riki har besluttet sig at hunden er farlig da den har retning direkte imod min hunds ansigt med rejste børster og stadig knurrende. Jeg stiller mig mellem min hund og hendes hund (hun tager sig umådelig god tid), men hendes hund begynder at gå rundet om mig, hvorefter Riki springer frem og gør voldsomt. Jeg har stadig travlt med at bodyblocke (skærme hundene fra hinanden), og det føles som en evighed for den tykke trunte har fat i sin hun og nøller med snoren. "Få lige din hund til at holde kæft hva!) siger hun til mig. "Hvad med at du får din hund í snor og trækker den væk?" siger jeg til hende. "Det er jeg jo igang med, så kan du jo godt be din hund om at holde kæft" siger hun idet hun trækker afsted med sin køter.

Hvad sker der for folk!!!!!!!!

Sorry, men havde en masssssssse galde jeg skulle af med. Er stadig så arrig at jeg ryster. Hvorfor kommer man først i tanke om al det man burde ha sagt til sådan en rejekælling bagefter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så gal at jeg ryster!!!!!!!!!
  • #1   8. aug 2012 Du skal bare prøve det der et par gange, inden du går amok over løse hunde..

    Her er jeg kendt som kællingen man skal gå udenom.. Jeg er ellers meget posetiv, men jeg får et føl på tværs når folk ikke har deres hunde i snor når jeg kommer med mine.. Kan slet ikke klarer det !


  • #2   8. aug 2012 Råb til folk at din hund har kennelhoste eller noget andet.. smiley
    Det er jeg begyndt at gøre efter min ældste tæve blev overfaldet af en schæfer.. Dog var min tæve en anelse hurtigere end schæferen og fik bidt den grusomt i øre og strube.. Det var schæfer-ejerens egen fejl da jeg havde advaret ham om at vores hunde ikke skulle hilse..
    men ja.. Jeg har altid mine i snor, medmindre det er på åben grund hvor jeg kan se langt til alle sider oveni kan jeg uden problem kalde dem til mig.. Så hvis folk ikke har styr på deres hund eller tager snor på, så bliver der råbt at min hund er død syg.. smiley


  • Nadia <3 .
    Nadia <3 . Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
    #3   8. aug 2012 årh hvor er det utroligt at folk ikke tænker sig om smiley
    Jeg har samme problem med min hund. Han bryder sig ikke om løse hunde, efter nogle ubehagelige oplevelser han har haft. Og selvom jeg spørger folk pænt, om de ikke vil tage deres hund i snor, siger de fleste "Den gør ikke noget". Jamen det hjælper jo ikke på min hunds angst :S !
    Det er så typisk at man altid først kommer på det man skulle have sagt, bagefter.
    Jeg kender det alt for godt selv! Det nok fordi man er chokeret i situationen.



  • #4   8. aug 2012 Mulle_pigen - Hæhæh "kællingen man skal gå uden om" smiley Jeg har desværre prøvet det nogle gange efterhånden. Som sagt er det ikke den eneste Scäffer Riki er blevet overfaldet af (han er også blevet angrebet af andre racer, men det er lige scäfferen han har bidt mærke i, da det er den race han er blevet angrebet mest af). Men vi møder heldigvis rigtig mange der har styr på deres hunde. Der er sq ikke ret mange der har deres hunde i snor på amger fællede, så at sådan nogle overfald/sammenstød "kun" er sket en halv snes gange er virkelig et under 8-/. Hvis folk har styr på deres hunde og kan kalde dem til sig når jeg kommer med min hund, så er deres manglende snor ikke mit problem, men når der kommer sådan en skodgimpe der skal fortælle mig at jeg skal få min hund til at holde kæft, når hun selv ikke magter at kalde sin hund til sig, så bliver jeg sq gal!

  • #6   8. aug 2012 Majse- HAHAHA den er sq go "min hund har kennelhoste" Den skal jeg fandme huske :-D. Desværre kan jeg heller ikke slipe min hund selv om jeg kan se langt til alle sider. Kommer der en anden hund, kan jeg godt kalde min hun til mig, men ser han en fasan, så er han stukket efter den :-/.

    Nadia- Hader også når folk siger "min hund gør ikke noget", NEJ FOR POKKER, MEN DET KUNNE JO VÆRE MIN HUND GØR NOGET!!!!!!"


  • #7   8. aug 2012 Jette B- Kan jeg godt sætte mig ind i at nogel er bange for løse hunde. Jeg har ikk noget imod hunde der gerne vil hilse på mig, og er ikke bange for hunde selv om det kan være en halv hest der kommer gående imod en på fortorvet, men har selv prøvet at blive besprunget af en stor engelsk bulldog der ikk ville lade mig passere på en trappe opgang da jeg skulle op til en af mine borgere. Den gik løs på rapoen, mens dens ejere var i færd med at tømme deres afdødes lejlighed. På vej op kunne jeg godt vifte den væk og hilse stille og roligt på den, men på vej ned blev den ved med at blokere mig, og da jeg krævede at komme forbi (pressede hunden baglæns) spang den op ad mig mens den knurrede og prøvede at humpe mit ben. Jeg måtte kalde i 2 minutter på ejeren før de kom ud af lejligheden og tog hunden til sig. Det er altså ældreboligere, og tænk nu hvis det ikke var mig der var kommet ned af tappen, men gamle fru Hansen?! Det var sq skræmmende nok for mig

  • #8   8. aug 2012 Jette - Lige præcis overfor folk i din situation, der har jeg sku medlidenhed.. Ved ikke om det er forkert ordbrug eller hvad.. Men Jeg syntes det er forkert at andre folk skal lide under at nogle vælger at få hund.. Jeg ønsker ikke at mine hunde hilser på nogen som helst, medmindre der bliver spurgt, fra begge parter.. og jeg ville ønske at alle folk havde den holdning..

    Michelle - Den er nemlig ret god.. Alle hundeejere frygter en dyrlægeregning, så det skal nok få dem til at holde sig væk.. smiley
    Så er det bare træning træning træning.. smiley Herhjemme ved begge hunde at katte, mus og rotter, det er okay bytte, men hæver vi stemmen, bum så slutter jagten smiley


  • #9   8. aug 2012 Majse- Ja så snart de skal hive muldvarpeskindet frem fra baglommen, så kan de sq nok finde ud af at få dyret i snor ;).
    Vi har gået til træning med ham, og haft personlig træner på ham, og begge har sagt at det er Beaglen i ham der gør det. Jeg har godt nok læst at man ikke kan stole på en Beagle pga et meget stærkt jagtinstinkt, men vi har ikke givet op af den grund. Vi træner fortsat med ham, og otte ud af ti gange virker det. Men pga de to ud af ti gange hvor han ikke lystre, skal han ikke gå løs (og slet ikke steder hvor det er påkrævet at hunden skal have snor på). Kan jeg ikke stole 100% på min hund, så er jeg ikke et hak bedre en den madamme jeg mødte på turen smiley


  • #10   8. aug 2012 Michelle B

    Heh... Jeg har heller ikke noget imod løse hunde.. Kun når de kommer over til os eller vi bliver overrasket om et hjørne..

    Bulle er også blevet overfaldet en deeel gange, og har fra hvalp af, knust sin hofte (fik ham som 4årig) jeg kan slet ikke have dem der ikke har styr på deres hunde, men de må have snakket med alle andre, for jeg er blevet til kællingen man skal gå udenom. Det er ellers synd, for de går glip af en hjælpsom skøn tøs smiley

    Men hvad fanden.. Nu har jeg ikke problemer med løse hunde mere smiley


  • #11   8. aug 2012 Michelle - jeg overtog en beagle fra en familie som ikke engang lærte ham at være renlig.. -.- han lærte ALT.. også at gå løs blandt vildt.. smiley Så det kan altså lade sig gøre smiley vejen til en beagle er gennem dens mave smiley

    Men det er fedt at høre at du tager konsekvensen af at du ikke kan stole på din hund smiley


  • #12   8. aug 2012 Mulle_pige. Ja det må sq være rart nok ikke at have problemet med løse hunde overhovedet hehe. Åh stakkels Bulle :-(. Hvordan klare han det med hoften nu?

  • #13   8. aug 2012 Jeg saaaaavner min beagle Tinka.. Hun var min soulmate udover alle grænser.. Hende gik jeg løs med uden problemer.. Kom når jeg kaldte og gjorde som jeg sagde.. Suk.. Jeg savner hende..

  • #14   8. aug 2012 Majse- Det ville sq da også være åndet at avle en jagthund man ikk kunne kalde til sig, så jeg har hele tiden sagt at det handler om hvem der er mest stædig: Mig eller hunden ;). At lære ham de sidste to indkald, er en hård nød at knække. Han er ikke ren Beagle (½ fransk Buller), så det der med gennem maven på beaglen holder ikke heeelt hos Riki ;). Hvis han ser en fasan, eller bedre endnu en hundhun i løb, så kan jeg stå og vifte med kylling og røde pølser, og han vil skide mig et stykke hehe ;). Vi skal have ham kastreret inden årets udgang, og håber det kan give det sidste.

    Hvis ikke jeg tog konsekvenses, ville jeg som sagt ikke være bedre en trunten jeg mødte idag smiley


  • #15   8. aug 2012 Mulle_pige . Der findes rigtig magne skøøøøøøøøøøøøøøøøøne racer, og dejlige hunde, men jeg syntes virkelig at Beaglen har tendens til at sjokke direkte ind i ens hjerte med træsko på :). Kan godt forstå du savner din gamle Beagle :'(.

  • #16   8. aug 2012 Michelle - Den er jo ikke en jagthund som sådan, men en støver, så den skal jo bare vimse omkring og få vildtet til at flyve op eller løbe frem smiley

    Men jeg giver dig ret.. Det er pisse hårdt.. de første 3 måneder løb han også bare (jeg havde ham i en tørresnor).. vi trænede hver evig eneste dag.. puha..
    Men kan godt se at mad ikke er vejen frem når han er blandet smiley


  • #17   8. aug 2012 Den gør ikke noget - nej men det gør min, plejer jeg også at råbe.. Nu er min heldigvis en robust hanhund på 48 kilo, så folk plejer at være hurtige, til at få deres i snor.. De kan jo ikke se på ham, at han er ganske rar og rolig.. smiley

  • #18   8. aug 2012 Michelle B

    Da jeg fik ham som 4årig blev han opereret som det første. Yep, dine tanker er rigtige. Han gik med knust hofte i 4 år indtil jeg fik ham. Han bliver 9 i næste måned og klarer det ganske godt.. Om vinteren er han lidt generet af at det er ubehageligt at bruge benet. Det gør ikke ondt, men er lidt ubehageligt.. Men ellers har han det godt.. Med benet altså.. Han er på kraftigt kraftigt smertestillende lige nu, fordi han har spondulyse (noget i hans rygrad (brusk eller knogle agtigt) gror sammen med noget andet i hans rygrad, og når han bevæger sig, knækker dette og skal gro sammen igen. Dét er smertefuldt !!!!)

    Men han hader andre hunde til han har bidt lidt i dem og fundet ud af at der ikke sker noget.. Fik to nye hunde for 2 måneder siden, og starten var turbolent, men nu leger de så meget at de har tabt sig for meget alle sammen..


  • #19   8. aug 2012 Michelle B

    Puha.. Jeg har haft mange dyr hele livet, men lige hende her Tinka - hun var min soulmate.


  • #20   8. aug 2012 Jeg kan heller ikke fordrage når folk ikke har styr på deres hunde..
    jeg ejer selv en amerikansk bulldog og en doug de bordeaux..
    så HELDIGVIS går folk en stor bue uden om mig for de mener det er dræber hunde, selvom mine hunde aldrig har gjort andre fortræd..

    Men sidste gang jeg stod i den situation med en anden hund der knurrede og snappede ud efter mine hunde, der sparkede jeg den simpelthen .. for dee ville ikke smutte og ejeren stod flere meter væk og bare kaldte i håb om den kom tilbage.. dog blev hunden stående mens ejeren bare skreg højere og højere... hun kunne ikke lige selv tænke at hun skulle gå ned efter den..

    Det var enten det ellers endte det med slås kamp og så var det mine hunde der ville tabe pga den dumme lov, også selvom det var den andens hund der startede.! så sådan gør jeg fremover smiley
    Der er jeg blevet kold i røven


  • #21   8. aug 2012 Majse- Ja ved godt det er en støver, men det er de færeste jeg har snakket med der ved hvad en støver er, så det har altid været lettere at sige han er en jagthund ;). Vi har gjort meget ud af at han bliver "brugt" til det han er avlet til. Ikke at vi støver vildtet op, men laver mange sjove lege hvor han får brugt sit instinkt som Beaglen er beregnet til. Bl.a. går vi spor med ham, hvor vi lækker et spor ud han skal følge. Endten ved at trække en klud der er væddet i dåsetunvand rundt i en forhindringsbane, eller som når vi fodre ham om morgnen. Han bliver luftet så tidligt om morgnen at der ingen andre hunde er, så tidspunket for at kaste hans fodder ud i det højre græs og lade ham søge efter det er ideel :). Det har vi meget sjov ud af.

    Sugar!- Det er kun dem med de små hunde der er hurtige til at tage deres hunde i snor, da de fleste mener min hund er en dræberhund pga hans brindlet farve hehe. Den har jeg tit måtte høre for af især de ældre damer. Den sjoveste var sq da Riki rullede om på ryggen da han ville lege med en Cotten dé Tuller, og konen rev sin hund op i armene fordi det var tydeligt at se min hund lagde an til at angribe (men fire ben strittende mod himlen?) haha der måtte jeg le :-P.

    Mulle_pige . Føj!!! Har han gået med knust hofte i 4 år!!!!!!!! Stakkels din hund :'(. Det kan sq gøre mig så harm at man kan have en hund i 4 år uden at gøre noget ved dens skader. Godt i nu har overtaget ham, og kan tage vare på ham også når han er plaget af sin spondulyse. Haha til han har bidt lidt i dem. Åh får sjove Anders And billeder i mit hovede smiley


  • #22   8. aug 2012 Majbrit- Min søsters gamle Ambull, var også godmodigheden selv, de gange hun blev overfaldet af andre hunde, stak hun af og vi fandt hende rystende af skræk laaangt inde i et buskads :'(. Til trods for det, stod ejeren af den hund der havde sprunget på Bessie (min søsers hund) og råbte og skreg om at det var en dræber hund og den burde forbydes (for listen kom). What the f...?! Dit lille møgkræ (mener det var en tibbetansk terrie) har lige jaget en stor hund ind i krættet og så er det den store hund der er en dræber?!?!? Ville helst undgå at sparke til andre hunde, da jeg mener det er ejeren der har begået fejlen, men hvis det skulle komme dertil, så er man jo død og pine nød til at gøre et eller andet, og så kan det vel (Gud forbyde det) blive nødvendigt. Jeg var virkelig også klar til at slippe min hund og losse den store scäffer hvis den skulle springe på. Jeg kender min hund godt nok til at vide, at hvis jeg slap ham, ville han være så stor en tøsedreng at han ville pile ind i skoven og lade mor stå tilbage med problemer hehe. Han er kæk nok når han er i snor og moren stor og skærmer ham, men han er sq også den støreste kylling når det kommer til stykket hehe

  • #23   8. aug 2012 Michelle B

    Hahahahahaha... Nu du siger anders and billeder: Vi var engang ude og gå, da Bulle får revet sig ud af halsbåndet og farer lige hen til en kæmpe stor irsk ulvehund ! Jeg husker tydeligt hvordan jeg kunne mærke alt blodet forsvinde fra mit ansigt, mens jeg råbte Bulle an og sprutede efter ham. Bulle når hen til denne kæmpe hund (buller er en dp på 4,7 kilo) og går i krig med at bide ulvehunden i ankler og poter, mens han hopper op for at nå knæ og strube.
    Jeg var sikker på at buller nu skulle dø af et enkelt bid fra den store hund... Men fandeme nej. Den store kæmpe hund stod bare og gloede dumt på buller og derefter sin ejer som skreg af grin. Da buller bider efter hundens bagpote løfter den bare poten og kigger på buller som i: "hvad laver du lille ven ? Står jeg i vejen ? skal jeg flytte mig ?"
    Den store hund fattede ingenting af hvad det var buller lavede, og gloede bare dumt på ham. Specielt da buller måtte stoppe op og trække vejret inden han kunne fortsætte..

    Jeg er SÅ glad for at ejer og hund tog hele balladen så godt. Jeg tudede da jeg nåede frem til dem og alligevel fik ejeren mig til at grine af det hele..

    Jeg fik forresten bulle fordi han skulle aflives. Han var så aggrasiv så aggrasiv og bed alt og alle. Han har ALDRIG bidt nogen her. Heller ikke da dyrlægen hev i hans hofte for at tjekke den..



  • #24   8. aug 2012 Michelle B

    Har du nogen billeder af din vovse smiley


  • #25   8. aug 2012 Mulle_pigen hahah jeg havde sq helt tåre i øjne af grin. Det må ha været så urkomisk at se :-D. Men det er bare skønt når man møder en hundeejer der tager så let på det :). Hvis hende madammen ikke havde bedt mig om at få min hund til at holde kæft, kunne det jo også sagtens ha endt med at vi gik hver til sit med et smil. "Det er jeg sq ked af, havde ikk lige set her", så kunne jeg ha sagt "det fint, min er bare ikk til hanhunde, men der skete jo heldigvis ikke noget denne gang" så var den skid sq slået. Er før havnet i sådan en situation (måske ikke lige så tilspidset som idag) hvor en løs hund er kommet truende imod os, men ejeren var hurtigt over sin hund, undkyldte og så brugte vi i øvrigt fem minutter på at snakke stille og roligt om løst og fast om hunde, og grine lidt over at min hunds gøen lyder som en grande mastiff, og ikke som en pis hund på sølle 18kg ;).

  • #26   8. aug 2012 Mulle_pigen har nettop nu oprettet et album med vovse inde ¨på min profil smiley

  • #28   8. aug 2012 Michelle:

    din hund er ikke helt normal er den ????? smiley Hahahahah skønne billeder !!!!



  • #29   8. aug 2012 http://www.hundegalleri.dk/bruger/30596-mulle_pige_

    Mine hvis du vil lurer dem smiley


  • #30   8. aug 2012 Mulle_Pigen. Nej det ville være synd at sige haha :-D, men han er go som dagen er lang :). Hopper lige ind på en lure smiley

  • #31   8. aug 2012 Mulle_pigen . Rigtig gode billeder af alle dine hunde :). Buller ligne en rigtig hoppeloppe haha. Kan godt forstå du savner Tinka. Hun var en meget smuk Beagle.

  • #32   8. aug 2012 Ej hvor sjovt, Hej Michelle smiley

    Haha hvor morsomt at støde på dig herinde,
    Det er Merlina nede fra snorretoppen smiley

    Nå men det er ikke sjovt med jeres hund, havde det været mig var jeg gået amok, men hey de fleste holder sig væk når man kommer gående med sin hund med mundkurv på smiley


  • #33   8. aug 2012 Haha Hej Merlina :).

    Gud ja hvor morsomt :-D.

    Hvis hun bare havde holdt sin kæft, så havde jeg ladet det passere, men da hun begyndte at fortælle mig at jeg skulle få min hund til at holde kæft, da blev jeg gal! Hun skal fandme ikk belære mig om hvorvidt jeg skal lære min hund ikk at gø, før hun selv har lært sin hund 100% indkald eller fremover holder den i snor! GRRRR siger jeg bare ;).

    Desværre virker mundkurven afskrækkende på andre :(. Det er sq synd for de hunde der er tvunget til at bære dem :(.


  • #34   8. aug 2012 Nogen mennesker er bare så sindsyg frække.

    Her for et par år siden havde jeg vores hund med nede for at hende min den store i hendes vuggestue, og under klapvognen der lå der 15 kg foder til hunden.

    På vej hjem går der en dame på den anden side af vejen og pludselig spæner hendes hund over gaden for at hilse på min, jeg bad damen om at få fat på sin hund og sagde at det jo ikke var videre smart at lade sin hund løbe over vejen da den jo altså kunne blive kørt ned, hvortil hun svarede at jeg jo skulle have sagt hvis min hund ikke kunne lide fremmede, og jeg var i øvrigt en sindsyg kælling der hverken skulle have hund eller barn..

    Bum bum tak for den da.

    Nå men fik sagt at det jo ikke var min opgave at råbe hen over vejen at min hund ikke brød sig om fremmede og at det jo ikke var min der ville ende under en bil en dag.

    Heldigvis tog min det ganske fint hun snusede bare til den, men det kunne lige så vel være gået galt.

    Og ja den lov om mundkurve er noget dumme mennesker har besluttet uden at vide hvad de lavede!


  • #35   8. aug 2012 Nogle mennesker burde bare ikke have lov til at have hund. Havde hun mon også givet dig skylden hvis hendes hund blev kørt ned? "Du kunne jo bare ha sagt din hund ikke vil hilse, så var min hund ikke blevet kørt ned" eller hvad havde hun tænkt sig?!?!?! Man bliver ærlig talt en smuuuuuule måløs en gang imellem over hvor dumt nogle hundeejere kan bære sig ad:-o.

    Når nu vil jeg lige hurttigt ud af vaske maling af inden jeg skal ned og hente Gabrielle i vuggestuen smiley


  • #36   8. aug 2012 Ja ind i mellem så er man ved at tabe mund og næse over de dumheder man må ligge øre til.

    Lyder som en god plan,
    Jeg snupper lige en halv time på øjet inden jeg skal hente mine øgler smiley


  • #37   8. aug 2012 Merlina: Hvis du kigger på min fb profil, så kan du ikke undgå at se tre skønne køtere i mit banner.. Så hvordan dutten du har undgået at se dem, det er mig en gåde smiley

  • #38   8. aug 2012 Nogle folk kan man bare kun ryste på hovedet af. Kan godt forstå du blev sur..

    Vi har prøvet engang vi lå på camping, hvor vores 2 hunde lå i snor i en pløk ude foran forteltet. Der render så 2 dansk svensk gårdhunde rundt og kommer over til vores flere gang. Vores Eurasiertæve er ikke glad for fremmede hunde og hun rejser børster og gøer.

    Ejeren kommer ud og råber den berømte sætning - de gør ikke noget.. Hvor jeg så råber tilbage - Nej, men det kan du nok godt regne med min gør hvis de bliver ved med at rende herhenne..

    Ejeren råber så bare tilbage - ja så må de jo lære det..

    hun tog sig da sammen tilsidst og fik dem til at holde sig væk..


  • #39   8. aug 2012 Ej jeg er helt flov over det Stine

  • #40   9. aug 2012 Tanja, Oliver og Alexander. Den har jeg også været ude for nogle gange at ejeren mener at deres egen hund bare må lære det, men hvorfor skal min hund have en dårlig oplevelse når det kunne være undgået helt ved at de såe simpelt holder deres køter væk fra min? Nogle ganger fatter je det ikke, o man an sq ikk helt lade være med at vende tanken oppe i hovedet om det er en selv den er gal med, eller om hele verden er gået a lave?!?

  • #41   9. aug 2012 Nej, det er så synd og især når den er nervøs i forvejen..

    I vores tilfælde er jeg ret sikker på den eneste der ville få en dårlig opførsel var den dansk svensk gårdhund og den ejer som sandsynligvis ville skulle en tur til dyrlægen.. Men så var de advaret.

    Syntes heller ikke det er smart de lader dem rende rundt på en campingplads hvor der er mange børn der kan være bange for hunde.

    Og en anden ting er at jeg forstår slet ikke at man tør lade sin hund rende frit hvis ikke man kan kalde den til sig. Jeg ville da være vildt bange for de rendte ud foran en bil eller noget..


  • #42   9. aug 2012 åhr hader også når folk ikke har deres hunde i snor. jeg var ude og gå med begge børn den anden dag, og så kommer der en stor sort hund løbene frit, lidt efter cykler ejeren forbi og råber den gør ikke noget. Men det kan man jo ligesom ikke garantere

  • #43   9. aug 2012 Tanja, Oliver og Alexander - ja det ville være så frygteligt hvis en hund blev kørt ned på den bekostning. Snakkede med en veninde der på sin vis kunne have ret i at så kunne man håbe på at ejeren så havde lært at få gødyret i snor, men det er jo hunden det gå mest ud over, og den der bære den mindste del af skylden + at føren af bilen garanteret også ville have det rigtig rigtig skidt med det, og sikkert ville have redet sig en giga forskrækkelse(eller i værste fald komme tilskade, eller være skyld i en støre ulykke). Tænk nu hvis der var børn på gaden der blev tvunget til at overvære en så skrækkelig ulykke. Det er jo absolut ikke KUN den uansvarlige ejer det går ud over ved sådan en ulykke.

    Jane j. Det er da også lige gyldigt om hunden gør noget eller ej. Det er bare ikke alle der er skide glade for hunde, nogen er måske endda "hunde" ræd for dem! Som skrevet længere oppe er jeg ligeglad med om folk har deres hund i snor eller ej, hvis bare de har styr på deres gødyr, OG tager hensyn til andre. Der burde være plads til os alle sammen


  • #44   9. aug 2012 Ja, det har du helt ret i, jeg er da glad for min søn ikke er bange for den løb lige forbi ham. Jeg har altid mine i snor, for det er jo ikke alle der bryder sig om hunde og det skal man da respektere.

Kommentér på:
Er så gal at jeg ryster!!!!!!!!!

Annonce